لیزر الکساندرایت صادقیه برای رفع موهای زائد

لیزر الکساندرایت صادقیه – افرادی که به دنبال روش های حذف موهای زائد هستند بهتر است که تمام گزینه های موجود را در نظر گرفته و به انجام تحقیقات بپردازند تا بتوانند بهترین روش برای خود را شناسایی نمایند. در این مطلب اطلاعات مورد نیاز درباره دستگاه لیزر الکساندرایت در صادقیه را برای متقاضیان گردآوری نموده ایم.

بهترین روش برای رفع موهای زائد نواحی مختلف بدن استفاده از روش لیزر است. در لیزر درمانی نوری تک رنگ و با طول موجی کوتاه به ریشه مو تابیده می شود. این نور در رنگدانه های ملانینی مو  جذب شده و با تولید گرما باعث تخریب سلول های سازنده ی مو می گردد.

ملانین در مو و پوست مشکی بیشتر وجود دارد لذا هر چه پوست سفیدتر باشد و مو مشکی تر، در نتیجه جذب نور لیزر در ملانین بهتر و ازبین رفتن موهای زائد بیشتر می گردد و در عین حال پوست نیز کمتر دچار سوختگی می شود. از دستگاه های لیزر پرکاربرد در دنیا می توان به دایود و لیزر الکساندرایت اشاره نمود.

پیشنهاد می شود مطلب مرکز لیزر صادقیه را مطالعه نمایید.

دستگاه لیزر الکساندرایت چیست؟

لیزر الکساندرایت صادقیه

لیزر الکساندرایت صادقیه

لیزرهای الکساندرایت تجهیزات قدرتمندی هستند و فقط باید توسط یک متخصص کاربلد استفاده شوند. این دستگاه انرژی نور را از طریق یک کریستال الکساندرایت منتشر می کند. طول پرتو نور تعیین می کند که لیزر تا چه حد به داخل پوست نفوذ نماید. رنگ نور لیزر قرمز است. دستگاه را می توان جوری تنظیم نمود که یک پرتو پر انرژی از نور در پالس های کوتاه تولید کند. این حالت باعث می شود که دستگاه تاثیر بیشتری برای حذف موهای زائد داشته باشد. علاوه بر حذف موهای زائد، لیزر الکساندرایت در موارد زیر نیز استفاده می شود:

  • درمان لکه های ناشی از افزایش سن
  • درمان علائم عروقی
  • حذف تاتو

تفاوت دستگاه لیزر الکس با سایر لیزرها

رنگ و طول موج تولیدی این دستگاه با سایر دستگاه های لیزر متفاوت می باشد. به عنوان مثال لنز الکساندرایت یک پرتو قرمز نور ۷۵۵ نانومتری منتشر می کند. لیزر دایود پرتو لیزر ۸۱۰ نانومتری و ان دی یاگ یک پرتو را در ۱۰۶۴ نانومتر منتشر می‌کند.
لازم به ذکر است برای پوست های بسیار تیره بهترین گزینه لیزر Nd-yag است، زیرا طول اضافی پرتو به فولیکول های مو نفوذ کرده و بدون تاثیر بر رنگدانه پوست نیز می تواند موهای زائد را از بین ببرد. پیشنهاد می شود برای انتخاب بهتر نوع دستگاه لیزر، مطلب لیزر کندلا صادقیه را نیز مطالعه نمایید.

ویژگی های لیزر الکساندرایت صادقیه

  • این دستگاه با تابیدن نورهایی با طول موج های اختصاصی برای تخریب مو، نتایج عالی با حداقل عوارض جانبی را در پی دارد.
  • دستگاه لیزر الکس به روشی دائمی، مؤثر، با پوشش دهی وسیع و سرعت تکرار بسیار بالا، موهای زائد را از بین می برد.
  • دستگاه الکساندرایت، متداول ترین و سریع ترین دستگاه لیزر کاربردی برای لیزر درمانی نواحی بزرگ بدن است.
  • این دستگاه برای رفع موهای روشن و بسیار نازک موثرتر از سایر دستگاه ها عمل می نماید.
  • طول موج منتشر شده دستگاه به راحتی توسط ملانین (سلول های رنگدانه) در موها جذب می‌شوند که باعث می شود این سلول ها گرم و در نهایت نابود شوند.
  • در هنگام لیزردرمانی فرد باید از عینک محافظ با صفحه مات استفاده نماید.
  • دستگاه الکساندرایت فقط اثر گرمایی دارند و سرطان زا نیستند.
  • از استفاده از پاک کننده های سایشی پوست تا چند روز پس از لیزر درمانی به جهت حصول نتیجه مطلوب باید خودداری کرد.

عوارض جانبی لیزر الکساندرایت

همانند تمامی لیزرها در مورد این دستگاه نیز احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. که شامل موارد زیر می باشد:

  • احتمال بروز لکه های پوستی برای افراد دارای پوست های تیره (لیزر الکساندرایت برای پوست های تیره مناسب نیست)
  • درد در طول درمان شایع است، هرچند معمولا خیلی کم است. ژل خنک‌کننده اغلب پس از درمان به کاهش درد و جلوگیری از ایجاد تورم کمک می کند.
  • بعد از لیزر احتمال بروز تورم و خارش وجود دارد اما بعد از چند روز باید از بین برود. پوست ممکن است قرمز شود اما احتمال سوختگی با لیزر فقط در صورت عدم استفاده صحیح از دستگاه وجود دارد.
  • احتمال کبودی بسیار کمی حدود ۱۰ درصد وجود دارد اما کبودی ها خود بخود از بین می روند.

اثرات لیزر الکساندرایت

با استفاده از لیزر الکساندرایت میزان ریزش مو حدود ۷۰ درصد بعد از گذراندن تعداد جلسات توصیه شده (بین ۶ تا ۸ جلسه برای موهای نازک و ۸ تا ۱۲ جلسه برای موهای ضخیم و تیره) می باشد. پس از یک سال بیمار می تواند با یک بار تکرار به حفظ نتیجه کمک نماید.
این دستگاه سریع ترین لیزر در میان سایر دستگاه ها می باشد و می تواند حجم زیادی از موهای زائد را در تعداد جلسات کمتر از بین ببرد. برای بیماران علاقمند به درمان مناطق بزرگتر بدن مانند پاها اغلب توصیه می شود از لیزر الکساندرایت استفاده نمایند. این دستگاه مورد استفاده و تایید بهترین پزشکان فوق تخصص پوست در تهران قرار گرفته است.

هزینه لیزر الکساندرایت صادقیه

هزینه لیزر درمانی با دستگاه الکساندرایت با توجه به نوع دستگاه، وسعت ناحیه ی موردنظر ، تعداد جلسات مورد نیاز و مهارت پزشک متخصص متفاوت خواهد بود.
مراکز غیر تخصصی با وعده هزینه های پایین‌تر  فقط به سلامت و زیبایی فرد آسیب می رسانند ، زیرا که لیزر درمانی باید با توجه به رنگ پوست ، آزمایش های هورمونی و تعداد جلسات نرمال و همچنین ضخامت مو صورت پذیرد.
در مراکز غیر تخصصی چون آرایشگاه ها و باشگاه ها با دریافت هزینه های پایین و تعداد جلسات بیشتر افراد سودجو به فکر  جیب خود هستند و با این شیوه در عین حال که هزینه های بالاتری را دریافت می کنند سلامت و زیبایی فرد را با خطرات جدی مواجهه می کنند.
پزشک متخصص پوست در لیزر درمانی با بررسی تاثیرات لیزر بر روند رشد و کاهش مو به خوبی وضعیت بیمار را بررسی می کند و در صورت عدم نتیجه ی مطلوب آزمایش‌ها و بررسی های لازم را به عمل می آورد.

 

چند مورد مهم قبل و بعد از لیزر الکساندرایت صادقیه

لیزر موهای زائد شما را کاملا از بین نمی برد فقط موهای ضخیم و پرپشت شما را کمتر خواهد کرد و از هر روز شیو کردن با تیغ و بند و اپیلاسیون و پرداخت هزینه ها نجات پیدا خواهید کرد برای قبل و بعد از لیزر موهای زائد خود لازم است به چند نکته زیر توجه فرمایید:

  1. بعد از انجام لیزر در معرض آفتاب قرار نگیرید و با سولاریوم خداحافظی کنید.
  2. برای انجام لیزر برعکس تمام روش ها لازم نیست موهای شما بلند باشد باید موهای زائد را با تیغ شیو کرد و بدون مو زائد به سراغ لیزر بروید.
  3. لیزر تقریبا به مدت ۱ساعت طول می کشد اما قسمت هایی مانند(زیربغل،سبیل،بیکینی،خط ناف)زمان کمتری طول می کشد.
  4. هر شخص ۶ جلسه را باید برای درمان لیزر طی کند بعد از اتمام این دوران هر ۴ ماه یکبار برای ترمیم باید به پزشک مراجعه کند.
  5. برخی از افراد ممکن است در دوران لیزر دچار لکه های پوستی و یا تیرگی پوست شوند.
  6. توصیه می شود فاصله بین جلسات یک شخص تا ۴۰روز باشد و بیشتر نشود. بین جلسه دوم تا سوم موهای زائد شما شروع به ریزش می کند.

فرق بین لیزر در مردان و زنان

روش لیزر در مردان و زنان تفاوتی ندارد اما به دلیل اینکه موهای زائد مردان ضخیم‌تر از زنان است با جلسات و هزینه های بیشتری روبرو خواهند بود. لیزر هیچ خطری برای افراد نخواهد داشت و مراحل قبل و بعد از لیزر برای خانم ها و آقایان متفاوت نیست اما هر دو جنس باید قبل و بعد از لیزر در معرض آفتاب و یا سلاریوم قرار نگرفته باشند و اگر پوست آنها سلار شده باشد باید بعد از بین رفتن تیرگی و اثر آفتاب به سراغ لیزر بروند تا پوستشان آسیب نبیند.

نکات مهم بعد از لیزر الکس

بعد از انجام لیزر پوست شما بسیار نازک و حساس می شود و بهتر است به نکات زیر توجه فرمایید:

  1. بعد از انجام لیزر طبیعی است که شما تا ۲۴ ساعت با سوزش و یا قرمزی قسمت لیزر شده روبرو باشید.
  2. پمادی را که پزشک برای شما تجویز کرده است به صورت مرتب استفاده نمایید.
  3. توصیه می شود به مدت سه هفته قسمت لیزر شده را شیو نکنید.
  4. بهتر است تا ۲۴ساعت به حمام ، استخر و سونا نروید یعنی در معرض آب گرم و حرارت قرار نگیرید.
  5. اگر دست و پا و یا ناحیه تناسلی خود را لیزر کرده اید لباس های تنگ و پلاستیکی و گرم نپوشید. سعی کنید از لباس های نخی و آزاد و خنک استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.