راهنمای نهایی دیجیتال مارکتینگ پزشکی

برای مدت طولانی، انتشار اطلاعات در بخش سلامت منحصراً به متخصصان در بحث‌های کم و بیش شخصی و انتشارات در مجلات تخصصی اختصاص داشت. این به طور قابل توجهی با دیجیتالی شدن تغییر کرده است و دیجیتال مارکتینگ پزشکی به طور فزاینده ای مرتبط می شود..

به لطف اینترنت، بیماران اکنون می توانند سریعتر و آسانتر به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. این به او نقش فعال تری در تمام مراحل مراقبت های بهداشتی از پیشگیری تا درمان می دهد.

مطلب پیشنهادی:

دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست؟

 

دیجیتال مارکتینگ پزشکی به فعالیت های بازاریابی انجام شده توسط شرکت ها در بخش مراقبت های بهداشتی اشاره دارد. علاوه بر شرکت‌های بیمه سلامت و بیمارستان‌ها، اینها می‌توانند داروخانه‌ها، پزشکان، شرکت‌های داروسازی یا ارائه‌دهندگان فناوری پزشکی نیز باشند.

ویژگی این بازاریابی خاص صنعت بیش از همه در تنظیم قوی بازار و محدودیت های قانونی در ارتباطات بازاریابی نهفته است.

 

چگونه دیجیتالی شدن رفتار مشتری را تغییر می دهد

حتی اگر اکثر داروهای بدون نسخه (OTC) (داروهای بدون نسخه، داروهای بدون نسخه) هنوز در داروخانه های ثابت خریداری می شوند، تحقیقات آنلاین و خرید آنلاین اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند.

توسعه اینترنت اساساً مراقبت های بهداشتی را در سال های اخیر شکل داده است. به لطف دیجیتالی شدن، بیماران می توانند اطلاعات بهتری را به صورت آنلاین به دست آورند و بنابراین در مجموع توانمندتر و شایسته تر هستند.

نه تنها «دکتر. Google» به این معنی است که بیماران می توانند اطلاعات و تشخیص های فرضی را خودشان به دست آورند و ابزارهایی مانند دستبندهای تناسب اندام و برنامه ها نیز به طور فزاینده ای در زمینه پیشگیری تسلط دارند.

برای اینکه شرکت‌ها بتوانند به این روند ادامه دهند، باید به صورت دیجیتالی نیز ارتباط برقرار کنند – به شیوه‌ای جذاب، قابل درک و در عین حال جدی. در این مقاله می توانید دریابید که دیجیتال مارکتینگ پزشکی چقدر می تواند موثر باشد.

برای اینکه اقدامات بازاریابی مناسب موثر واقع شود و به هدف مورد نظر خود برسید، باید چند نکته را در نظر بگیرید.

برای خود اهداف مشخصی تعیین کنید

تعیین اهداف قابل اندازه گیری ممکن است یک واقعیت واقعی باشد، زیرا برای همه کمپین های بازاریابی منطقی است، اما اهمیت زیادی دارد و ما اغلب آن را فراموش می کنیم. قبل از ایجاد استراتژی برای بازاریابی خود، باید دقیقاً آنچه را که می خواهید با اقدامات مناسب به دست آورید، تعریف کنید.

اهداف معمولی دیجیتال مارکتینگ پزشکی عبارتند از:

  • سرنخ های بیشتری تولید کنید
  • ترافیک بیشتر به وب سایت شما
  • مشترکین بیشتر در یوتیوب
  • لایک های بیشتر در فیس بوک
  • برنامه ریزی بیشتر از طریق وب سایت شما
  • تماس های بیشتر

سپس ارقام کلیدی مربوطه را می توان از این اهداف مشخص فرموله شده استخراج کرد که می توانید آنها را ثبت کنید. اینها باید ارزیابی شوند تا بتوانید بر اساس تجزیه و تحلیل برای بهینه سازی احتمالی نتیجه گیری کنید و در نتیجه بازاریابی خود را به طور مداوم بهبود بخشید.

بهتر است از یک ابزار تجزیه و تحلیل (مانند Google Analytics ) برای اندازه گیری سیستماتیک پیشرفت خود استفاده کنید.

به طور مداوم از سئو استفاده کنید

هر سازمان بهداشت و درمان می تواند از بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو بهره مند شود. بیماران در مطب یا شرکت شما به صورت آنلاین تحقیق خواهند کرد. در واقع، اینترنت در حال حاضر روش اصلی بیماران برای یافتن پزشکان است – تقریباً ۶۸٪ از بیماران شما با جستجو در موتورهای جستجو شروع می کنند.

درواقع سئو مهمترین قسمت دیجیتال مارکتینگ پزشکی است. بنابراین حضور بهینه شده در وب شامل بسیاری از جنبه های مختلف، از جمله کلمات کلیدی مناسب و قرارگیری بهینه آنها می شود. در این بین، به اصطلاح موقعیت ۰ به عنوان هدف نهایی در بهینه سازی موتورهای جستجو ظاهر شده است.

این محتوایی است که قبل از اولین نتیجه جستجوی معمولی نمایش داده می شود. به اصطلاح قطعه های برجسته با توضیح کوتاه اغلب در اینجا ارائه می شود (مثالی برای جستجوی “چه چیزی در برابر سردرد کمک می کند”).

به خصوص در بخش سلامت و تندرستی، جایی که کاربران به دنبال نکات و اطلاعات سریع و قابل اعتماد هستند، وب سایت هایی که در موقعیت ۰ ارائه می شوند دارای مزیت آشکاری هستند. بنابراین ارزش توجه به بک لینک ها، کلمات کلیدی، بهینه سازی موبایل و سایر عوامل رتبه بندی را دارد تا در این مرحله در SERP ها قرار بگیرید.

 

دیجیتال مارکتینگ پزشکی در سئو می تواند پیچیده باشد

سئوی مراقبت های بهداشتی به معنای چیزی بیش از گنجاندن هر کلمه کلیدی است که می خواهید در وب سایت خود رتبه بندی کنید. شما باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی به طور طبیعی خوانده می شوند زیرا گوگل خوانایی را به عنوان یک عامل سئو در نظر می گیرد. همچنین، شما باید اقداماتی مانند بهینه سازی کد در سایت خود و ایجاد بک لینک های با کیفیت که به سایت شما اشاره می کنند را برای افزایش اعتبار جستجوی خود انجام دهید.

همچنین، باید زمانی را صرف فکر کردن به این موضوع کنید که کدام کلمات کلیدی احتمال بیشتری برای جذب ترافیک به سایت شما دارند. به هدف کاربری که وارد سایت شما می شود فکر کنید. وقتی به دنبال پزشکی می گردند که بتواند مشکلی را که دارند درمان کند، آیا چیزی مانند “جراحی تعویض زانو” را جستجو می کنند یا به دنبال اطلاعاتی در مورد “آسیب های زانو” می گردند؟ تا زمانی که تحقیق نکنید، گفتن آن سخت است.

زمان لازم برای بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو کاری نیست که بتوانید در یک روز انجام دهید. کلی زمان می برد.

در واقع، بهینه سازی موتورهای جستجو فرآیندی کند است. گوگل به راحتی تغییراتی که شما در وب سایت خود ایجاد کرده اید را نمی بیند و شما را به بالای موتورهای جستجو ارتقا می دهد. ممکن است ماه ها طول بکشد تا به طور قابل توجهی از نظر دید شروع به حرکت کند.

همچنین، سئوی مراقبت های بهداشتی یک فرآیند یکبار مصرف نیست. بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو نیازمند کار است. شما باید به انتشار محتوا ادامه دهید یا محتوایی را که از قبل دارید به روز کنید، و همچنین دایرکتوری های محلی را بهینه کنید.

راه‌های سریع‌تری برای نمایش وب‌سایت شما در موتورهای جستجو وجود دارد. نتایج جستجوی پولی راهی برای ترغیب افراد به کلیک بر روی نام تجاری شما هستند و فوراً نمایش داده می شوند.

سئو برای وب سایت مراقبت های بهداشتی شما نیاز به کار و زمان زیادی دارد. توصیه نمی کنیم خودتان این کار را انجام دهید یا یک آماتور برای بهبود سئوی خود استخدام کنید. با تغییر الگوریتم های گوگل، سئو هر روز در حال تغییر است. کارشناسان با چیزهای جدید همراه هستند و می دانند که چگونه استانداردهای همیشه در حال تغییر Google را بهینه کنند. بنابر این بهترین شرکت سئو را انتخاب کنید.

از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید

کلمات کلیدی دم بلند معمولاً به این معنی است که کاربران قصد جستجوی بسیار خاصی دارند. اگر به دنبال “ویتامین D” هستید، ممکن است فقط بخواهید اطلاعات کلی در مورد این موضوع را بیابید. با این حال، هر کسی که «مکمل ویتامین D» یا «از کجا ویتامین D را ارزان بخرم» را در گوگل وارد می‌کند، نیاز بسیار خاصی دارد که جستجو باید آن را برآورده کند.

بر این اساس، منطقی است که پست‌های خود را برای جست‌وجوهای خاصی که هر عنصر محتوا به آن می‌پردازد، بهینه کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که دقیقاً کاربران مناسب در وب سایت یا وبلاگ شما قرار می گیرند و آنچه را که به دنبال آن هستند در آنجا پیدا می کنند.

به آپدیت های گوگل توجه کنید

به‌روزرسانی «Medic» Google در سال ۲۰۱۸ یک تغییر الگوریتم بزرگ بود که بر رتبه‌بندی مراقبت‌های بهداشتی تأثیر گذاشت. در حالی که گوگل اطلاعات کمی در مورد ویژگی های این به روز رسانی به اشتراک گذاشته است، حدود ۴۰٪ از وب سایت های آسیب دیده متعلق به بخش مراقبت های بهداشتی هستند (از این رو نام مستعار “Medic”).

به‌روزرسانی Medic در مورد EAT (تخصص، اختیار و اعتماد) است. به زبان ساده، Google برای قابل اعتماد بودن محتوای مراقبت های بهداشتی که بر رفاه افراد تأثیر می گذارد، ارزش زیادی قائل است. برای ایجاد اعتماد با Google، وب سایت شما باید گواهینامه های شما را به نمایش بگذارد و اطلاعات دقیقی در مورد درمان ها و خدمات ارائه دهد.

 

یک طرح محتوا ایجاد کنید

طرح تحریریه به انتشار منظم و مداوم محتوا کمک می کند. همچنین ایجاد پست‌های پیچیده‌تر (مثلاً یک قسمت پادکست) را آسان‌تر می‌کند، زیرا می‌توانید نسبت به زمان انتشار برنامه‌ریزی‌شده برنامه‌ریزی کنید و زمان کافی در نظر بگیرید.

برنامه ریزی اندیشیده شده، به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی، که در آن تخصص، حرفه ای بودن و قابلیت اطمینان ارزشمند است، منطقی است. علاوه بر این، گوگل به‌روزرسانی‌های منظم وب‌سایت را پاداش می‌دهد که به نوبه خود رتبه شما را افزایش می‌دهد.

چارچوب قانونی را دیجیتال مارکتینگ پزشکی زیر نظر داشته باشید

بزرگترین ویژگی در دیجیتال مارکتینگ پزشکی قطعاً الزامات و محدودیت های قانونی سختگیرانه است.

مثلاً داروهای تجویزی (مخصوصاً داروهای بی خوابی و داروهای روانگردان) ممکن است اصلاً برای مصرف کنندگان نهایی تبلیغ نشود!

علاوه بر این، قانون تبلیغات داروها (HWG) و §۲۷ کد غذا، کالا و خوراک (LFGB) تصریح می‌کند که هر وعده اثربخشی محصولاتی که به طور غیرمستقیم بر سلامت، رفاه یا محیط‌زیست تأثیر می‌گذارد باید از نظر علمی اثبات شود.

 

از چندین کانال ارتباطی برای دیجیتال مارکتینگ پزشکی استفاده کنید

اگرچه مقالات تخصصی مملو از اطلاعات جدی هستند، اما اغلب برای مخاطب عادی غیرقابل دسترس، بسیار پیچیده و بسیار خشک هستند. از سوی دیگر، پادکست ها و ویدئوهایی که اطلاعات را به شیوه ای سرگرم کننده و به راحتی قابل هضم ارائه می دهند بسیار جذاب تر هستند.

در عین حال، ایجاد احساسات در بینندگان و شنوندگان از این طریق آسان تر است، که تضمین می کند محتوای مربوطه به طور مکرر به اشتراک گذاشته و منتشر می شود. در این میان، حتی Apothekenumschau با سابقه طولانی علاوه بر مجله کلاسیک، کانال یوتیوب خود را نیز دارد.

بنابراین، بازاریابی محتوا، به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی، بسیار بیشتر از ایجاد یک وب سایت و یک پست وبلاگی ماهانه (یا فقط گاهی اوقات) است. تولید محتوای واقعا خوب ستون فقرات بسیاری از برنامه دیجیتال مارکتینگ پزشکی پیچیده (و موفق) است.

امکانات دیجیتال مارکتینگ پزشکی

شما باید این امکانات را برای دیجیتال مارکتینگ پزشکی خود در نظر بگیرید.

  • مقالات / وبلاگ ها
  • صوتی / پادکست
  • مطالعات موردی مراقبت های بهداشتی / وبلاگ ها
  • خبرنامه ها
  • ارائه پرسش و پاسخ و پرسش و پاسخ
  • سخنرانی ها/پست های مهمان
  • راهنماهای چگونه
  • اینفوگرافیک/تصاویر
  • ابزارهای تعاملی/محتوا
  • مصاحبه با کارشناسان/پزشکان سلامت
  • لیست ها/چک لیست ها
  • جلسات چت زنده
  • عکس/گالری
  • پادکست (به عنوان مثال از طریق بازاریابی محتوای صوتی دیجیتال)
  • توصیفات / نقل قول ها
  • ویدیوها/ یوتیوب-کانال

در دیجیتال مارکتینگ پزشکی ، تفکر کل نگر اساسی است. به کانال ها و ابزارهای مختلف به طور جداگانه نگاه نکنید، بلکه رسانه های اجتماعی، سئو و روابط عمومی و همچنین حضور آنلاین و آفلاین خود را به عنوان قطعاتی از پازل یک پیشنهاد ارتباطی درک کنید.

بر این اساس، باید اطمینان حاصل کنید که محتوا و طراحی در همه کانال‌ها یکسان و عاری از تضاد هستند و مکمل یکدیگر هستند – این امر وضعیت تخصصی شما را تقویت می‌کند. شما همچنین از اثرات ضرب بهره مند می شوید.

یک کانال یوتیوب با اهداف دیجیتال مارکتینگ پزشکی بسازید

بازاریابان دیجیتال مارکتینگ پزشکی باید از YouTube برای افزایش دیده شدن نام تجاری خود استفاده کنند و به مردم نشان دهند که با شخصیت و قابل دسترس هستند.

البته، هر محتوایی که در یک پلتفرم اجتماعی مانند YouTube ارسال می‌کنید باید به چارچوب قانونی احترام بگذارد و باید با علایق کاربران مرتبط باشد. بنابراین، بیماران بالقوه وقتی به یک کانال YouTube مرتبط با سلامت برخورد می کنند به دنبال چه چیزی هستند؟

افراد از سراسر جهان ممکن است هنگام تحقیق در مورد یک عمل جراحی یا روش برای دیدن آنچه که شامل آن می شود، وارد کانال YouTube شما شوند.

چندین راه کلیدی وجود دارد که می توانید از ایجاد یک کانال با در نظر گرفتن نام تجاری یا عمل بهداشتی خود بهره مند شوید.

گوگل مالک یوتیوب است، بنابراین نتایج مرتبط و آموزنده YouTube در موتورهای جستجو برای بسیاری از کلمات کلیدی اولویت بالایی دارند.

YouTube بیشتر از تلویزیون سنتی به افراد ۱۸ تا ۴۹ ساله دسترسی پیدا می‌کند، بنابراین می‌توانید با بیماران بالقوه در پلتفرمی که به طور فعال با آن درگیر هستند، تماس بگیرید.

کانال YouTube شما به منبعی مناسب و به موقع تبدیل می شود که بیماران می توانند در صورت داشتن سوال به آن مراجعه کنند.

بنابراین ساخت یک کانال یوتیوب که به طور منظم به روز می شود می تواند به شما کمک کند تا نام خود را در آنجا پیدا کنید، اما برای همه مناسب نیست. ایجاد مداوم ویدیوهای جذاب یوتیوب به زمان و تمرین زیادی نیاز دارد.

وبلاگ با اهداف دیجیتال مارکتینگ پزشکی بنویسید

یک وبلاگ به عنوان یک نقطه کانونی برای محتوای سلامت عمل می کند و از وضعیت تخصصی آنها پشتیبانی می کند. در عین حال، برندسازی فعالیت یا شرکت شما را ترویج می کند.

ایجاد و انتشار محتوای باکیفیت برای مخاطبان حوزه سلامت فواید زیادی دارد و به ثمر می رسد.

خوانندگان مراقبت های بهداشتی احتمالاً از افرادی تشکیل می شود که به دنبال جزئیات مرتبط در مورد یک موضوع یا موضوع بهداشتی یا رویه ای هستند. خوانندگان ممکن است بیماران بالقوه باشند، اما ممکن است دوستان یا اعضای خانواده نیز باشند.

زمانی که محتوا به دیده شدن و رتبه بندی در نتایج جستجو کمک می کند، یک مزیت کمتر آشکار اما بسیار ارزشمند است. البته، گوگل بازیکن غالب در این صنعت است، اما همه موتورهای جستجو دوست دارند محتوای معتبر و تازه پیدا کنند.

تأثیرگذاران معتبر دیجیتال مارکتینگ پزشکی را درگیر کنید

محتوای دیجیتال با داستان های واقعی از افراد واقعی به ویژه در دیجیتال مارکتینگ پزشکی ارزشمند است. محتوای معتبر و مرتبط از تأثیرگذاران بسیار جذاب است زیرا جامعه آنها به قضاوت ها و توصیه های آنها اعتماد دارد. با توجه به توصیه های دوستان و آشنایان و همچنین بررسی محصول، اینفلوئنسرها از معتبرترین منابع در اینترنت هستند.

این یک منبع ارزشمند است، به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی، جایی که تصمیمات اشتباه می تواند جدی باشد و اطلاعات قابل اعتماد مهم است.

با این حال، انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب در عین حال در اینجا بسیار مهم است:

آنها باید کارشناسانی باشند که برای قضاوت شایسته به آنها اعتماد می شود و می توانند به طور حرفه ای محتوای مربوطه را منتقل کنند. در غیر این صورت در معرض خطر ارائه نادرست قرار می گیرید که می تواند عواقب قانونی داشته باشد و تصویری آسیب دیده به همراه داشته باشد.

اطلاعات را به روشی ساختاریافته و قابل درک به اشتراک بگذارید

هنگام برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ پزشکی خود، همیشه باید در نظر داشته باشید که با متخصصان (حداقل در حوزه B2C) ارتباط برقرار نمی کنید، بلکه با افراد غیر روحانی در ارتباط هستید. بر این اساس، اطلاعات باید به روشی ساده (در عین حال صحیح) منتقل شود.

برای انجام این کار، نه تنها باید متن و پیچیدگی پست ها را تطبیق دهید، بلکه باید اطمینان حاصل کنید که محتوا به وضوح ساختار یافته است و خود وب سایت برای پیمایش بصری است.

مانند پادکست ها و ویدئوها، اینفوگرافیک ها روشی مفید برای انتقال اطلاعات پیچیده موثر و کاربردی به روشی فشرده و واضح هستند.

زیاد تبلیغاتی نشوید

اکثر مردم هنگام تبلیغات بسیار حساس هستند، به خصوص در مورد موضوعات ضروری مانند سلامتی و تندرستی. زیرا هیچ کس نمی خواهد این احساس را داشته باشد که به جای رفاه او، منافع سود در پیش زمینه است. بنابراین، محتوایی که به صورت تبلیغاتی ارائه می‌شود، معمولاً چندان معتبر نیست یا حتی اثر بازدارنده‌ای دارد.

برای اینکه اعتماد مشتریان بالقوه خود را از دست ندهید، باید به طور آشکار با کارت های خود بازی کنید و به محتوای مارک دار به صورت شفاف برچسب بزنید، اما از فرمول های تبلیغاتی معمولی و اقدامات تبلیغاتی توهین آمیز نیز اجتناب کنید.

استفاده و تعدیل رسانه های اجتماعی

وقتی صحبت از سلامتی به میان می‌آید، کاربران انتظار تعامل جدی و توصیه‌های فردی را دارند. نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی که از نزدیک مدیریت می‌شوند، و همچنین خطوط تماس و چت‌ها، نقش مهمی در ارتباط دارند.

اگر پروفایل های خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی حفظ می کنید، پروفایل شما باید به روز و جذاب باشد. به سؤالات فوراً پاسخ دهید و با انتقادهای مناسب به طور سازنده برخورد کنید. آنها باید در برابر انتقادهای ناروا و انتقادهای ناروا برخورد قانونی کنند. تحت هیچ شرایطی اجازه ندهید بحث در پروفایل شما آزاد شود.

در دیجیتال مارکتینگ پزشکی ابزارهای مفیدی را ارائه دهید

در حالت ایده‌آل، یک پست نه تنها حاوی اطلاعات انتزاعی، بلکه ابزارهای عملی است که ارزش افزوده فردی را به کاربران ارائه می‌دهد:

این می تواند یک ماشین حساب برای دوز دارو، کالری مورد نیاز شما یا یک تمرین یاب باشد.

به عنوان مثال، بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی یک ماشین حساب BMI را در وب سایت خود ارائه می دهند.

تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ پزشکی

با تبلیغات در گوگل، پزشکان و مطب ها می توانند به شیوه ای بسیار هدفمند توجه خود را در شهر شما جلب کنند.

شرکت های مراقبت های بهداشتی می توانند کمپین هایی را در مورد مسائل بهداشتی عمومی اجرا کنند.

با این حال، هنگامی که ارائه دهندگان خدمات بهداشتی با Google Ads تبلیغ می کنند، ویژگی های خاصی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

  1. شما نمی توانید خدمات و محصولات خاصی را تبلیغ کنید

اولین چالش برای بازاریابان دیجیتال مارکتینگ پزشکی این است که محصولات و خدمات خاصی به هیچ وجه قابل تبلیغ نیستند. به عنوان مثال، گوگل اجازه تبلیغ روغن CBD را نمی دهد.

در برخی موارد، محصولات و خدمات تنها به مخاطبان محدودی دسترسی پیدا می‌کنند تا اینکه تبلیغات به طور کلی ممنوع شود. همچنین، فقط می‌توانید محصولات و خدمات خاصی را – از جمله داروها و مراکز ترک اعتیاد – در کشورهای منتخب با گواهینامه خاص از Google تبلیغ کنید.

  1. ممکن است از عبارات خاصی استفاده نشود

جدا از محصولات و خدماتی که مجاز به تبلیغ آنها نیستید، عبارات خاصی نیز وجود دارد که بازاریابان دیجیتال مارکتینگ پزشکی باید در تبلیغات گوگل از آنها اجتناب کنند. این عبارات هم برای کپی آگهی – که در نتایج جستجوی Google ظاهر می شود – و هم برای کپی صفحه فرود – جایی که کاربران با کلیک بر روی تبلیغ در آن فرود می آیند، اعمال می شود.

در برخی موارد، Google ممکن است تبلیغاتی را که خط‌مشی‌های توضیح داده شده در اینجا را نقض می‌کنند، رد یا پس بگیرد. به عنوان مثال، یک کلینیک با تستوسترون پایین باید هنگام نوشتن تبلیغات خود بسیار مراقب باشد، زیرا گوگل می تواند یک آگهی یا صفحه فرود آن را به عنوان محتوای ممنوعه بزرگسالان طبقه بندی کند.

  1. بدون بازاریابی مجدد

گوگل به بازاریابان دیجیتال مارکتینگ پزشکی اجازه نمی دهد تا بیماران بالقوه را با تبلیغات هدف قرار دهند. این بدان معناست که اگر شخصی از وب‌سایت شما بازدید کند یا روی تبلیغ شما کلیک کند، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نمی‌توانند از تبلیغات نمایشی (تبلیغاتی که در وب‌سایت‌های دیگر نشان داده می‌شوند) برای جذب مجدد آن شخص استفاده کنند – همه اینها به دلیل نگرانی‌های احتمالی در مورد حفظ حریم خصوصی بیمار است.

به همین دلیل است که طراحی یک صفحه فرود تبدیل بسیار مهم است تا افرادی که روی تبلیغ شما کلیک می کنند راهی آسان برای پر کردن فرم (یا تماس) داشته باشند و به خدمات شما علاقه نشان دهند.

دستورالعمل های تبلیغاتی گوگل برای دیجیتال مارکتینگ پزشکی را در نظر بگیرید

برای ما مهم است که مقررات مربوط به تبلیغات در حوزه بهداشت و درمان رعایت شود. بنابراین، دیجیتال مارکتینگ پزشکی باید با قوانین مربوطه و استانداردهای صنعت مطابقت داشته باشند. برخی از مطالب مرتبط با سلامت ممکن است تبلیغ نشوند. محتوای دیگر از این نوع فقط در صورتی می‌تواند تبلیغ شود که تبلیغ‌کننده دارای گواهینامه Google باشد و تبلیغات را فقط به کشورهایی که مجاز هستند هدف قرار دهد. شما باید خود را در مورد قوانین کشورهایی که می خواهید تبلیغات خود را هدف قرار دهید، آموزش دهید.”

Google Advertising Policy Health and Medicine

گواهی محصولات و خدمات سلامت Google

برخی از تبلیغ‌کنندگان، مانند داروخانه‌های آنلاین، تولیدکنندگان دارو، و سایر کسب‌وکارهایی که می‌خواهند از اصطلاحات مربوط به داروهای نسخه‌ای در نسخه‌های تبلیغاتی و صفحات فرود استفاده کنند، قبل از اجرای تبلیغات، باید توسط Google تأیید شده باشند.

 

مثال: مقررات Google برای داروخانه های پستی

تبلیغات برای داروخانه‌های پستی (از جمله داروخانه‌ها، خرده‌فروشان دارو و انجمن‌های داروخانه‌ها) در Google مجاز است تا زمانی که تبلیغات و صفحات مقصد داروهای تجویزی را تبلیغ نکنند. این مجوز محدود به ارائه دهندگان زیر است:

  • فروشندگان دارویی آنلاین ثبت شده (داروخانه های سفارش پستی و سایر فروشندگان آنلاین دارو ثبت شده در DIMDI)
  • داروخانه هایی با مجوز رسمی معتبر برای ارسال داروهای فقط در داروخانه و مجوز فعالیت معتبر
  • انجمن‌های داروسازی که از طرف داروخانه‌ها با مجوز رسمی معتبر برای ارسال داروهای فقط داروخانه و/یا داروخانه‌های پستی نمایندگی و تبلیغ می‌کنند.

تبلیغ کنندگان نیز باید توسط گوگل تایید شده باشند.

مطالب پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.