کاشت مو به روش fue

کاشت مو به روش fue برجسته‌ترین روش برای کاشت مو است. زیرا تکنیک آن برای استخراج تک تک فولیکول‌های مو به ما امکان می‌دهد تا جای زخم‌های جراحی را به حداقل برسانیم و کاشت مو با ظاهر طبیعی‌تری ایجاد کنیم. کاشت مو به روش fue هیچ گونه عوارض جانبی متمایز کننده ای ندارد که جراحی های کاشت مو معمولی قبلاً نداشته اند، مانند خونریزی، عفونت و قرمزی.

قیمت کاشت مو به روش fue به دلیل اثربخشی بالاتر نسبت به روش های دیگر مانند FUT و سختی بالای آن که نیاز به جراحان مجرب دارد، طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارد. به طور متوسط، یک کاشت موی ۲۰۰۰ پیوندی FUE در ترکیه حدود ۲۵۰۰ دلار هزینه دارد. اگر به فکر انجام جراحی کاشت مو هستید، احتمالاً سوالات زیادی در مورد تکنیک FUE دارید.

هزاران بیمار ریزش مو در سراسر جهان هر ساله تحت عمل جراحی FUE قرار می گیرند و اکثر کلینیک های کاشت مو این روش را به عنوان گزینه اصلی خود ارائه می دهند. در این مقاله، همه آنچه که باید درباره کاشت مو به روش fue بدانید ارائه شده است.

مطلب پیشنهادی:

کاشت مو به روش fue چیست؟

FUE ( استخراج واحد فولیکولی ) یک روش کاشت مو است که در آن جراح فولیکول‌های موی سالم را از ناحیه اهداکننده جدا می‌کند و در ناحیه گیرنده کاشت می‌کند. در مقایسه با سایر انواع کاشت مو مانند پیوند واحد فولیکولی، فرآیند FUE جراحان را قادر می‌سازد تا برداشت و کاشت‌های دقیق‌تری را در طول جراحی انجام دهند که به طور طبیعی زمان جراحی را طولانی‌تر می‌کند.

با توجه به این دقت، این روش نسبتاً جدید کاشت مو نتایج تقریباً کامل و طبیعی را ارائه می دهد. وقتی به ۵۰ سال گذشته نگاه می کنید، نیاز به تکنیک FUE بسیار آشکارتر می شود:

مطلب پیشنهادی:  هزینه جراحی افتادگی پلک در بیمارستان فارابی

تاریخچه کاشت مو

همه چیز از اوایل دهه ۱۹۵۰ شروع می شود، زمانی که اولین بیمار ریزش مو تحت اولین عمل جراحی کاشت مو مدرن با تکنیکی به نام ” موو بستن ” قرار گرفت.

من می توانم به شما اطمینان دهم، تکنیک “شکل مو” همانقدر ترسناک بود که از نامش پیداست . جراح از یک ابزار پانچ با ناحیه ۴ میلی متری استفاده می کند تا بافت های گرد را از ناحیه اهدا کننده پوست سر شما بیرون بیاورد و سپس آنها را در ناحیه گیرنده کاشت کند.

اگرچه از نظر فنی پس از جراحی «طاس» نمی‌شوید، اما خط رویش موهایتان غیرطبیعی است و موهای جدیدتان به نظر می‌رسد که متعلق به سر یک عروسک است، همانطور که از تصاویر زیر می‌بینید:

واقعا شبیه عروسک های اسباب بازی است.

مقایسه کاشت مو به روش fue و fut

در دهه ۱۹۹۰، یک پزشک متخصص پوست به نام بابی لیمر تکنیک جدیدی را توسعه داد که به زودی جایگزین بستن مو می شود. FUT که  امروزه در بسیاری از کلینیک ها به عنوان تکنیک کاشت مو در دسترس است، یک تکرار پیشرفته از شاخه های مو بود.

در جراحی FUT، پزشک نواری از پوست با واحدهای فولیکولی را از ناحیه اهداکننده برداشت می‌کند و سپس تک تک فولیکول‌های مو را از بافت برداشت شده استخراج می‌کند. و به دنبال آن، این فولیکول‌های مو با دقت در ناحیه گیرنده در اطراف خط مویی که شما و پزشکتان تصمیم گرفتید کاشته می‌شوند.

پیوند واحد فولیکولی تنها با یک اسکار خطی در ناحیه اهداکننده نتایج بسیار بهتری ارائه داد. در مقایسه با شاخه های مو، این تکنیک جدید با نتایج رضایت بخشی عالی عمل کرد.

اگر از من بپرسید داشتن یک اسکار خطی که اگر موهایتان را کوتاه بپوشید قابل مشاهده است، طبیعی نیست.

در سال ۱۹۸۸، Inaba تکنیک FUE را معرفی کرد که در آن از یک سوزن ۱ میلی متری برای استخراج و کاشت فولیکول های مو در پوست سر استفاده می شد. و در سال ۱۹۸۹ اولین عمل جراحی FUE توسط دکتر وودز انجام شد.

اگرچه FUT و FUE تقریباً در همان زمان توسعه یافتند، اما به دلیل ساده تر بودن و نیاز به مهارت و تلاش کمتر FUT سریعتر از FUE گسترش یافت و به استاندارد کاشت مو تبدیل شد.

اما نارضایتی ایجاد شده توسط زخم های خطی در پشت سر بیماران کاشت مو FUT، تقاضای بیشتری برای FUE ایجاد کرد. FUE عالی بود، کاشت مو به روش fue اسکارهای تقریبا غیرقابل تشخیص (پس از بهبودی مناسب) و نتایج طبیعی ارائه می دهد. و این همان چیزی بود که استخراج واحد فولیکولی را به روش پیشرو کاشت مو در جهان تبدیل کرد.

فرآیند کاشت مو به روش fue چگونه انجام می شود؟

فرآیند کاشت مو به روش fue

فرآیند کاشت مو به روش fue

استخراج واحد فولیکولی حتی برای یک جراح مجرب کار آسانی نیست. برای اجرای کامل کاشت مو به روش fue به تلاش، دقت و تجربه بیشتری نیاز است. که دلیل اصلی ماندگاری این نوع روش های کاشت مو (حدود ۴ تا ۸ ساعت) است.

بیایید ببینیم که ما، جراحان کاشت مو، چگونه کاشت مو به روش fue را انجام می دهیم:

۱- مشاوره و اولین معاینه

مانند هر جراحی کاشت مو، فرآیند FUE با یک جلسه مشاوره و معاینه اولیه آغاز می شود. زمانی را با یک پزشک متخصص پوست (ترجیحاً) برنامه ریزی می کنید، و آنها به شما کمک می کنند گزینه های خود را در سفر ترمیم مو کشف کنید. اولین قدم تجزیه و تحلیل علل ریزش مو و میزان طاسی شما است.

یک متخصص پوست باتجربه می‌تواند به سرعت به شما کمک کند تا بفهمید چه اتفاقی برای پوست سر شما می‌افتد، دلایل ریزش مو چیست و آیا واجد شرایط کاشت مو هستید یا خیر . اگر هستید، پزشک گزینه‌های کاشت مو را در اختیار شما قرار می‌دهد و اگر همه چیز حل شد، یک روز را برای جراحی خود در نظر می‌گیرید.

۲- ورود به جراحی

قبل از عمل جراحی واقعی، دوباره با پزشک خود ملاقات می کنید. پزشک و تیم او به شما اطلاع می‌دهند که چگونه ادامه می‌دهید، بعد از عمل شما چگونه خواهد بود و باید مراقب چه مواردی باشید.

و سپس، موهای شما کوتاه می شود تا فضایی برای جراح فراهم شود تا دقیقاً پوست سر شما را عمل کند، درست قبل از اینکه با جراح در مورد خط موی جدید خود تصمیم بگیرید. هنگامی که خط موی جدید روی پوست سر شما کشیده شد، بی حسی موضعی روی پوست سر شما اعمال می شود تا چیزی احساس نکنید.

۳- استخراج

هنگامی که همه چیز آماده شد، شروع به استخراج تک تک فولیکول های مو از پوست سر شما با قلم نازک می کنیم و آنها را تا زمان کاشت در یک مایع مناسب نگهداری می کنیم.

۴- کاشت

پس از برداشت مقدار مورد نیاز گرافت، فرآیند کاشت آغاز می شود. فولیکول های موی برداشت شده را می گیریم و یک به یک شروع به کاشت آن ها در نواحی گیرنده می کنیم.

۵- پیچیدن

پس از کاشت تمام فولیکول ها، عمل جراحی به پایان می رسد. روی ناحیه اهداکننده پانسمان می‌زنیم و بعد از آن شما از کلینیک خارج می‌شوید تا قرار ملاقات برای اولین شستشو در روز بعد.

تنها تفاوت بین FUE و FUT این است که در FUE، فولیکول های مو تک به تک استخراج می شوند، بدون اینکه با پوست سر شما تداخل داشته باشند. این امر خطر ایجاد اسکار و همچنین زمان بهبودی و درد پس از عمل را کاهش می دهد.

آیا FUE بهترین روش کاشت مو است؟

در حال حاضر، FUE بهترین تکنیک کاشت مو است، به شرطی که توسط یک پزشک که می داند چه می کند، ترجیحا یک متخصص پوست و در بهترین کلینیک کاشت مو در تهران تحت درمان قرار بگیرید.

FUE بهترین نتایج را با مشکلات کمتر پس از عمل و سریعترین زمان بهبودی در بین هر جراحی ترمیم مو ارائه می دهد.

هزینه کاشت مو به روش fueدر سال ۲۰۲۲

هزینه کاشت مو ۲۰۰۰ گرافت FUE بسته به منطقه یا کشوری که کلینیک شما در آن است، خدمات اضافی و محدوده قیمت کلینیک می تواند بین ۴۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد.

بیایید به سرعت به هزینه FUE در کشورها و مناطق مختلف نگاه کنیم تا محدوده قیمت دقیق تری داشته باشیم:

هزینه FUE در ایالات متحده آمریکا

در ایالات متحده، هزینه متوسط ​​کاشت مو با ۲۰۰۰ پیوند با استفاده از روش کاشت FUE حدود ۷۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار است که بیشتر از بسیاری از کلینیک ها در سایر نقاط جهان است.

هزینه FUE در اروپا

در اروپا، کاشت موی FUE با ۲۰۰۰ گرافت بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو در یک کلینیک بالاتر از حد متوسط ​​هزینه دارد. از آنجایی که اروپا از مناطق مختلفی نیز تشکیل شده است، قیمت ها در کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد.

هزینه FUE در انگلستان

بریتانیا در مقایسه با ایالات متحده و بقیه اروپا محدوده باریک تری دارد، با قیمت هایی که بین ۳۹۹۹ تا ۱۰۰۰۰ پوند برای ۲۰۰۰ گرافت متغیر است.

 

هزینه FUE در ترکیه

به طور متوسط، کاشت موی ۲۰۰۰ پیوندی FUE در ترکیه حدود ۲۵۰۰ دلار هزینه دارد و معمولاً ۵۰۰۰ دلار افزایش می یابد. این اغلب شامل حمل و نقل VIP و اقامت در هتل ۵ ستاره است.

بزرگترین دلیل این قیمت های بسیار مقرون به صرفه تر در ترکیه ساده است:  تفاوت ارز . هزینه های اجرای یک کلینیک کاشت مو در ترکیه به طور قابل توجهی کمتر از سایر نقاط جهان است، بنابراین غیر معمول نیست که جراحان مشهور جهان نصف قیمت کلینیک های ایالات متحده، بریتانیا یا اروپا را ارائه دهند.

ترکیه نه تنها برای کاشت مو، به دلیل داشتن بخش بهداشتی پیشرفته که مراقبت های درجه یک را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهد، یک مکان مهم و محبوب برای هر نوع گردشگری سلامت است .

سالانه بیش از ۱٫۷ میلیون گردشگر برای گردشگری سلامت به ترکیه می آیند.

عوارض جانبی کاشت مو به روش fue

بنابراین، FUE به شما این امکان را می دهد که موهای طبیعی خود را بازیابی کنید و ریزش مو را با قیمت مقرون به صرفه معکوس کنید (در صورت تحقیق کامل).

آیا عوارض جانبی یا خطراتی وجود ندارد؟

مانند هر روش پزشکی دیگری، وجود دارد. بیایید به سرعت از عوارض جانبی و عوارضی که ممکن است پس از عمل جراحی FUE ایجاد شود بگذریم :

عفونت

حدود کمتر از ۱ درصد از بیماران ممکن است به دلیل عمل جراحی به نوعی عفونت کاشت مو در اطراف پوست سر مبتلا شوند. قرمزی، تورم، درد و خارش از علائم اولیه چنین عفونت هایی هستند.

این عفونت ها، اگر در اسرع وقت با متخصص پوست خود تماس بگیرید، می توانند با آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی درمان شوند.

از دست دادن شوک

ریزش شوک در موهای اهداکننده ۳ تا ۶ ماه پس از جراحی یک عارضه جانبی غیر معمول نیست. اکثر بیمارانی که دچار ریزش شوک می شوند موهای ریخته شده را در مدت زمان کوتاهی دوباره رشد می کنند.

خون ریزی

اگرچه در FUE بسیار غیرمعمول است، خونریزی در اهداکننده و ناحیه گیرنده پوست سر شما ممکن است پس از جراحی اتفاق بیفتد. این معمولاً به این معنی نیست که باید نگران باشید، اما اگر خونریزی متوقف نشد، باید با متخصص پوست خود مشورت کنید.

تورم

تورم روی پوست سر تا ۷ روز از جراحی FUE طبیعی است، اما اگر بعد از ۷ تا ۱۰ روز ادامه داشت، باید با متخصص پوست خود مشورت کنید.

همچنین پوسته هایی که به دنبال کاشت مو انجام می شود و معمولاً ۱۰-۷ روز پس از جراحی می ریزند نیز کاملاً طبیعی هستند.

بی حسی

بی حسی متوسط ​​روی پوست سر می تواند حدود یک ماه طول بکشد. اگر بعد از ۱ ماه ادامه داشت یا میزان بی حسی افزایش یافت، باید دوباره با متخصص پوست خود مشورت کنید.

سرخی

پوست مایل به قرمز اطراف سر نیز تا یک ماه دوام خواهد داشت و پس از آن پوست سر باید به رنگ طبیعی خود بازگردد.

درد

درد پس از عمل جراحی FUE نباید بیش از ۳ روز طول بکشد و در طی آن از داروهای مسکن استفاده کنید. در موارد درد آزاردهنده بعد از هفته اول، ممکن است متخصص پوست شما نیاز به بررسی وضعیت داشته باشد.

فولیکولیت

فولیکولیت یک التهاب فولیکول مو است که ممکن است پس از چند هفته تا چند ماه پس از جراحی FUE ایجاد شود. علائم شامل برجستگی هایی است که ممکن است شبیه آکنه در اطراف فولیکول ها ظاهر شوند و علت آن در حال حاضر مشخص نیست.

متداول ترین سوالات در مورد کاشت مو به روش fue

قبل از پایان، می‌خواهم به سؤالاتی که درباره FUE و نحوه عملکرد آن زیاد پرسیده می‌شود پاسخ دهم. پس از درمان هزاران بیمار ریزش مو و کاشت مو، سوالاتی که معتقدم مهمترین آنها هستند عبارتند از:

کاشت مو به روش fue چقدر طول می کشد؟

اگر جراحی و مراقبت های بعد از عمل موفقیت آمیز باشد، پیوند موی FUE برای همیشه روی پوست سر شما باقی می ماند. البته باید گفت تکنیک جدیدتر و تکمیل شده fue کاشت مو به روش dhi است، که پیشنهادمی کنیم درباره این روش نیز مطالعه بفرمایید.

تا زمانی که بدانید بعد از جراحی FUE چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید، تا آخر عمر موهایتان را پر خواهید کرد.

آیا کاشت مو به روش fue جای زخم خواهد گذاشت؟

این به پوست سر و شرایط پوستی شما بستگی دارد، پیوند FUE می تواند باعث ایجاد اسکار حداقلی (بسیار کمتر قابل مشاهده در مقایسه با FUT) شود که پس از مدتی به سرعت بهبود می یابد. البته دقت و تجربه جراح بسیار مهم است اگر بخواهید نتایج عالی داشته باشید.

آیا کاشت مو به روش fue طبیعی به نظر می رسد؟

با جراح و مراقبت مناسب، FUE می تواند مانند موهای شما طبیعی به نظر برسد. همانطور که در طول مقاله ذکر کردم، FUE برای به حداقل رساندن ظاهر مصنوعی و جای زخم ناشی از بستن مو و جراحی های FUT ایجاد شد. FUE اغلب منجر به یک سر پر از موهای سالم می شود که ظاهر طبیعی شما را بازیابی می کند.

مطالب پیشنهادی:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.