تکنیک ها و فواید ماساژ چینی در تهران

ماساژ چینی در تهران امروزه یکی از مراکز محبوب برای دریافت بهترین خدمات ماساژ است. ماساژ چینی همواره بخش مهمی از طب چینی بوده است و قدمت آن به قرن دوم قبل از میلاد می رسد. برخلاف  ماساژ بافت عمیق یا ماساژ ورزشی، که برای آزاد کردن گره‌های عضلانی برای افزایش جریان خون در مناطق مورد نظر تمرکز دارند، تکنیک‌های ماساژ چینی با تسهیل انرژی Qi در بدن، سلامت کلی را بهبود می‌بخشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت می توانید با شماره درج شده در این صفحه تماس بگیرید.

آیا میدانید انرژِی چی یا Qi چیست؟

قبل از اینکه بخواهید با ماساژ چینی آشنا شوید، بهتر است کمی در مورد انرژی چی که اساس این ماساژ را تشکیل می دهد صحبت کنید. انرژی چی در لغت به معنای گرما یا هوا است، اما به آن نیروی حیات یا جریان انرژی می گویند که در هر موجود زنده ای وجود دارد. به طور کلی، چی یک فلسفه فراگیر است که در بسیاری از عناصر فرهنگ چینی، از هنرهای رزمی گرفته تا خوشنویسی، نفوذ می کند.

به طور کلی، طب چینی معتقد است که بدن انسان الگوهای طبیعی خود را برای “چی” انتخاب می کند و از طریق کانال هایی به نام مریدین در سراسر بدن جریان می یابد. انسداد و گرفتگی این کانال ها و کاهش انرژی چی در اندام های کلیدی بدن می تواند علائم بسیاری از بیماری ها را ایجاد کند.

البته طب چینی معتقد است که چی نه تنها به جریان و شادی بدن کمک می کند، بلکه اعتقاد بر این است که بر کل جهان نیز تأثیر می گذارد. عدم تعادل انرژی چی را می توان با استفاده از تکنیک های مختلف از جمله تغذیه، ورزش، طب سوزنی و ماساژ به آرامی اصلاح کرد. در قسمت بعدی با ماساژ چینی آشنا می شوید. همچنین پیشنهاد می شود صفحه بهترین ماسور خانم غرب تهران را نیز مطالعه نمایید.

ویژگی های ماساژ چینی

ماساژ چینی چیست؟

ماساژ چینی چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، پزشکان طب چینی معتقدند برای جلوگیری از استرس و بیماری، انرژی باید دائماً در بدن جریان داشته باشد. در طول هزاران سال گذشته، شفا دهندگان چینی انواع مختلفی از درمان های مرتبط را برای افزایش جریان مناسب انرژی در بدن ارائه کرده اند. طب سوزنی،  طب فشاری  و ماساژ چینی از جمله روش هایی هستند که می توانند به گردش خوب انرژی در بدن کمک کنند.

با دانستن این موضوع، ماساژ چینی همچنین کانال های انرژی داخلی را برای جریان بهتر انرژی دستکاری می کند تا به درمان بسیاری از مسائل و در عین حال جوان سازی بدن کمک کند. ماساژور ابتدا مسیر مسدود کننده جریان را شناسایی می کند و از فشار دست برای پاکسازی مسیرهای مسدود شده انرژی که باعث درد و بیماری شده اند استفاده می کند و جریان انرژی را به حالت متعادل باز می گرداند.

این ماساژ در مقایسه با مدل های غربی که برای از بین بردن تنش و ایجاد آرامش استفاده می شود، بیشتر بر روی فواید درمانی ماساژ تمرکز دارد. در مقاله زیر، ماساژ چینی چیست، به بررسی تکنیک های این ماساژ پرداختیم.

مطلب پیشنهادی: مراکز طب کار در تهران

روش ماساژ چینی در مرکز ماساژ تهران

بیشتر مردم از ماساژ توئینا به عنوان ماساژ چینی یاد می کنند. در حالی که این نوع ماساژ یکی از دو سبک اصلی ماساژ چینی است. به طور کلی، دو نوع اصلی ماساژ چینی وجود دارد: ماساژ توی نا و ماساژ ژی یا! با وجود تفاوت در روش انجام این دو ماساژ، هدف آن ها یکی است.

Tui Na – این نوع ماساژ شباهت هایی به ماساژ بافت عمیق دارد و از مالش دادن، کشش و سایر حرکات برای تسکین نقاط درد و رفع گرفتگی های سیستم عضلانی بدن استفاده می کند.

 ژی یا – در این نوع ماساژ، درمانگران از فشار و نیشگون گرفتن روی سطح پوست مانند طب فشاری و  رفلکسولوژی استفاده می کنند.

هدف درمانگر در هر دو نوع ماساژ، آزادسازی تنش و انرژی فیزیکی به منظور بازگرداندن حس تعادل، سلامت عمومی و خوددرمانی بدن است.

چند مورد از فواید ماساژ چینی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ماساژ چینی یکی از رایج ترین و پرکاربردترین روش های درمانی در سراسر جهان است. این ماساژ فواید زیادی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

۱) کمک به افزایش انرژِی افراد

چه نیاز به افزایش انرژی (یانگ) یا کاهش سرعت (یین) داشته باشید، یک ماساژدرمانگر چینی با تجویز تکنیک های قدرتمند و آرامش بخش به شما کمک می کند تا آرامش درونی را پیدا کنید. علاوه بر این، ماساژ چینی به شما کمک می کند تا کیفیت خواب خود را بهبود بخشید و روز خود را با انرژی و اشتیاق بیشتری شروع کنید.

۲) افزایش سرعت بهبودی آسیب های بافت نرم

اگر از درد یا سفتی مربوط به کمر، شانه ها یا سایر گرفتگی های خود رنج می برید، ماساژ چینی می تواند کمک کننده باشد. ماساژ چینی جریان خون را در بافت های نرم افزایش می دهد و می تواند منجر به تسکین و کاهش درد شود.

۳) کمک به افزایش گردش خون

افزایش گردش خون از دیگر مزایای ماساژ چینی است و تکنیک های دستی باعث تحریک گردش خون در بدن می شود.

۴) کمک به از بین رفتن اثر بخیه ها و زخم ها می شود.

کمک به از بین رفتن اثر بخیه ها و زخم ها می شود

کمک به از بین رفتن اثر بخیه ها و زخم ها می شود

برای افرادی که اسکار، بخیه و آثار آسیب‌های گذشته دارند یا مفاصلشان به دلیل جراحی سفت و بی حرکت است، ماساژ چینی می‌تواند به کاهش درد و افزایش دامنه حرکتی آنها کمک کند. ماساژ چینی در از بین بردن شانه های یخ زده نیز موثر است.

۵) تاثیر زیادی در بهبود سلامت عاطفی فرد دارد.

با توجه به فلسفه ماساژ که مبتنی بر لمس است، ماساژ چینی می تواند در تقویت خلق و خو و رفع تنش روانی در افرادی که از نظر عاطفی سالم نیستند مفید باشد. توجه داشته باشید که انسداد شدید می تواند باعث تنش عاطفی در بدن شود و منجر به اضطراب و افسردگی شود. در همین حال، ماساژ چینی در مرکز ماساژ درمانی در غرب تهران می تواند استرس را از بین ببرد و خواب را بهبود بخشد.

سایر فواید ماساژ چینی عبارتند از:

  • کاهش درد کمر و  سیاتیک
  • سلامت قلب و عروق بهتر
  • فشار خون پایین
  • علائم آرتریت روماتوئید را تسکین می دهد
  • ترشح هورمون
  • بهبود تنفس و گردش خون
  • آزادسازی اسید لاکتیک تولید شده است

مطلب پیشنهادی: ماساژ غرب تهران صادقیه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.