کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو به روش میکروگرافت در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از کاندیدهای کاشت مو از این روش استقبال می کنند. از ایجاد نشدن اسکار و دوره نقاهت کوتاه تر تا نتیجه طبیعی، همه اینها افراد را تشویق به انجام این روش می کند. افرادی که قصد کاشت مو را دارند به دنبال بهترین کلینیک کاشت مو در تهران   و همچنین بررسی روشهای مختلف کاشت مو هستند. در ادامه این مطلب همه آنچه که باید درباره روش میکروگرافت بدانید ارائه شده است.

جذابیت ظاهری به عوامل مختلفی بستگی دارد، از نحوه لباس پوشیدن گرفته تا فرم اندام و صورت، که هر کدام می توانند جذابیت فعلی شما را افزایش دهند. با این حال، موها نقشی حیاتی در زیبایی افراد دارند که نمی توان منکر آن شد. در افرادی که از طاسی یا ریزش موی شدید رنج می برند،  کاشت مو می تواند این مشکل را حل کند. اما کاشت مو به روشی مستدل که کمترین آسیب را به همراه داشته باشد و باعث ایجاد اسکار نشود و حالت طبیعی به موها بدهد ضروری است.

مطلب پیشنهادی:

جزئیات روش کاشت مو به روش میکروگرافت

در یک جمله به معنی کاشت در اندازه میکرو است. با این حال میکروگرافت جدیدترین روش کاشت مو است که به دلیل روش متفاوت برداشت فولیکول ها از بانک مو، گزینه بسیار ایده آلی برای علاقه مندان به زیبایی است. در این روش که نوع پیشرفته‌تری  از کاشت مو به روش sut محسوب  می‌شود، برداشت فولیکول‌ها (گرافت) دیگر با دست انجام نمی‌شود و تمام مراحل توسط حامل‌هایی با ظرافت ۴ میکرون انجام می‌شود.

 

تاریخچه کاشت مو به روش میکروگرافت

شاید عجیب باشد که بگوییم تاریخچه کاشت مو از ژاپن می آید که معمولاً در فیلم هایی با بازیگران طاس به یاد می آورند. اما این واقعیت است! حدود ۱۰۰ سال پیش ژاپنی ها اولین یا بهتر بگوییم جویندگان زیبایی بودند که مو کاشتند تا طاسی و ریزش مو را از بین ببرند البته در نواحی مانند ابرو که با ریزش مو همراه بود شکست های پی در پی; این شکست ها به دلیل شروع جنگ جهانی دوم هرگز به پیروزی ختم نشد تا اینکه غربی ها تصمیم گرفتند در این زمینه تحقیقات و آزمایش هایی انجام دهند.

بیست سال بعد، شخصی در اواسط قرن بیستم، دکتر نورمن ارنتریچ، اولین فردی بود که شکل اولیه کاشت مو را ایجاد کرد و با کوتاه کردن پوست سر و انتقال مو از نواحی متراکم (بانک مو) به طاس او کاشت مو را به معنای واقعی کلمه معرفی کرد. مسیر پرپیچ و خم کاشت مو در طول این ۴ دهه تغییرات و پیشرفت های زیادی را به خود دیده است تا اینکه به جایگاه فعلی خود که همان روش تخصصی میکروگرافت رسید.

مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو میکروگرافت

  • اپیلاسیون بانک مو (پشت سر یا در آقایان می تواند ریش و سوزش پهلو باشد)
  • جداسازی و آماده سازی بانک موی قسمت های برداشته شده
  • کاشت و کاشت مو در مناطقی که دچار طاسی می شوند
  • در این روش برداشت کاشت مو با توجه به نیاز شما با دو تکنیک هولدر اتوماتیک اندازه میکرون در صورت طاسی بالا به روش اسکارلت تریکوفیتیک انجام می شود.
  • قبل از کاشت، برای بهبود روند، ترجیحاً پیوندها در دستگاه میکرو ایمپلنتر قرار داده شود.
  • در مرحله آخر، گرافت های کاشته شده با استفاده از دستگاه پانچ ایمپلنت در ناحیه طاس کاشته می شوند.

 

در ابتدا ممکن است فکر کنید که نام این روش ها تنها بخشی از بازاریابی است. البته بسیاری از رقبا از کلمات مشتق من مانند FUT Plus، VIO، Golden Metod استفاده می کنند که هیچ کدام مورد تایید نیستند. این زمانی است که روش میکروگرافت به عنوان یک روش مورد تایید FDA در بسیاری از کشورها استفاده می شود. اما اگر بخواهیم در مورد مراحل کاشت مو میکروگرافت با جزئیات بیشتری صحبت کنیم، به سه قسمت زیر اکتفا می کنیم.

 

۱- مرحله برداشت در روش میکروگرافت

اگر به خاطر داشته باشید گفتیم که روش میکروگرافت نسبت به روش های دیگر ظریف تر است. این فرآیند تنها توسط میکروموتورهای اتوماتیک با دقت بیشتر در فرآیند برداشت انجام می شود. البته نباید از این نکته غافل شد که منجر به برداشت پیوندهای بهتر و سالم تری می شود.

۲- مرحله آماده سازی پیوندهای برداشت شده

در این مرحله، گرافت های استخراج شده در داخل سلول های بنیادی قرار می گیرند و پس از قرار گرفتن در حالت رشد، با استفاده از دستگاه کاشت مو کاشته می شوند.

 

۳-آخرین مرحله تزریق بیحسی است

به دلیل درد خفیف احتمالی، تزریق داروی بی حسی ضروری است تا در حین کاشت با استفاده از دستگاه میکروگرافت، دردی احساس نکنید.

 

مهمترین عامل موفقیت در کاشت مو به روش میکروگرافت

مهم نیست که چقدر خوب، نوآورانه، کامل، موثر، بدون درد و غیره، میکروگرافت تنها روشی است که برای رسیدن به نتیجه ایده آل به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهمترین عامل در رسیدن به نتیجه عالی به شهرت کلینیک و تخصص پزشک برمی گردد. البته مراقبت شما پس از کاشت موی میکروگرافت نیز ضروری است.

تخصص پزشک و شهرت کلینیک دو عامل ضروری برای به دست آوردن ایده آل ترین نتیجه در کاشت مو به روش میکروگرافت است. دلیل این تأکید و ادعا در ظرافت این روش خلاصه می شود; اگرچه روش برداشت و کاشت پیوند توسط دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود. اما باید به این مشکل توجه ویژه ای داشته باشید که با توجه به نقش کلیدی ظرافت در کار با دستگاه و حساسیت های موضوع، اعتماد به پزشک مجرب و کلینیک معتبر با دستگاه های به روز یکی از این مشکلات خواهد بود. مهمترین عوامل برای رسیدن به نتیجه ایده آل

 

بهترین کاندید برای کاشت مو به روش میکروگرافت

روش میکروگرافت به دلیل ظرافت در کاشت روشی عمومی برای مو و ابرو محسوب می شود. اما به طور کلی بهترین کاندیدای کاشت مو به روش میکروگرافت، افرادی هستند که ظرافت و نتیجه نهایی برایشان مهم است. یکی از دلایل عدم اطمینان در کاشت مو بدون شک خط کاشت مو مصنوعی است که طبیعی نیست. به دلیل تکنولوژی و فرآیند منحصر به فرد، این مشکل به هیچ وجه در این روش کاشت دیده نمی شود. بنابراین بهترین کاندید افرادی هستند که به دنبال یک نتیجه واقعی و طبیعی هستند.

 

تفاوت کاشت مو با میکروگرافت با سایر روش ها

کاشت مو با میکروگرافت می تواند شکل پیشرفته تری از روش SUT باشد.در واقع تفاوت بین میکروگرافت و SUT فقط به ظرافت نتیجه باز می گردد.

این موضوع با توجه به روش میکروگرافت و سایر روش ها بسیار متفاوت است. به همین منظور برای بیان تفاوت سایر روش ها با روش میکروگرافت، جدول زیر را برای شما در نظر گرفته ایم. البته روش میکروگرافت نسبت به روش SUT پیشرفته تر است، در این جدول تفاوت روش میکروگرافت با سایر روش ها ذکر شده است. کاشت مو با تراکم بالا  است که خواسته همه داوطلبان کاشت مو با روش میکروگرافت انجام می شود.

میکروگرافت سایر روش های کاشت مو
  • نیاز به یک جلسه دارد
  • دوره نقاهت وجود ندارد
  • کاملا بدون درد و خونریزی
  • خط اسکار مو ایجاد نمی کند
  • به دو تا سه جلسه نیاز دارد
  • بهبودی زمانبر است
  • همراه با درد و خونریزی
  • اثری از مو بر جای می گذارد.

 

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

  • خط اسکار به وجود نمی آید.
  • افزایش تراکم گرافت های مو به دلیل کاشت در ابعاد میکرو که تاثیر که تاثیر مثبتی بر نتایج دارد.
  • بدون درد یا خونریزی است که معمولاً در سایر روش های کاشت مو کمتر دیده می شود.
  • یک دوره بهبودی مختصر دارد.

 

معایب کاشت مو به روش میکروگرافت

وقتی از مشکلاتی که در خدمات زیبایی وجود دارد صحبت می کنیم، باید به خاطر داشته باشید که اگر به یک پزشک متخصص و کلینیک معتبر مراجعه کنید، لازم نیست نگران موارد زیادی باشید.

به طور کلی می توان گفت ناراحتی و عوارض کاشت مو فقط خارش خفیف است که برای رهایی از آن کافی است به توصیه های پزشک توجه جدی داشته باشید. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید نگرانی های مربوط به بعد از کاشت مو است. البته اگر به یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید و به شرط رعایت تمام توصیه های پزشک، نگرانی خاصی نداشته باشید.

 

مراقبت قبل و بعد از میکروگرافت

هر دو مراقبت قبل و بعد از کاشت مو در دستیابی به نتیجه ایده آل موثر هستند. در خصوص مراقبت های قبل از کاشت مو می توان به عدم استفاده از دخانیات، داروها و قرص های رقیق کننده خون اشاره کرد. اما مراقبت های بعد از کاشت مو، به عنوان ضروری ترین قسمتی که شما مسئول آن هستید، شامل شستشوی مناسب با شامپوی کاشت مو است.

 

 

سوالات متداول درباره کاشت موبه روش میکروگرافت

آیا کاشت مو به روش میکروگرافت درد دارد؟

درد هنگام کاشت مو یکی از دلایل اصلی عدم انجام کاشت مو در افراد است. با این حال، اگر نگاهی به نظرات افرادی بیندازید که این روش را تجربه کرده‌اند، کاملاً واضح است که این روش به دلیل استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته بیهوشی در طول عمل کاملاً بدون درد است.

کاشت مو با میکروگرافت برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت مو با میکروگرافت بیشتر برای افرادی که آلوپسی یا ریزش موی شدید دارند مناسب است. اما به طور کلی هر فردی که به دنبال نتیجه طبیعی کاشت مو باشد می تواند از این روش استفاده کند.

آیا کاشت مو با بانک موی دیگران امکان پذیر است؟

نه ممکن نیست، بدن آن را رد می کند.

آیا برای کاشت مو به روش میکروگرافت نیاز به آمادگی خاصی دارد؟

کاشت مو با میکروگرافت نیاز به آمادگی خاصی ندارد. مشاوره با یک متخصص قبل از جراحی به بیمار این امکان را می دهد که در مورد این روش اطلاعات کسب کند و بداند چه انتظاری دارد.

کاشت مو با میکروگرافت نسبت به روش های مرسوم چه مزایایی دارد؟

این روش کاشت مو با بی حسی موضعی انجام می شود. همچنین نیازی به بستری شدن ندارد. بدن میکروگرافت را بافت خود می داند و آن را می پذیرد.

 

مراقبت های بعد از کاشت مو میکروگرافت چیست؟

در روزهای اول پس از کاشت مو، استفاده از شامپوهای ضدعفونی کننده مخصوص و پرهیز از سونا، ورزش و قرار گرفتن در معرض آفتاب ضروری است.

سایر روشهای کاشت مو:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.