آشنایی با ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ نوعی ماساژ درمانی است. این روش که از سنگ های داغ استفاده می کند آرامش و تمرکز ذهنی را برای بدن به ارمغان می آورد. این مدل از ماساژ یکی از راه های بهبود عملکرد بدن است و می تواند برخی از بیماری ها را درمان کند. از سری روش های درمانی که شبیه ماساژ عمل می کنند، به آن ماساژ اسپا می گویند  که تکنیکی جدیدتر و مجلل تر است، اما تفاوت هایی با این ماساژ دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت می توانید با شماره درج شده در این صفحه تماس بگیرید.

به طور کلی تمام ماساژها با هدف آرامش روحی و جسمی انجام می شود. اما ماساژ درمانی با سنگ داغ با انتشار گرما، روند درمان و ماساژ را بهبود می بخشد. ماساژ سنگ داغ به دلیل فواید زیادی که دارد یکی از زیر شاخه های فیزیوتراپی محسوب می شود. درمانگر سنگ های خاصی را برای انجام این نوع ماساژ انتخاب می کند.

 

در این نوع ماساژ، درمانگر یا ماساژور سنگ های گرم شده را روی نقاط کلیدی بدن قرار می دهد و گرمای سنگ ها به پوست نفوذ می کند تا ماهیچه ها سریعتر شل شوند. در طی فرآیند ماساژ، گرمای سنگ ها به بافت های داخلی بدن نفوذ می کند. این کار انسداد رگ های خونی را از بین می برد و سیستم گردش خون را بهبود می بخشد.

با بهبود گردش خون، اکسیژن رسانی به تمام قسمت های بدن به ویژه عضلات افزایش می یابد و در هنگام ماساژ خستگی، گرفتگی و درد عضلانی بهتر برطرف می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات زیبایی مانند میکروبلیدینگ، با تیم مشاوران متخصص ما تماس بگیرید.

روش درمانی ماساژ سنگ داغ چیست؟

ماساژ سنگ

ماساژ سنگ

در ماساژ سنگ داغ، سنگ های گرم شده در قسمت های خاصی از بدن قرار می گیرند. ماساژور پس از برداشتن سنگ ها یا زمانی که سنگ ها روی بدن هستند، تمام قسمت های بدن را با تکنیک هایی مانند ضربه، مالش دادن، فشار یا حرکت دایره ای ماساژ می دهد.

علاوه بر این، درمانگر باید از سنگ هایی با وزن مناسب و دمای استاندارد استفاده کند. مدت زمان ماندن سنگ ها روی بدن بستگی به ماساژ دهنده دارد. اما سنگ ها برای مدت طولانی روی بدن نمی مانند. تا زمانی که ماساژ دهنده متوجه شود که گرما به بافت های داخلی پوست و ماهیچه ها نفوذ کرده است، سنگ ها روی پوست هستند.

مزایای ماساژ

در ماساژ سنگ داغ، سنگ های داغ معمولاً روی شکم، صورت، سینه، پشت، کف دست، پاها و بین انگشتان پا قرار می گیرند. اما سنگ ها را می توان در قسمت های دیگر بدن بنا بر تشخیص ماساژ دهنده قرار داد.

افزایش انعطاف پذیری مفاصل، بهبود گرفتگی عضلات، تسکین کمردرد، رفع بی خوابی، کاهش استرس، کاهش افسردگی، تسکین درد آرتروز در زانو، کمک به هماهنگی بیشتر اعضای بدن، بهبود سلامت قلب، بهبود سلامت عروق، کاهش اضطراب، بهبود سیستم عصبی به طور مرکزی از حذف سموم بدن و تقویت بافت های آسیب پذیر یکی از بارزترین فواید این ماساژ است.

ویژگی های ماساژ سنگ

خواص ماساژ سنگ

خواص ماساژ سنگ

در ماساژ سنگ داغ گرمای سنگ ها تاثیر خوبی در آرامش بافت های بدن دارد. اگر بخواهیم از خواص این سنگ ها نام ببریم می توان به دفع سموم بدن، تقویت سیستم عصبی، رفع اسپاسم عضلانی، افزایش تمرکز و بهبود افسردگی اشاره کرد. این نوع ماساژ درمانی مزایای زیادی دارد اما موارد منع مصرفی نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

اگرچه خواص ماساژ سنگ داغ بسیار است، اما افراد مبتلا به دیابت، فشار خون، نارسایی قلبی، شمارش خون پایین، بیماران سرطانی و زنان باردار نباید از ماساژ درمانی با سنگ داغ استفاده کنند. همچنین، این ماساژ پس از آفتاب گرفتن توصیه نمی شود و در صورت مصرف داروهای خاصی با پزشک خود مشورت کنید.

هزینه این نوع ماساژ

قیمت یک موضوع داغ در هر زمینه ای است و شما باید برای خدماتی که دریافت می کنید هزینه پرداخت کنید. برخی از مراکز هزینه کمتری نسبت به سایرین دارند. برخی از سالن های زیبایی نیز هزینه های معقول تری دریافت می کنند.

قیمت ماساژ سنگ داغ متفاوت است. هر سالن یا مرکز درمانی بر اساس تجهیزاتی که استفاده می کند و سطح مهارت کارکنان خود هزینه را تعیین می کند. خدماتی مانند ماساژ پا، پدیکور، سوهان کشیدن ناخن، اسکراب پا، ماساژ پا و بسیاری از خدمات زیبایی و درمانی دیگر در پری کلینیک با بهترین کیفیت انجام می شود.

 

https://maryamhamzei.com/massage-hot-stone/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.