فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟

از بین روش های مختلف برای زیباسازی و فرم دهی به ابروها، دو روش فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ در بین خانم ها محبوبیت بیشتری دارد. اگر قصد انتخاب یکی از این خدمات را دارید، ابتدا باید با تعریف هر کدام آشنا شوید، سپس به فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ بپردازیم.

برای این منظور در ادامه این مقاله ابتدا به تعریف فیبروز و میکروبلیدینگ می پردازیم سپس به بررسی تفاوت های این دو روش از جنبه های مختلف می پردازیم. پس با پری کلینیک همراه باشید!

فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ

فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ

همه چیز درباره میکروبلیدینگ ابرو!

اگر بخواهیم بیشتر درباره میکروبلیدینگ ابرو بدانیم باید گفت، اعتقاد بر این است که این روش برای اولین بار در چین اجرا شد. در آن زمان از سوزن های ریز برای تراشیدن پوست استفاده می کردند و رنگدانه ها را در زیر آن فرو می کردند.

در گذشته هیچ روشی برای بهبود فرم و زیبایی ابرو وجود نداشت. اکثر خانم ها نیز از روش تاتو ابرو استفاده می کردند. امروزه در سایه پیشرفت تکنولوژی، روش های متنوع تری برای زیباسازی ابروها ایجاد شده است که از آن جمله می توان به سایه ابرو، هاشور ابرو، تاتو و … اشاره کرد که حالت طبیعی تری نسبت به تاتو ابرو دارند.

یکی از این روش های محبوب میکروبلیدینگ است که نیاز به لوازم آرایشی مختلف و آموزش  نحوه استفاده از صابون ابرو، مداد ابرو و سایه را از بین می برد.

اما چگونه انجام می شود؟ چه ویژگی هایی دارد؟ میکروبلیدینگ با استفاده از یک قلم مخصوص با تعدادی سوزن مخصوص انجام می شود. این ابزار مانند قلم های قدیمی و به شکل برقی نیست. انجام این روش به صورت دستی توسط متخصص صورت می گیرد.

در روش میکروبلیدینگ ابرو، رنگدانه ها از طریق خراش دادن سوزن به پوست ابرو نفوذ می کنند. با اجرای صحیح و اصولی این روش، در نهایت خطوط با یکدیگر و با ظاهری کاملا طبیعی و مطابق با ابروهای خود فرد به هم متصل می شوند. همچنین می توانی به صفحه فیبروز ابرو چیست مراجعه نمایید تا همه آنچه که لازم است را درباره آن بدانید.

درباره فیبروز ابرو چه می دانید؟

قبل از بررسی نحوه انجام این روش، بد نیست با تاریخچه آن بیشتر آشنا شوید. فیبروز ترکیبی از دو اصطلاح Fi و Broz است. قسمت اول، فی، نسبت شکل و فرم ابرو را نشان می دهد. در واقع از نسبت این عدد برای فرم دادن و طراحی ابرو استفاده می شود. بروز به معنای ابرو نیز هست. اما تفاوت فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟ این روش چگونه انجام می شود؟ در ادامه به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.

فیبروز ابرو بسیار شبیه به میکروبلیدینگ است. حتی می توانید فیبروز را به عنوان زیر مجموعه ای از آن در نظر بگیرید. یکی از تفاوت های اصلی این روش، سهولت استفاده از آن است. میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز به طور کلی برای افرادی توصیه می شود که قبلا از سایر روش های زیبایی ابرو مانند تاتو یا کشیدن ابرو استفاده نکرده اند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش صفر تا صد میکروبلیدینگ ابرو – آموزش میکرو ابرو در خانه

فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ

اکنون که کمی در مورد این دو روش زیبایی ابرو می دانیم، وقت آن است که تفاوت های آنها را بررسی کنیم. برای اینکه مقایسه کاملی از این دو روش داشته باشیم، به مقایسه هر یک از ویژگی ها و ابزارهای آن ها می پردازیم. حالا بیایید بدون معطلی در ادامه این مقاله مرور کنیم:

۱- تفاوت فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ در کیفیت رنگدانه ها

فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ از نظر کیفیت رنگدانه

فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ از نظر کیفیت رنگدانه

دانه ها یا رنگدانه های رنگی مهمترین بخش خدمات فیبروز و میکروبلیدینگ هستند. در روش فیبروز معمولاً از رنگدانه های با کیفیت و رنگ تاتو فیبروز استفاده می شود که با گذشت زمان کمتر تغییر می کنند. از طرفی کیفیت بالای رنگدانه ها نیز در افزایش ماندگاری این روش موثر است.

در فیبروز، رنگدانه ها کیفیت پایین تری دارند و با گذشت زمان و شستشو می توانند قرمز شوند. به همین دلیل مراجعه به ترمیم و اصلاح در بازه های زمانی کوتاه تری نسبت به روش فیبروز ضروری است.

۲- تفاوت تیغه فیبروز ابرو با سوزن میکروبلیدینگ ابرو

تیغه های مورد استفاده در روش فیبروز و همچنین دستگاه تاتو فیبروز کیفیت بالایی دارند و رنگدانه های این روش نیز کیفیت بالایی دارند. به همین دلیل می توان با این روش خطوط طبیعی تر و بهتری روی ابروها ایجاد کرد. برخلاف روش فیبروز که از تیغ های نسبتاً گران قیمت و مخصوص استفاده می کند، سوزن های میکروبلیدینگ را می توان با قیمت ارزان تری خریداری کرد.

سوزن های مخصوص میکروبلیدینگ از حدود ۱۵ سوزن تشکیل شده است که می تواند به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خطوط تیز را روی ابروها ایجاد کند. این سوزن ها یکبار مصرف هستند و پس از هر بار استفاده باید تعویض شوند. کیفیت سوزن میکروبلیدینگ نباید خیلی پایین باشد، زیرا کیفیت پایین برابر است با انعطاف پذیری بالا که در نهایت نتیجه را از بین می برد.

۳- فرق ماندگاری فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ

فرق ماندگاری فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ

فرق ماندگاری فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که در روش فیبروز دانه های رنگی در روزهای اول به خصوص بین روز پنجم تا هفتم بعد از آن بسیار تیره می شوند. بعد از یک هفته معمولا نیمی از تاریکی خود را از دست می دهند. بنابراین نگران تیره شدن بیش از حد ابروهای خود نباشید زیرا به مرور زمان روشن تر می شوند.

ماندگاری فیبروز

تداوم فیبروز عمدتاً به میزان چربی پوست افراد بستگی دارد. در واقع بین تداوم فیبروز و چربی پوست رابطه معکوس وجود دارد. بنابراین، هر چه پوست فرد خشک‌تر باشد، فیبروز ابروی او بیشتر طول می‌کشد. به طور کلی ماندگاری آن بین ۱۰ تا ۱۲ ماه ارزیابی می شود، اما در مورد پوست های بسیار چرب ممکن است تنها ۶ تا ۷ ماه باقی بماند.

برای افزایش دوام فیبروز می توانید از پوست خود در برابر نور خورشید نیز محافظت کنید.

ماندگاری میکروبلیدینگ

با توجه به تفاوت فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ، ماندگاری این دو روش نیز متفاوت خواهد بود. همچنین در روش میکروبلیدینگ از خراش های بیشتری استفاده می شود. اگرچه رنگدانه های فیبرو مقاومت بیشتری دارند، تیغه میکروبلیدینگ فروخته شده از فیبرو دوام بیشتری دارد. به طور متوسط، میکروبلیدینگ حدود ۶ ماه تا ۲ سال طول می کشد. البته بسته به پوست افراد این مدت ممکن است بیشتر باشد.

۴- نتیجه نهایی فیبروز و میکروبلیدینگ

یکی از فرق های فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ که بیشتر مورد توجه است نتیجه نهایی است که برای همه قابل تشخیص خواهد بود. بسته به روش و تیغه مخصوص فیبروز، نتیجه سرویس بسیار طبیعی تر خواهد بود. بنابراین اگر به دنبال ظاهری نزدیک به ابروهای طبیعی خود هستید، بهتر است فیبروز ابرو را انتخاب کنید!

۵- تفاوت بین نکات و قوانین فیبروز و میکروبلیدینگ

بر خلاف میکروبلیدینگ که یک روش کلی است که به روش های مختلف انجام می شود، فیبروز چارچوب و استانداردهای خاص خود را دارد. روش فیبروز طبق قوانین خاصی انجام می شود، اما در میکروبلیدینگ متخصص آزادی عمل بیشتری در فرم دهی به ابروها دارد.

۶- میکروبلیدینگ دردناک تر است یا فیبروز؟

تفاوت دیگر این دو روش میزان درد آنهاست. اگرچه در هر دو بخش از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود، اما میزان درد در میکروبلیدینگ بیشتر از روش فیبروز است. کسانی که از روش فیبروز استفاده کرده اند گزارش می دهند که درد بسیار کم و قابل تحملی را تجربه می کنند.

۷- فرق هزینه بین فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ ابرو؟

با توجه به فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ لازم به ذکر است که هزینه های این دو روش بسیار متفاوت می باشد. هزینه میکروبلیدینگ ابرو به طور کلی کمتر از فیبروز است. توجه داشته باشید که این هزینه بسته به نوع مواد، شکل ابرو و سطح مهارت متخصص می تواند متفاوت باشد.

انتخاب فیبروز بهتر است یا میکروبلیدینگ؟

در این مقاله به بررسی کامل فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ پرداختیم و تفاوت این دو روش را از ۷ جنبه مختلف بررسی کرده ایم. اما در نهایت فیبروز روش بهتری است یا میکروبلیدینگ ابرو؟ برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرید، باید به نیازهای خود توجه کنید. همچنین می توانید با بررسی عوارض فیبروز و میکروبلیدینگ ابرو در رابطه با این موارد بیشتر بدانید.

مطلب پیشنهادی: بهترین مرکز میکروبلیدینگ ابرو در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.