میکرونیدلینگ آر اف از ۰ تا ۱۰۰

میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش ها برای درمان بیماری های مختلف پوستی است. این روش به تنهایی عالی عمل می کند، اما متخصصان پوست مزایای ترکیب این روش پایه با روش های مختلف دیگر را روشی به مراتب بهتر می دانند. یکی از موفق ترین این ترکیبات، میکرونیدلینگ آر اف ، میکرونیدلینگ رادیوفرکانسی AKA است. بیایید دریابیم که میکرونیدلینگ RF چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟ و فرکانس رادیویی چه مزایای دیگری را در این ترکیب به ارمغان می‌آورد؟

میکرونیدلینگ آر اف چیست؟

میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی یک درمان پوستی است که روش های میکرونیدلینگ و آر اف را برای هدف قرار دادن شرایط خاص پوست و بهبود بافت کلی، یکپارچگی و ظاهر پوست ترکیب می کند. برای توضیح نحوه عملکرد این درمان فیوژن، هر یک از روش ها را توضیح می دهیم.

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر فوق تخصص پوست در تهران

میکرونیدلینگ چیست؟

در مقام مقایسه میکرونیدلینگ و میکرونیدلینگ RF باید گفت میکرونیلدینگ نوعی درمان القای کلاژن است که با سوراخ کردن پوست با سوزن ‌های فوق ‌العاده نازک برای ایجاد ضربه ‌های کنترل ‌شده و شروع فرآیند بهبودی طبیعی انجام می‌شود. سوزن ‌ها به لایه درم پوست نفوذ می‌کنند و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کنند، ۲ پروتئین کلیدی که شبکه ‌ای را تشکیل می‌دهند که به پوست ساختار آن را می‌دهد.

افزایش تولید این دو پروتئین باعث سفت شدن پوست و بهبود وضعیت آن می شود. میکرونیدلینگ با سرم‌ های مخصوص انجام می‌شود و این تکنیک به محصول اجازه می‌دهد تا به عمق پوست نفوذ کند و اثرات مورد نظر را ارائه دهد، اما از آنجایی که مستقیماً روی پوست تزریق می‌شود، اثرات آن در مقایسه با استفاده موضعی بسیار شدید تر خواهد بود.

آر اف چیست؟

استفاده از فرکانس رادیویی یا آر اف پوست صورت برای بهبود پوست به معنای استفاده از امواج انرژی برای انتقال گرما به درم است. انرژی حرارتی ضربه های کنترل شده ای ایجاد می کند و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند. در مورد آر اف که بدون میکرونیدلینگ انجام می شود، امواج بدون باز کردن پوست از آن عبور می کنند و اساسا باعث سوختگی می شوند.

این دو روش چگونه با هم ترکیب می شوند؟

میکرونیدلینگ آر اف با دستگاه خاصی انجام می‌شود که سوزن‌ هایی را که به پوست نفوذ می‌کنند (میکرونیدلینگ) را قادر می‌سازد تا انرژی حرارتی (RF) را مستقیماً به درم وارد کنند.

این دستگاه یک دستگاه ویژه است که دارای یک هندپیس مشابه قلم درما است، اما معمولاً تا حدودی حجیم‌ تر است که به یک محفظه با رابط متصل است. این درمان با نیاز های خاص پوست شما با تنظیم طول سوزن ها بر اساس ضخامت پوست سازگار است.

کدام شرایط را می تواند درمان کند؟

میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی( میکرونیدلینگ آر اف )  یک درمان بسیار موثر برای موارد زیر است:

  • جای جوش
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • افتادگی پوست
  • منافذ بزرگ
  • هایپرپیگمانتاسیون
  • علائم ترک های پوستی

این درمان علاوه بر هدف قرار دادن عیوب خاص پوست، ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد. بعد از میکرونیدلینگ آر اف پوست سالم تر به نظر می رسد و درخشندگی خاصی دارد.

آیا میکرونیدلینگ آر اف بهتر از میکرونیدلینگ سنتی است؟

بسیاری از متخصصان پوست موافقند که بله، میکرونیدلینگ آر اف نسبت به انجام میکرونیدلینگ به تنهایی برتری دارد. زیرا از دو روش برای القای کلاژن استفاده می کند. ترکیبی از ایجاد میکروکانال ها و سوختگی های کنترل شده، القای کلاژن را بسیار قوی تر از هر یک از این روش ها می کند.

آیا روش میکرونیدلینگ آر اف بی خطر است؟

بله، به شرطی که توسط یک متخصص پوست زیبایی یا یک متخصص زیبایی آموزش دیده، تایید شده و دارای مجوز انجام شود. تنظیمات دستگاه مورد استفاده باید مطابق با نیازهای پوست شما تنظیم شود، در غیر این صورت ممکن است آسیب دائمی به پوست مانند ایجاد جای زخم وارد شود.

درمان باید با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و ایمنی انجام شود، بنابراین شما باید درمان را فقط توسط یک پزشک معتبر و با تجربه انجام دهید. در حالت ایده آل، یک متخصص پوست زیبایی.

 

آیا میکرونیدلینگ آر اف نیاز به زمان استراحت و روتین مراقبتی پس از آن دارد؟

این درمان کم تهاجمی است و مستلزم هیچ گونه خرابی واقعی نیست. با این حال، برخی از عوارض جانبی جزئی وجود دارد که ممکن است با آن مواجه شوید:

  • سرخی
  • تورم جزئی
  • حساسیت ملایم
  • لایه برداری بالقوه پوست در روزهای بعد از درمان

اینها را می توان با یک باند و کرم ترمیم کننده و ضد التهاب تسکین داد. دقتدداشته باشید که نباید از کمپرس سرد استفاده کنید،  زیرا شما می‌خواهید گردش خون بیشتری داشته باشید تا نتیجه بهتری از این روش بگیرید.

 

در روزهای پس از قرار ملاقات میکرونیدلینگ آر اف، باید توجه بیشتری به پوست تحت درمان داشته باشید تا به آن اجازه دهید پس از درمان بهبود یابد و از عفونت جلوگیری کنید (پوست در میکروکانال های بی شماری شکسته شده و هر کدام مسیری برای آلودگی باکتریایی است).

قوانین و روتین مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ آر اف به شرح زیر است:

تا حد امکان کمتر ناحیه میکرونیدلینگ شده را لمس کنید

تا حد امکان آن را از نور خورشید دور نگه دارید و از SPF استفاده کنید

شستن پوست طبق برنامه زمانی تعیین شده با آب سرد و پاک کننده ملایم مورد تایید پزشک

آرایش نکردن  حداقل برای ۲۴ ساعت و حتی بیشتر

اجتناب از تعریق و شنا به مدت ۴۸-۷۲ ساعت

میکروکانال ها معمولا در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت بسته می شوند، اما پوست می تواند بیشتر از آن حساس بماند. اینها دستورالعمل های اولیه هستند، اما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روتین مراقبت های پس از میکرونیدلینگ آر اف، راهنمای مراقبت های پس از میکرونیدلینگ را بررسی کنید – همه قوانین یکسان اعمال می شود.

نتیجه

به این واقعیت توجه داشته باشید که بسته به شدت مشکلی که می خواهید درمان شود و نتایج مطلوب، ممکن است به بیش از ۱ جلسه میکرونیدلینگ آر اف نیاز داشته باشید. گفتنی است، از آنجایی که فرکانس رادیویی اثرات سوزن را افزایش می دهد، ممکن است سریعتر از میکرونیدلینگ سنتی به نتیجه برسید. در بیشتر موارد، ۳-۴ جلسه می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد.

مطالب پیشنهادی:

منبع

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.