کاهش ریزش مو ها

کاهش و متوقف کردن ریزش موها

به احتمال زیاد در بعضی از روزها به هنگام بیدارشدن از خواب با تعدادی از تارهای موی خود روی بالشت مواجه شده اید و یا به هنگام شانه زدن موها تعدادی از آنها را برروی دندانه های شانه مشاهده نموده اید  این پدیده که ریزش مو نام دارد بسیار رایج است .

تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی و داروهای جدید همگی می توانند باعث آن شوند یا ممکن است دلیل خاصی فراتر از وراثت شما وجود نداشته باشد. اما این بدان معنا نیست که شما چاره ای ندارید جز اینکه بنشینید و اجازه دهید این اتفاق بیفتد! این مقاله چندین راه کار مفید برای کاهش ریزش مو و درمان آن، شروع با مراقبت از مو و تغییر سبک زندگی، حرکت به سمت درمان‌ های خانگی که ممکن است موثر باشد، و پایان دادن به درمان‌های پزشکی برای ریزش موی فعال فهرست می‌کند.

موهای خود را به آرامی بشویید و خشک کنید

 

شستشو و مالش می تواند باعث ریزش موها شود. برای درمان ریزش مو با موهایتان خوب رفتار کنید. موهای خود را با آب گرم بشویید، نه داغ، و شامپو را به آرامی با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. در صورت امکان، اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند. در غیر این صورت، آن ها را با یک حوله نرم کمی فشار دهید، آن ها را شدید ماساژ ندهید.

گره‌ها را با یک شانه دندانه‌دار باز کنید

از شانه باریک و خشک برای باز کردن گره ها اجتناب کنید. روش‌های سخت باز کردن گره‌ها نیز به از ریزش موهای سالم ختم می‌شود. در عوض، از یک شانه یا برس با دندانه پهن برای درمان ریزش مو استفاده کنید و به آرامی آن را از میان گره‌ها بچرخانید تا زمانی که آنها شل شوند و به آرامی باز شوند.با استفاده از یک نرم‌کننده یا اسپری گره‌گیر بعد از هر حمام یا دوش گرفتن، احتمال گره خوردن را کاهش دهید.

مطلب پیشنهادی: میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز

از مدل موهای سفت استفاده نکنید

یکی دیگر از روش های متوقف کردن ریزش مو، آرام بستن موها است. موهایی که به طور مکرر سفت کشیده می شوند، احتمال ریزش بیشتری دارند. دم اسبی سفت، موخوره، میخچه و قیطان می تواند باعث ایجاد بیماری به نام آلوپسی کششی شود که اساساً زمانی است که موهای فردی به دلیل سفت کشیدن طولانی مدت شروع به ریزش می کنند. از این مدل موها کم استفاده کنید و برای کاهش ریزش مو ببیشتر از  مدل‌ مو های آرام‌ تر که مو ها آزاد هستند، استفاده کنید.

از منابع حرارتی و درمان های شیمیایی روی موهای خود کم تر استفاده کنید

سشوار داغ، بیگودی، اتو و شانه ها رطوبت را از موهای شما می گیرند و تار موهای شما را ضعیف می کنند. به طور مشابه، درمان های شیمیایی مانند صاف کننده ها، نرم کننده ها و رنگ ها می توانند به طور قابل توجهی موهای شما را ضعیف کنند.  از چنین روش ‌هایی فقط در موارد خاص و ضروری استفاده کنید. در عوض، برای درمان ریزش مو اجازه دهید متخصصان آموزش دیده این کار را برای شما انجام دهند.

داشتن سطح استرس بالا می تواند منجر به انواع خاصی از ریزش مو شود

یکی از روش های متوقف کردن ریزش مو،  کاهش سطح استرس است. بیش از حد می تواند باعث ریزش مو شود. اما می‌توانید با مدیریت سطح استرس خود به درمان ریزش مو های خود کمک کنید.  پیاده روی طولانی، انجام یوگا، تنفس عمیق، یادداشت روزانه، یا انجام هر فعالیت سالم دیگری که برای شما به عنوان کاهش دهنده استرس عمل می کند، امتحان کنید.

کاهش استرس

یوگا روشی برای کاهش استرس

کاهش استرس می تواند به کنترل انواع ریزش موی کمک کند:

اگر تلوژن افلوویوم دارید، استرس قابل توجه تعداد زیادی از فولیکول های مو را وارد فاز استراحت می کند. در عرض چند ماه، وقتی که موها را می شویید یا شانه می زنید،موهای دچار آسیب ناگهان می ریزند.

با تریکوتیلومانیا، شما میل غیر قابل مقاومتی برای کشیدن مو از پوست سر، ابروها یا سایر نواحی بدن خود دارید. شما ممکن است این کار را برای مقابله با استرس، تنش، تنهایی، بی حوصلگی یا ناامیدی انجام دهید. استرس همچنین می تواند باعث طاسی تکه ای (آلوپسی آره آتا) شود. با این شرایط، سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند که باعث ریزش مو می شود.

از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از پروتئین استفاده کنید

موهایتان را همراه با بقیه بدنتان تغذیه کنید. داشتن یک رژیم غذایی متعادل از نظر تغذیه موهای شما را سالم و انعطاف پذیر نگه می دارد و به درمان ریزش مو کمک می کند. هدف خود را افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده، چربی های اشباع شده و قندهای اضافی قرار دهید.

منابع پروتئینی سالم مانند ماهی، مرغ، لوبیا و آجیل را انتخاب کنید و از یک ماشین حساب آنلاین معتبر مواد مغذی برای تعیین میزان پروتئینی که باید در روز مصرف کنید استفاده کنید.مصرف بیشتر آهن نیز ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. غذاهای سالم با آهن بالا مانند لوبیا، نخود، سبزیجات با برگ های تیره، مرغ، غذاهای دریایی  و غلات  را انتخاب کنید. و به توقف ریزش موی خود کمک کنید.

برای آبرسانی به موهایتان آب بنوشید

موهایی که هیدراته می شوند معمولاً سالم هستند و کم تر دچار ریزش می شوند. ادعاهای ثابت نشده زیادی در اینترنت وجود دارد مبنی بر این که آب از ریزش مو جلوگیری می کند. شواهد خاص کمی برای اثبات این ادعا وجود دارد، اما این درست است که فولیکول‌های موی شما حاوی آب هستند و هیدراتاسیون مناسب برای سلامت کلی شما حیاتی است.

پس بنوشید! چقدر آب باید بنوشید؟ .۸ فنجان (تقریباً ۲ لیتر) در روز، به عنوان بخشی از هدف کل حدود ۱۵ فنجان (تقریباً ۳٫۵ لیتر) کل مایعات (از غذا و نوشیدنی) در روز برای یک مرد بالغ وجود دارد.

با این حال، در واقعیت، هر زمان که شروع به احساس تشنگی کردید، آب بنوشید .آب ساده و آب معدنی بهترین گزینه های هیدراتاسیون هستند. در غیر این صورت، نوشیدنی های کم کالری و کم قند را انتخاب کنید . میوه ها و سبزیجات غنی از آب مانند خربزه، انواع توت ها، فلفل و خیار  . نیز دارای مقادیری آب هستند.

روزانه یک مولتی ویتامین با ۳ میلی گرم بیوتین مصرف کنید

کاهش ریزش موها

مصرف مولتی ویتامین

بیوتین و ویتامین B ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. مکمل‌های بیوتین مدت‌هاست که به ‌عنوان یک درمان ریزش مو معرفی شده‌اند، حتی اگر هنوز شواهد بالینی محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد این ویتامین B مزایای واضحی برای ریزش مو دارد.

با این حال، شواهد حکایتی قوی است و هنگامی که بیوتین به عنوان بخشی از یک مولتی ویتامین با کیفیت بالا مصرف شود، مضرات آن اندک است. سعی کنید روزانه یک مکمل ترکیبی «مگا-ویتامین B» مصرف کنید که شامل موارد زیر است:

۳ میلی گرم بیوتین. ۳۰ میلی گرم روی؛ ۲۰۰ میلی گرم ویتامین C؛ و تا ۱ میلی گرم اسید فولیک.

بیوتین همچنین در غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی، گوشت، دانه ها، آجیل، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی و گل کلم یافت می شود. مکمل‌هایی که حاوی دوزهای بالای سلنیوم، ویتامین A یا ویتامین E هستند ممکن است در واقع باعث ریزش مو شوند، حتی اگر برای پیشگیری از ریزش مو به بازار عرضه شوند! درست مانند مکمل‌های بیوتین با دوز بالاتر، قبل از امتحان کردن آنها ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

و درآخر امیدواریم با خواندن این مقاله از مرکز آرایش دائم کمک‌ شایانی به توقف ریزش مو و جلوگیری از آن کرده باشیم.

 

منبع

https://www.wikihow.com/Reduce-Hair-Loss

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
سبد خرید