تبلیغات سالن زیبایی رایگان

تبلیغات سالن زیبایی نقش مهمی در موفقیت سالن های زیبایی دارد. شما می توانید صاحب بهترین و بزرگترین سالن زیبایی باشید و حرف اول و آخر را در کسب و کار خود بزنید. اما وقتی مردم از خدمات کسب و کار و سالن زیبایی شما اطلاعی ندارند چه فایده ای دارد؟

پس بهتر است به دنبال راهی برای معرفی خود باشید و آن راه چیزی نیست جز تبلیغات! در واقع اگر سالن زیبایی خود را تبلیغ نکنید، نمی توانید موفق باشید. البته تبلیغات سالن زیبایی برای اثر بخش بودن باید بسیار حساب شده و اصولی باشد. زیرا انتخاب راهی مفید برای سالن زیبایی از بین انواع روش های تبلیغاتی بسیار سخت است.

مطلب پیشنهادی: دیجیتال مارکتینگ پزشکی

در این مقاله بهترین روش های تبلیغاتی برای سالن های زیبایی زنانه را ارائه می دهیم. بنابراین، اگر می خواهید سالن زیبایی خود را به یکی از شلوغ ترین آرایشگاه های شهر تبدیل کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

چرا تبلیغات برای سالن زیبایی حیاتی است؟

تبلیغات سالن زیبایی
تبلیغات سالن زیبایی

تصور کنید که یک سالن زیبایی مجلل با خدمات و امکانات کامل دارید که در یکی از طبقات یک ساختمان چند طبقه قرار دارد.

پس مشتریان شما الان کجا هستند؟ چند طبقه زیر لابی و کف خیابان! این بدان معناست که مشتریان بالقوه شما همه زنانی هستند که در خیابان راه می روند. البته تعدادشان خیلی بیشتر از اینهاست.

به طور دقیق تر، هرکسی که بتواند در مدت زمان معقولی وارد اتاق شما شود، مشتری شما هستند.

به نظر شما این خانم ها چگونه می توانند از وجود یک آرایشگاه مجلل که خدمات خود را در پشت دیوارهای یک ساختمان چند طبقه ارائه می دهد مطلع شوند؟

درست حدس زدی! فقط با تبلیغات می توانیم به هدف خود برسیم.

آیا تا به حال به سالن زیبایی رفته اید که قبلاً نامی از آن نشنیده اید؟ مطمئنا هیچکس  چنین ریسکی نمی کند!

اما احتمالا شما هم خانم هایی را دیده اید که برای جشن عروسی خود چندین ساعت سفر می کنند تا از خدمات یک سالن زیبایی در شهر دیگری که در مورد آن زیاد شنیده اند استفاده کنند. این از مهمترین مزایای تبلیغات است!

البته تبلیغات فقط جذب مشتری نیست. بسیاری از خانم ها به امید یافتن یک آرایشگاه بهتر، سالن های مختلف را امتحان می کنند و به یک سالن وفادار نیستند. اما شما می توانید با تبلیغات سالن زیبایی این خانم ها را روی صندلی های آرایشگاه خود بنشانید و  با با ارائه خدمات با کیفیت آنها را به مشتریان ثابت و وفادار تبدیل کنید.

۱۰ روش تبلیغات برای سالن های زیبایی

به طور خلاصه، اگر می خواهید در شرایطی که تعداد سالن های زیبایی روز به روز در حال افزایش است، همگام با رقبای خود پیش بروید و مشتریان خود را عاشق خود کنید، تبلیغات سالن زیبایی حیاتی است.

بالاخره تصمیم گرفتید سالن زیبایی خود را تبلیغ کنید؟ خیلی خوب!

پس بیایید نگاهی به بهترین راه‌ها برای تبلیغ سالن زیبایی خود بیندازیم.

انتخاب موثرترین راه برای تبلیغات بستگی به بودجه و مخاطب هدف شما دارد. اگر بیشتر مشتریان شما در اطراف سالن شما هستند، تبلیغات آفلاین مانند آگهی ها و بیلبوردها گزینه خوبی است. اما اگر می‌خواهید برند خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید، قطعاً باید از تبلیغات آنلاین برای سالن زیبایی خود استفاده کنید.

از آنجایی که این روزها همه چیز روی اینترنت رفته است، با یک نگاه کلی می توان حدس زد که تبلیغات اینترنتی چند پله بالاتر از تبلیغات آفلاین هستند.

ما با ساده ترین ایده های تبلیغاتی آرایشگاه شروع می کنیم:

۱- ثبت موقعیت شما در گوگل

اگر دقت کنید وقتی یک کلمه را در دو شهر مختلف در گوگل جستجو کنید، نتایج متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال وقتی کلمه کلیدی “سالن زیبایی” را در تهران جستجو می کنید، نتایج با جستجوی همان کلمه در البرز کاملا متفاوت است.

در واقع سیستم گوگل به گونه ای است که نتایج جستجو را بر اساس موقعیت جغرافیایی به شما نشان می دهد. به همین دلیل است که وقتی کلمه “سالن زیبایی” را در گوگل جستجو می کنید، نزدیکترین سالن ها نمایش داده می شود.

از طرف دیگر، بسیاری از افراد از گوگل برای یافتن سالن های زیبایی نزدیک استفاده می کنند. مانند کاری که ما انجام دادیم:

از آنجا که با ذخیره مکان سالن خود در گوگل مپ، بدون هیچ هزینه ای در جستجوهای مرتبط برای یک شهر دیده می شوید، دسترسی آسان تری را برای مشتری فراهم می کنید و برای مشتریان معتبر و قابل اعتماد به نظر می رسید. به خصوص اگر علاوه بر آدرس، شماره تلفن، آدرس سایت، ساعت کاری، نظرات کاربران و عکس های واقعی از محیط کار خود را نیز ثبت کنید.

۲- تبلیغات سالن زیبایی در اینستاگرام

وقتی اینستاگرام این انجمن رایگان با هزاران مخاطب را در اختیار شما قرار داده است، چرا از آن برای تبلیغ و معرفی کسب و کار خود استفاده نکنید؟

برای تبلیغ یک سالن زیبایی در اینستاگرام، ابتدا باید یک صفحه برای آرایشگاه خود ایجاد کنید و با فعالیت مداوم در آنجا، فالوورهای بیشتری را برای خود جمع کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید پست‌های آموزشی را تهیه و منتشر کنید، نمونه کارهایتان را در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید، داستان‌هایی از پشت صحنه در مورد کار خود ارائه دهید و گهگاه یک لایو داشته باشید و به سؤالات مشتریان پاسخ دهید.

زمانی که پیج اینستاگرام شما موفق باشد و بتوانید تعدادی فالوور جذب کنید، علاوه بر تولید محتوای معمولی، می توانید از اینفلوئنسرها و تبلیغات در صفحات محبوب برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید.

همکاری با اینفلوئنسرها در زمینه زیبایی و سلامت و حتی عروسی گزینه مناسب تری است. زیرا برای شما دنبال کننده ای به ارمغان می آورد که ویژگی های آن به ویژگی های مخاطب هدف شما نزدیک است. از سوی دیگر، می‌توانید از تبلیغات در صفحات پرطرفدار برای افزایش آگاهی از برند و معرفی نام خود استفاده کنید.

۳- بررسی های قبلی مشتریان را برجسته کنید

“چون دوستانم قبلا اینجا آمده بودند و راضی بودند، من هم آمدم”

آیا این عبارت برای شما آشنا به نظر می رسد؟

همه ما حتی در کوچکترین اتفاقات روزانه، بدون اینکه خودمان متوجه باشیم، تحت تاثیر رفتار و نظرات دیگران تصمیم می گیریم.

به عنوان مثال، قبل از خرید لوازم آرایش، باید بازخورد خریداران قبلی را بررسی کنیم تا مطمئن شویم لوازمی که انتخاب می کنیم خوب است یا خیر.

وقتی مشتری رضایت دیگران را از خدمات شما می بیند، راحت تر به شما اعتماد می کند و از کیفیت سالن خیالش راحت می شود. چون ذهنش ناخودآگاه به او می گوید: «این همه کامنت های مثبت خوب نشان دهنده کیفیت کار است»

شما باید از تایید اجتماعی دیگران برای سود بردن به کسب و کار خود استفاده کنید و به جای اینکه مدام از کیفیت کار خود تمجید کنید، آن را به مشتریان خوشحال و قدیمی خود بسپارید.

می توانید برای افزایش رضایت مشتری در اینستاگرام مصاحبه های ویدئویی با مشتریان انجام دهید.
یا اینکه از مشتریان بخواهید نظرات خود را در Google Maps و یا سایت شما ثبت کنند.

۴- تبلیغات سالن زیبایی پیامکی

در بین انواع تبلیغات آفلاین، تبلیغات پیامکی یکی از ارزان ترین روش ها برای تبلیغات سالن زیبایی است که اتفاقا سرعت آن در مقایسه با روش های دیگر بسیار بیشتر است.

در تبلیغات پیامکی می توانید تعیین کنید که تبلیغ آرایشگاه شما برای چه افرادی ارسال شود، سن آنها، مرد یا زن بودن، حرفه آنها و حتی محله مخاطبین را می توانید تعیین کنید.

بله درست شنیدید! با ارسال پیامک منطقه‌ای، می‌توانید بر اساس شهر، منطقه یا خیابان پیامک ارسال کنید، مشتریانی را که در نزدیکی شما زندگی می‌کنند بیابید و کسانی را که مطمئن هستید مشتریان شما خواهند شد را با دقت بیشتری هدف قرار دهید.

حتما از خود می پرسید: در آگهی پیامکی آرایشگاه چه بگوییم؟

کمی جلوتر به توضیح متن تبلیغات پیامکی می پردازیم و مثال های جالبی را بیان می کنیم. ولی…

فقط این را بدانید که برای جذب مشتری و ارتباط و تعامل بهتر با آنها و تبدیل آنها به مشتریان وفادار می توانید در روزهایی مانند اعیاد و مناسبت های خاص پیامک ارسال کنید.

۵- توزیع تراکت تبلیغاتی

توزیع بروشور روشی بسیار موثر برای تبلیغ مشاغلی است که برای استفاده از خدمات مشتری نیاز به بازدید از آنها دارند. سالن های زیبایی بخشی از این مشاغل هستند.

می توان گفت این روش قدیمی و منسوخ شده است و با وجود ابزارهای تبلیغاتی جدید، هیچکس تمایلی به دریافت و خواندن تراکت های تبلیغاتی ندارد. اما اگر کمی خلاقیت به متن بروشور سالن زیبایی اضافه کنید، مطمئن باشید که تاثیر آن را در جذب مشتری خواهید دید.

۶- تبلیغات سالن زیبایی از طریق مشتریان و همکاران

آیا باورتان می شود که بدون هیچ هزینه ای و کاملا رایگان می توانید آرایشگاه خود را به دیگران معرفی کنید؟

این امر با تبلیغات دهان به دهان امکان پذیر است.

در این نوع تبلیغات مشتری شما را به دیگران معرفی می کند. اگر مشتری یک تجربه خوب و حس مثبتی در سالن زیبایی شما داشته باشد و خدمات شما را دوست داشته باشد، به صورت داوطلبانه سالن شما را به دیگران معرفی می کند. تبلیغات مشتری می تواند به روش سنتی و معرفی شما به دوستان و آشنایان باشد یا در شبکه های اجتماعی و با دادن امتیاز و ثبت نظرات مثبت در نظرات.

تنها کاری که باید در تبلیغات دهان به دهان انجام دهید جلب اعتماد و رضایت مراجعین است. بقیه را به مشتری بسپارید!

همکاری با شرکت های مرتبط با سالن زیبایی یکی دیگر از راه های ارتقای سالن است. به عنوان مثال، می توانید با سالن های ناخن و فروشندگان لوازم آرایشی شریک شوید و برای هر مشتری جدیدی که به شما مراجعه می کنند، کمیسیون بدهید.

این نوع تبلیغات که به عنوان بازاریابی وابسته یا بازاریابی کمیسیون شناخته می شود، نسبت به پولی که خرج می کنید، بازده بسیار خوبی دارد.

۷- بیلبورد تبلیغاتی

شاید مخاطب هدف شما بتواند انواع دیگر تبلیغات را نادیده بگیرد. اما غیرممکن است که در خیابان یک بیلبورد بزرگ جذاب که سالن زیبایی شما را معرفی می کند را ندید!

اگرچه بیلبوردها کمی گران هستند. اما ارزش خرج کردن را دارد. میدونی چرا؟

اول اینکه با بیلبوردها می توانید مخاطبان زیادی را در عرض چند ثانیه هدف قرار دهید. دوم، از آنجایی که بیلبوردها دارای محتوای بصری قوی هستند، می توانند به راحتی بر مخاطبان تأثیر بگذارند. در پایان لازم به ذکر است که اکثر افراد به تبلیغات محیطی اعتماد بیشتری دارند.

نکته بسیار مهم: آیا تا به حال دیده اید که شخصی جلوی یک تابلوی اعلانات پر از متن بایستد و هر جمله را بخواند؟ پس لطفا بیلبورد را در کلمات غرق نکنید! بیلبوردی که طراحی می کنید، علاوه بر اینکه جذاب و خلاقانه به نظر می رسد، باید بتواند در مدت زمان کوتاه و با کمترین تعداد کلمات، مشتری را جذب کند.

۸- تبلیغات سالن زیبایی در گوگل

همانطور که شما به دنبال مشتری برای سالن زیبایی خود هستید، مشتری نیز به دنبال سالن زیبایی است. جایی که؟ در گوگل! یکی از راه های جذب این مشتری، ثبت موقعیت مکانی در گوگل است. اما می توانید از طریق میانبری به نام گوگل ادز نیز وارد شوید.

وقتی کلمه ای را در گوگل جستجو می کنید، یک سری نتایج در میان نتایج ارگانیک گوگل به همراه کلمه Ad یا نمایش داده می شود. اینها تبلیغات گوگل یا Google Ads

هستند.

تبلیغات گوگل به شما کمک می کند تا وب سایت خود را دقیقا زمانی که کاربر «سالن زیبایی» را در گوگل جستجو می کند و آن کلمه یا کلمات مرتبط را جستجو می کند، پیدا کنید.

در این صورت چون کاربر اینترنت این جستجو را بر اساس نیاز خود انجام داده و می داند به دنبال چه چیزی است، احتمال کلیک بر روی آگهی افزایش می یابد.

برای تبلیغ در گوگل، اولین قدم ایجاد یک وب سایت است. با یک وب سایت، کسب و کار شما ظاهر رسمی و حرفه ای تری به خود می گیرد و علاوه بر تبلیغات گوگل، در انتخاب روش های تبلیغاتی دیگر مانند تبلیغات و بنرهای همسان، هدف گذاری مجدد و غیره آزاد هستید.

توجه: هزینه ایجاد و نگهداری سایت نسبتاً زیاد است. بنابراین، اگر سالن زیبایی شما در شهرهای بزرگ قرار دارد و به اندازه کافی شناخته شده است یا امکانات ویژه ای مانند خدمات در محل ارائه می دهد، به راه اندازی یک وب سایت فکر کنید. در غیر این صورت از روش های ارزان تری مانند تبلیغات پیامکی استفاده کنید.

۹- طراحی سایت

شما می توانید با اقدام به طراحی سایت سالن زیبایی خدمات خود را به بهترین نحو به مشتریان خود معرفی کنید. همچنین با داشتن سایت اعتبار برند شما افزایش می یابد.

۱۰- سئو سایت

هدف از سئو نمایش افزایش ترافیک ورودی به سایت شما و نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل است. البته سئو فرایندی زمانبر است اما نتایج شگفت انگیزی دارد. شما می توانید با سئو سایت آرایشگاه خود کسب و کار خود را در گوگل به بهترین شکل معرفی کنید.

۷ نمونه متن تبلیغاتی برای سالن های زیبایی

به قسمت جالب مقاله رسیدیم! جایی که یاد می گیرید در متن تبلیغات سالن زیبایی برای جذب و شیفته مشتریان خود چه بگویید.

نوشتن نسخه تبلیغاتی آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. اگر هدف خود را مشخص کنید (حفظ مشتری، آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید، معرفی خدمات جدید و غیره) و بدانید که برای چه کسانی تبلیغ می کنید و نیازهای آنها چیست (مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند)، تقریباً در نیمه راه رسیده اید.

به غیر از آن، آنچه شما نیاز دارید خلاقیت است. تبلیغات پیامکی در جذب و حفظ مشتری و معرفی خدمات جدید بسیار موثر است.

چند نمونه از پیامک های تبلیغاتی سالن های زیبایی را ببینید:

  1. بانوی زیبا! آیا از سبک های آرایش قدیمی متنفرید؟ مدل های شیک و به روز را در اینستاگرام ما ببینید.
  2. ملکه عزیز! زیبایی خود را به دست هر کسی ندهید! تخفیف باورنکردنی برای کلیه خدمات سالن زیبایی pary فقط تا عید نوروز.
  3. بوی بهار میاد، پس تو هم بهاری باش! ۳۰% تخفیف برای تمام خدمات سالن زیبایی با وارد کردن کد تخفیف pary.
  4. در شب عروسی خود بی نقص باشید! جدیدترین متدهای آرایش عروس در سالن زیبایی pary.
  5. چقدر منتظر رشد موهایتان هستید؟ از سالن زیبایی pary دیدن کنید و اکستنشن موهای خود را با بهترین قیمت انجام دهید.
  6. اجازه دهید پوست شما نفس بکشد! ۲۰% تخفیف خدمات پاکسازی پوست فقط تا هفته آینده.
  7. آیا به دنبال تغییر اساسی در چهره خود هستید؟ از این پس روی لینک زیر کلیک کنید و برای زیبایی خود وقت بگیرید.

نحوه تبلیغ برای جذب مشتری در اینستاگرام

برای جذب مشتری جدید در اینستاگرام باید کوتاه، مفید و مختصر بنویسید و از همان اولین کلمات به دل مشتری نفوذ کنید! به یاد داشته باشید که خوب تایپ کنید، یک فراخوان مناسب (CTA)، چند هشتگ مرتبط و البته زبان ساده و کاربرپسند داشته باشید.

در آگهی‌های تبلیغاتی که اغلب برای آگاهی از برند استفاده می‌شوند، در مورد مزیت‌های رقابتی، تجربه و سابقه و کانال‌های ارتباطی خود بنویسید.

هشدار! پست ها را با کلمات زیاد نکنید. به جای اینکه این کار را با کد QR یا وارد کردن آدرس اینستاگرام و سایت انجام دهید، مخاطب را به صفحه اینستاگرام یا سایت خود ارجاع دهید و اطلاعات تکمیلی را در آنجا ارائه دهید.

اگر در زمینه آرایش دائمی فعالیت دارید پبشنهاد می شود مطلب جذب مشتری تاتو یا میکروبلیدینگ را مشاهده نمایید.

زیبایی سالن خود را با تبلیغات موثر به نمایش بگذارید!

در این مقاله گفتیم که ارائه بهترین خدمات در سالن های زیبایی کافی نیست و برای رشد هر چه بیشتر در کسب و کار خود و حفظ جایگاه خود در بین رقبای بیشمار خود نیاز به تبلیغات دارید. باید گفت در واقع تبلیغات بلندگوی کسب و کار شماست.

در صورت تمایل برای ما بنویسید که کدام روش را برای تبلیغات سالن زیبایی خود ترجیح می دهید.

گرد آوری شده در مجله زیبایی و سلامت پری

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.