کاشت مو با سلولهای بنیادی ۲۰۲۲

کاشت مو با سلولهای بنیادی در تهران موضوعی است که در این مطلب به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم. سلولهای بنیادی سلولهای اصلی بدن شما هستند که سلولهای جدید از آنها متولد می شود. این سلول‌ها همچنین سلول‌های آسیب‌دیده را که نمی‌توانند به‌طور مستقل خود را ترمیم کنند، ترمیم و جایگزین می‌کنند. به طور مشابه، آنها پتانسیلی برای زمینه پوست نیز دارند.

پیوند موی حاوی سلول‌های بنیادی فرآیندی است که در آن سلول‌های بنیادی سالم از ناحیه سالم به ناحیه طاسی پوست سر استخراج و انتقال داده می‌شوند.

از آنجایی که این روش هنوز نسبتاً جدید است، هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا یک راه حل  قطعی است یا باید به طور منظم انجام شود. با این حال، مطالعات موجود نشان می دهد که یک روش فوق العاده برای کاشت مو است.

در نهایت استفاده از این روش و بسیاری از تکنیک های حمایتی دیگر که توسط پزشک تجویز می شود بهترین انتخاب شما خواهد بود. و اگرچه این روش هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است، اما باید قدم بعدی در ترمیم مو باشد.

پیشنهاد می شود مطلب بهترین کلینیک کاشت مو در تهران را نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر مشاهده نمایید.

فولیکول مو چیست؟

آیا می دانستید که یک انسان به طور متوسط ​​با ۱۰۰۰۰۰ فولیکول مو به دنیا می آید و دیگر حتی یک فولیکول مو روی پوست سر ما تولید نمی شود؟ اگرچه مو رشد می کند و می ریزد و سپس دوباره توسط این فولیکول ها رشد می کند، که می توان آن را مانند کارخانه مو در نظر گرفت، اما وقتی خود فولیکول ها می ریزند، هرگز جایگزین نمی شوند. و این همان چیزی است که ریزش مو را به یک مشکل تبدیل می کند که ۵۰ درصد از مردان تا سن ۵۰ سالگی با آن مواجه می شوند.

در این وبلاگ، می خواهم در مورد این که این اکتشافات جدید چیست و دقیقاً چگونه به ما کمک می کنند صحبت کنم:

اما بیایید با اصول اولیه شروع کنیم:

سلول بنیادی چیست؟

این سلول ها را می توان به عنوان مواد خام بدن شما نام برد. شکل بسیار اساسی سلول های حیوانی که تمام سلول های تخصصی دیگر از آن مشتق شده اند. سلولهای بنیادی علاوه بر اینکه ما را قادر می سازد تا شگفتی های سیستم ها و سلولهای خود را درک کنیم. برای ترمیم و جایگزینی سلول هایی که به تنهایی نمی توانیم آنها را جایگزین کنیم نیز استفاده می شود.

آنها می توانند در آینده برای ایجاد و جایگزینی هر یک از اندام ها یا بافت های ما استفاده شوند که آنها را به یک کشف مهم و هیجان انگیز در زمینه زیست شناسی و پزشکی تبدیل می کند. سال ۱۹۶۱ بود که جیمز تیل ، بیوفیزیکدان، و ارنست مک کالوچ ، زیست شناس سلولی، برای اولین بار سلول های بنیادی را در موسسه سرطان انتاریو، کانادا کشف کردند.

اگرچه تحقیقات آنها در آن زمان کامل نبود، زیرا این تحقیق در ابتدا بیشتر نظری بود تا عملی. بعداً، همانطور که فناوری برای درک و استفاده از پتانسیل سلول‌های بنیادی فراگرفت، از طریق نظریه سلول‌های بنیادی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

امروزه، با صنعت میلیارد دلاری که حول این کشف باشکوه می چرخد، هزاران دانشمند سعی می کنند با استفاده از این سلولهای بنیادی گامی به سوی آینده بردارند.

کاشت مو با سلولهای بنیادی چیست؟

پیوند موی سلول‌های بنیادی فرآیندی است که در آن بافت‌های پوست سر از ناحیه اهداکننده با استفاده از دستگاه پانچ پزشکی استخراج می‌شوند. سپس سلول‌های بنیادی با استفاده از سانتریفیوژ از این بافت استخراج می‌شوند. قبل از تزریق این سلول‌های بنیادی به مناطق طاس پوست سر.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ ، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه رم روش جدیدی را برای جدا کردن سلول‌های بنیادی انسانی از بافت چربی استخراج‌شده با استفاده از ابزار بیوپسی پانچ توسعه دادند.

آنها آزمایشی را روی ۱۱ بیمار مبتلا به طاسی با الگوی مردانه در مراحل پایانی ۳۸ تا ۶۱ ساله انجام دادند.

آنها سلول های بنیادی را که از ناحیه اهداکننده هر بیمار برداشت کرده بودند به بیماران تزریق کردند. این مطالعه برای درمان‌های مو با سلول‌های بنیادی کار تعیین‌کننده‌ای بود، زیرا آنها شاهد افزایش ۲۹ درصدی تراکم مو در عرض تنها ۲۸ هفته بودند.

این مطالعه هیجان قابل توجهی را در زمینه ترمیم مو ایجاد کرد. زیرا می تواند به این معنی باشد که بیماران می توانند بدون هیچ گونه عمل جراحی جدی با منابع بدن خود با ریزش مو مبارزه کنند.

 

فرآیند کاشت مو با سلولهای بنیادی در تهران

فرآیند کاشت مو با سلول های بنیادی

فرآیند کاشت مو با سلول های بنیادی

در این بخش، و مراحل پیوند سلولهای بنیادی را برای طاسی الگو، گام به گام بررسی می شود.

برداشت بافت

برداشت – مراحل درمان با سلول های بنیادی از مطالعه ۲۰۱۷٫

در ابتدا، جراح برای استخراج سلول‌های بنیادی به بافت عمیق ناحیه اهداکننده نیاز دارد. بنابراین، با استفاده از ابزار پانچ بیوپسی به نام «دستگاه Securdrill Rigenera»، بافت از پوست سر استخراج می‌شود.

سپس، این بافت های پوست سر به نوارهای ۲ میلی متری در ۲ میلی متر بریده می شوند تا در مرحله بعد سلول های بنیادی به راحتی جدا شوند.

استخراج سلول های بنیادی از بافت

سپس نوارهای بریده شده بافت با سرعت ۸۰ دور در دقیقه با استفاده از سانتریفیوژ سانتریفیوژ می شوند، دستگاهی که می تواند مایعات و جامدات با چگالی های مختلف را از یکدیگر جدا کند.

۶۰ ثانیه بعد، سوسپانسیون جدا شده از بافت حاوی سلول های بنیادی در یک دستگاه تزریق مکانیکی پر می شود.

تزریق سلولهای بنیادی به پوست سر

تزریق – مراحل درمان با سلول های بنیادی از مطالعه ۲۰۱۷٫

و در مرحله آخر از این انژکتور مکانیکی برای تزریق محلول به پوست بیمار استفاده می شود و نواحی طاسی پوست سر را هدف قرار می دهد.

سوالات متداول درباره کاشت مو با سلولهای بنیادی در تهران

اکتشافات نوآورانه‌ای که در زمینه سلول‌های بنیادی انجام شده است، می‌تواند ما را قادر سازد تا فولیکول‌های موی خود را در آزمایشگاه تکثیر کنیم و در واقع روش‌های ترمیم مو را به سطح کاملاً جدیدی برسانیم.  در ادامه سعی شده است به سوالات متدا.ل در زمینه کاشت مو با سلولهای بنیادی در تهران پاسخ داده شود.

 

هزینه کاشت مو با سلولهای بنیادی چقدر است؟

اگرچه این روش هنوز توسط FDA ایالات متحده تایید یا تایید نشده است. شما می توانید پیوند موی سلولهای بنیادی را در کلینیک های تحقیقاتی با هزینه های متفاوتی انجام دهید. هزینه با توجه به نیاز شما، هزینه های کلینیک در سطح پایه و البته کشوری که کلینیک در آن واقع شده است، تغییر می کند.

آیا سلولهای بنیادی می توانند طاسی را درمان کنند؟

پتانسیل سلولهای بنیادی نامحدود است و تصور اینکه سلول های بنیادی درمان کامل و مطلق طاسی هستند منطقی است. در حال حاضر، تزریق سلول های بنیادی به عمق بافت در مناطق طاس پوست سر بیمار در کلینیک های مختلف با نوید موفقیت آمیز آزمایش می شود.

آیا سلولهای بنیادی طاسی را درمان می کنند؟

اکثر متخصصان، از جمله خود من، موافقیم که آینده پزشکی و زیست شناسی، از جمله درمان ریزش مو، در سلولهای بنیادی است.

به نظر می رسد درمان با سلولهای بنیادی و کاشت مو با سلولهای بنیادی قدم بعدی در ترمیم مو باشد. مگر اینکه روش کاملا جدیدی وجود داشته باشد که طاسی را یک بار برای همیشه درمان کند .

اما موضوع این است که در حال حاضر هیچ درمانی با سلول های بنیادی مورد تایید FDA وجود ندارد.

این همه آزمایشی است و می‌تواند سال‌ها طول بکشد تا به طور کامل توسعه یابد، آزمایش‌های بالینی انجام شود، تأییدیه‌های لازم را دریافت کند و به یک رشته خاص تبدیل شود.

پیوند موی سلولهای بنیادی به احتمال زیاد آینده این صنعت است، اما در حال حاضر هنوز در آینده است.

 

آیا کاشت مو با سلولهای بنیادی حتی کار می کند؟

دلیل اینکه بسیاری از کارشناسان به پیوند موی سلولهای بنیادی به عنوان گام بعدی در ترمیم مو اشاره می کنند این است که بسیار امیدوارکننده است. به ویژه با توجه به مطالعه ای که من به آن اشاره کردم.

در اینجا یکی از بیمارانی که تحت درمان با سلولهای بنیادی آزمایشی قرار گرفته است. نتایج این مطالعه در ابتدای مطالعه، ۳ هفته بعد، ۹ هفته و ۲۳ هفته پس از تزریق انجام شده است.

نتایج حاصل از مطالعه ۲۰۱۷ در پیوند موی سلولهای بنیادی.

همانطور که در بخش قبلی این وبلاگ اشاره کردیم، محققان ۲۳ هفته پس از تزریق، میانگین افزایش ۲۹ درصدی در تراکم مو را مشاهده کردند. این افزایش بسیار بیشتر از هر روش دیگر ترمیم موی غیر جراحی در زمان بسیار کمتر است.

اما، برای اثبات اثربخشی آن و ایجاد تغییرات کارآمدتر، سلولهای بنیادی و رشد مجدد مو باید با مطالعات و تحقیقات بیشتر بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

 

آیا سلول بنیادی همان پی آر پی است؟

پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و سلولهای بنیادی دو عامل متفاوت هستند. اگرچه تزریق PRP باعث رشد و بهبودی می شود. سلولهای بنیادی می توانند در واقع بازسازی و حتی جایگزین بافت آسیب دیده یا تخریب شده در ناحیه مورد نظر شوند. همچنین، سلولهای بنیادی نتایج بسیار بهتری نسبت به تزریق PRP در بهبود و تقویت رشد داشته اند.

 

ماندگاری یک سلول بنیادی کاشته شده چقدر است؟

اگرچه سلولهای بنیادی ثابت کرده اند که می توانند به عنوان یک روش محکم برای جلوگیری از ریزش مو عمل کنند، اما ممکن است یک عمل یکباره نباشند.

درست مانند سایر درمان‌های غیرجراحی از جمله تزریق یا لیزر درمانی، تزریق سلول‌های بنیادی نیز ممکن است به صورت منظم برای حفظ سلامت و بهبود موهای شما مورد نیاز باشد.

یا، ممکن است نباشد. هنگامی که فقدان تحقیقات منتشر شده در مورد این موضوع مشخص شود، می توانیم درک بهتری از مراحل دقیق این فرآیند داشته باشیم.

 

سخن نهایی درباره کاشت مو با سلولهای بنیادی در تهران

 

منطقی نیست که برای پیوند موی سلول‌های بنیادی سال‌ها یا شاید حتی دهه‌ها صبر کنیم که کاملاً نامشخص است. اگرچه سلول‌های بنیادی بسیار امیدوارکننده‌تر هستند، اما به شما کمک نمی‌کنند تا سال آینده در این زمان به خود و ظاهر طبیعی خود بازگردید. اما، کاشت مو به روش fue و روشهای دیگر به سرعت نتایج را به شما نشان می دهند، این کار را انجام می‌دهد.

بنابراین، با وجود اینکه آینده ترمیم مو در اینجا نیست، می توانید امروز با استفاده از تکنیک های تخصصی و تکنیک های مناسب موهای طبیعی خود را بازسازی کنید.

مطلب پیشنهادی: کاشت ابرو به روش FUE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.