کاشت مو به روش dhi از ۰ تا ۱۰۰

کاشت مو به روش dhi امروزه از بهترین روشهای کاشت مو است. روش‌های ترمیم مو از زمان اختراع پلاگ‌های مو ، شکل اولیه کاشت مو، راه طولانی را پیموده‌اند. امروزه با تکنیک‌های جدید کاشت مو مانند FUT و FUE، می‌توان فولیکول‌های مو را در نواحی طاسی پوست سر کاشت تا موی طبیعی را بازیابی کند.

اما، همانطور که تکنولوژی و شیوه های پزشکی هر سال بهتر می شوند، تکنیک ها و اصلاحات جدید و بهبود یافته ای توسعه می یابند. یکی از این پیشرفت ها به شکل DHI بود که در مقایسه با سایر روش های کاشت مو از برخی جهات، روند بهبود یافته ای را ارائه می دهد.

کاشت مو  به روش dhi  یک تکنیک پیشرفته روش fue برای کاشت مو است که در آن گرافت‌های موی فردی مستقیماً در صورت نیاز کاشته می‌شوند. به عنوان یک تکنیک FUE در پوشاندن اسکارهای خطی ایجاد شده توسط جراحی این روش بسیار بهتر است، علاوه بر این نتایج دقیق تری نسبت به FUT ارائه می دهد.

علیرغم اینکه FUE بسیار موثرتر است، روشی پیچیده برای جراحان است. روند کندتر و دقیق تر آن باعث ایجاد ساعات کار بیشتر با خطاهای بیشتر می شود. کاشت مو  به روش dhi  یک راه حل ساده برای جبران نقاط ضعف FUE است که البته دقت بالاتری نیز دارد.

امروزه در بهترین کلینیکها از این روش استفاده می شود. پیشنهاد می شود برای اینکه بتوانید بهترین کلینیک را با آگاهی کامل انتخاب کنید مطلب بهترین کلینیک کاشت مو در تهران را مطالعه نمایید.

در این مقاله، DHI چیست، چگونه انجام می‌شود، فواید آن و عوارض جانبی آن را توضیح داده می شود. برای پاسخ به هر سوالی که ممکن است قبل از انتخاب این روش کاشت مو داشته باشید ادامه این مطلب را مشاهده نمایید.

کاشت مو به روش dhi چیست؟

کاشت مو  به روش dhi، که به عنوان کاشت مو مستقیم نیز شناخته می شود، یک تکنیک fue پیشرفته است که در آن گرافت های موی فرد مستقیماً به برش های از پیش ساخته شده کاشته می شوند. قلم‌های کاشت‌کننده که DHI implanter نیز نامیده می‌شوند، به جای پنس پزشکی برای کاشت فولیکول‌های مو به طور مستقیم در پوست سر استفاده می‌شوند.

فورسپس برای FUE سنتی استفاده می شود. قلم های ایمپلنت که برای تکنیک DHI استفاده می شود. اگرچه هیچ تحقیقی ثابت نمی کند DHI موثرتر از یک عمل جراحی FUE معمولی است. اما اکثر جراحان تقریباً مطمئن هستند که بسیاری از عوارض و معایب FUE را برطرف می کند.

چگونه؟ بگذار توضیح بدهم:

تاریخچه

استخراج واحد فولیکولی (FUE) یک تکنیک کاشت مو است که در دهه ۱۹۹۰ توسعه یافت و در دهه ۲۰۰۰ رایج شد. این جراحی جایگزین پلاگ های مو و جراحی های پیوند واحد فولیکولی (FUT) شد که پس از آن در اکثر کلینیک ها انجام می شد، صرفاً به این دلیل که نتایج دقیق تری را بدون اسکارهای خطی ایجاد شده توسط روش FUT ارائه داد.

اما FUE نیز کامل نیست. این نیاز به تمرکز و دقت زیادی توسط جراح دارد که باید متخصص با سالها دانش باشد تا با حداکثر موفقیت عمل کند.

در تکنیک fue برش و کاشت در دو مرحله مجزا انجام می شود

در جراحی FUE، جراح ابتدا گرافت های مو را یکی یکی از ناحیه اهداکننده استخراج می کند و در طی این قسمت گرافت های استخراج شده در مایع مناسب ذخیره می شود. هنگامی که برداشت انجام شد، آنها به سمت کاشت می روند.

جراح هر فولیکول مو را در برش کوچکی که در ناحیه طاس ایجاد کرده کاشته می‌کند و این کار را به یک کار ۲ مرحله‌ای تبدیل می‌کند که می‌تواند باعث ایجاد خطا شود.

برش و کاشت در دو مرحله متفاوت به این معنی است که جراح کنترل زاویه و عمق کمتری روی کاشت دارد که می‌تواند عمل جراحی را کمتر از آنچه که می‌توانست موثر کند.

این خطرات را می توان به طور قابل توجهی کاهش داد اگر کار سختگیرانه در عملیات FUE انجام شود.

در واقع کاشت مو  به روش dhi  در کنترل زاویه و عمق عالی است، اما ریسک بیشتری دارد، به خصوص در دست افرادی که تجربه کمی دارند و سعی می کنند با عجله عمل کنند.

مطلب پیشنهادی:  نظرات کسانی که کاشت مو انجام داده اند

مشکل داشتن کنترل کامل

همچنین، فورسپس های مورد استفاده در جراحی سنتی FUE باید با دقت زیادی عمل شوند، زیرا فولیکول مو روی دستگاه ثابت نیست و توسط چنگ جراح نگه داشته می شود. اگر چه اگر کلینیک خود را برای کار با جراح متخصص پوست انتخاب کرده اید، ساعات کار احتمال خطا را افزایش می دهد.

برای رفع همه این مشکلات، گروه پزشکی جهانی DHI اصلاحیه DHI به FUE را اختراع کرد و با استفاده از کاشت DHI ویژه، کنترل بیشتری را برای جراحان فراهم کرد و خطر خطا را کاهش داد. DHI بیشتر و بیشتر محبوب شد زیرا اعتقاد بر این است که نرخ بقای پیوند را با رفع معایب تکنیک FUE بهبود می بخشد.

کاشت مو به روش dhi چقدر موثر است؟

اکثر جراحان تقریباً مطمئن هستند که DHI روشی است که بسیار مؤثرتر از روش سنتی FUE و FUT است، حتی اگر هیچ تحقیق خاصی روی کاشت مستقیم مو وجود نداشته باشد.

از آنجایی که اثربخشی FUE توسط مطالعات و بسیاری از عکس‌های قبل و بعد از بیماران ثبت شده است، بهبودی نسبت به این روش که مورد علاقه جراحان متخصص است مانند تکنیک DHI می‌تواند مورد علاقه بیماران باشد.

فرآیند کاشت مو به روش dhi چگونه است؟

همانطور که اشاره شد، کاشت مو  به روش dhi یک اصلاح FUE است، بنابراین فرآیند تقریباً مشابه FUE است به جز مرحله کاشت جراحی.

با این حال، بیایید روند و مسیر پیش رو در صورت انتخاب کاشت مو  به روش dhi  برای شما چگونه باشد:

۱-قبل از جراحی کاشت مو  به روش dhi

شما چند نشانه از طاسی را مشاهده کرده اید و اکنون مطمئن هستید که ریزش مو دارید، شاید حتی الگوی طاسی زنانه یا مردانه . بنابراین شما یک قرار ملاقات با یک جراح کاشت مو (ترجیحا یک متخصص پوست برای اطمینان از تشخیص صحیح و درمان جامع طولانی مدت) تعیین کرده اید.

در طول معاینه، پزشک شما کاشت مو  به روش dhi را به عنوان یک گزینه مناسب پیشنهاد می‌کند و می‌توانید به زودی این عمل را انجام دهید.

بنابراین، شما در روز عمل به کلینیک مراجعه می کنید و روند شروع می شود.

ابتدا پزشک شما مراحل بعدی را در مورد جراحی و مراقبت های بعد از جراحی توضیح می دهد. سپس با پزشک خود در مورد خط موی مورد نظر تصمیم می گیرید.

سپس موهای شما کوتاه می‌شود، خط موی جدید (و ناحیه اهداکننده) روی سر کشیده می‌شود، از بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه استفاده می‌شود، و شما جای خود را روی میز عمل برای ۶ تا ۸ ساعت آینده می‌گیرید.

همچنین می‌توانید درخواست کنید که برای این فرآیند آرام‌بخشی کامل دریافت کنید، که تقریباً در تمام کلینیک‌ها هزینه اضافی دارد.

مطلب پیشنهادی: بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران

۲-عمل جراحی کاشت مو به روش dhi

اولین مرحله جراحی برداشت پیوند است. جراح فولیکول های مو را به صورت جداگانه از ناحیه اهداکننده استخراج می کند و کمترین جای زخم را بر جای می گذارد که به سرعت بهبود می یابد.

پیوندهای برداشت شده تا مرحله کاشت در یک مایع مناسب نگهداری می شوند.

هنگامی که برداشت انجام شد، جراح با استفاده از قلم کاشت، گرافت های مو را یکی پس از دیگری در نواحی طاس سر قرار می دهد و به آرامی خط موی شما را ترمیم می کند و نواحی طاسی را می پوشاند.

و پس از ساعت‌ها عمل، عمل جراحی انجام می‌شود و پزشک شما بانداژ را روی ناحیه اهداکننده پوست سر شما اعمال می‌کند، بنابراین شما یک روز تمام در حال عمل کاشت مو هستید.

۳- بعد از جراحی کاشت مو  به روش dhi

یک روز پس از جراحی، از شما خواسته می شود برای اولین شستشو وارد شوید. بانداژ شما برداشته می شود و پوست سر شما قبل از شستن موهای شما معاینه می شود زیرا آنها دستورالعمل های بیشتری را به شما ارائه می دهند.

فرض کنید یک کلینیک و یک پزشک را انتخاب کرده اید که رویکردی جامع برای کاشت مو  اتخاذ کرده است. در این صورت، پزشک شما هر آنچه را که لازم است انجام دهید و انجام ندهید برای دوره بعدی در اختیار شما قرار می دهد و ماهانه با شما چک می کند.

اگر همه چیز به درستی انجام شود، باید ۹ تا ۱۲ ماه پس از جراحی انتظار بهبودی کامل و ظاهری طبیعی داشته باشید.

آیا کاشت مو به روش dhi دائمی است؟

بله، کاشت مو  به روش dhi دائمی است و هرگز نباید از بین برود.

موهای کاشته شده مستقیماً از “مناطق اهداکننده ایمن” پوست سر شما برداشت می شود که عملاً در برابر DHT و در نتیجه طاسی الگوی ایمن هستند.

بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که موهای کاشته شده خود را برای مدت طولانی پس از عمل نگه دارید.

مزایا و خطرات کاشت مو به روش dhi

مانند هر روش پزشکی، جراحی های DHI در مقایسه با روش های دیگر مزایای خود را دارند و خطرات و عوارض جانبی عمومی دارند.

بنابراین، در اینجا فواید و همچنین خطرات کاشت موی مستقیم آورده شده است:

فواید

  • با دادن زاویه و کنترل عمق بیشتر به جراح، کاشت با کیفیت بیشتری را ارائه می دهد.
  • با تثبیت فرآیند کاشت، خطرات خطا را کاهش می دهد.
  • اسکارهای حداقل تا غیر قابل مشاهده (با چشم) را در هر دو ناحیه دهنده و گیرنده بر جای می گذارد.
  • بهبود مدت زمان بهبودی، چند روز طول می کشد تا به فعالیت های عادی بازگردید.
  • درد کمتر پس از جراحی، در مقایسه با FUT بسیار بهبود یافته است.

عوارض

شایع ترین عوارضی که با هر تکنیکی ممکن است رخ دهد در ادامه ارائه شده است. فراوانی و شدت این عوارض در کاشت مو  به روش dhi  در مقایسه با سایر تکنیک ها به طور کلی کم است.

  • عفونت های کاشت مو در ۱ درصد از بیماران کاشت مو پس از جراحی. اینها به راحتی با آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی درمان می شوند.
  • از دست دادن موها درمرحله شوک پس از ۳-۶ ماه پس از جراحی. تقریباً تمام بیمارانی که ریزش شوک را تجربه می کنند، موهای از دست رفته را دوباره رشد می کنند.
  • خونریزی در ناحیه گیرنده یا اهداکننده ممکن است به دلایلی اتفاق بیفتد. به طور کلی نیازی به مداخله ندارد. با این حال، در صورت تداوم وضعیت، باید به پزشک خود مراجعه کنید.
  • تورم و دلمه کاشت مو تا ۷ روز بعد از عمل کاملا طبیعی است.
  • بی حسی روی پوست سر می تواند حدود یک ماه پس از عمل ادامه داشته باشد.
  • قرمزی پوست از عوارض جانبی معمول کاشت مو است که می تواند حدود یک ماه طول بکشد.
  • درد تا ۳ روز پس از جراحی طبیعی است. در صورت وجود درد غیر قابل تحمل، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا کاشت مو به روش dhi ارزشش را دارد؟

نظر حرفه ای اکثر پزشکان: بله، کاملا ارزشش را دارد.

کاشت مو یک روش جراحی است که متغیرهای متعددی بر موفقیت آن تأثیر می گذارد. اگر بتوانید مطمئن شوید که هر یک از این متغیرها به درستی تنظیم شده اند، به عنوان مثال، با استفاده از یک قلم ایمپلنت برای آسان تر و دقیق تر کردن فرآیند، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

و فراموش نکنید، هزینه کاشت مو ناموفق می تواند در نهایت بیشتر از جراحی اصلی باشد.

قبل از اقدام به کاشت مستقیم مو حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. پزشکان متخصص پوست رویکردی جامع برای بهبود پوست بعد از جراحی های DHI به شما ارائه می دهند .

سوالات متداول

آیا کاشت مو به روش dhi بی خطر است؟

کاشت مو  به روش dhi  بسیار ایمن تر از جراحی های سنتی FUE و FUT است زیرا به جراح اجازه می دهد کنترل بیشتری داشته باشد و هرگونه خطا را به حداقل برساند. اکثر جراحان متخصص معتقدند DHI روشی برتر است که شانس موفقیت را افزایش می دهد.

آیا کاشت مو  به روشdhi  دردناک است؟

در مقایسه  با سایر روش های کاشت مو، کاشت مو به روش dhi ممکن است  درد کمتری داشته باشد ۳ روز پس از جراحی می‌توانید درد خفیفی را تجربه کنید که برای آن پزشک مسکن تجویز می‌کند، بنابراین هیچ احساس درد یا سوزشی در پوست سر خود احساس نکنید.

هزینه کاشت مو به روش dhi چقدر است؟

به طور متوسط،  هزینه  کاشت مو به روش dhi بستگی به تعداد گرافت ها و همچنین مهارت پزشک و کلینیکی که مراجعه می کنید بستگی دارد.

مطالب پیشنهادی:

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.