هایفوتراپی پوست صورت از بهترین و جدیدترین روش های جوانسازی و لیفت صورت است. قسمتی از بدن که بیشتر تحت تأثیر مشکلاتی است که در طول زمان ایجاد می شود، بدون شک صورت است. زمان، افزایش سن، جاذبه زمین، ژنتیک، سبک زندگی، عادات غذایی و سایر عوامل محیطی که بر روی پوست تأثیر منفی می‌گذارند، می‌توانند باعث افتادگی و شل شدن پوست صورت شوند.

روش‌های فناوری پیشرفته‌ای که در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، جایگزین‌های بدون درد و راحت برای روش‌های جوان‌سازی را ارائه می‌کنند. این جایگزین ها اثرات ماندگار و بدون عوارض جانبی دارند. روش‌های جوان‌سازی غیرجراحی راه‌حل‌های سریع، مؤثر و طولانی‌مدت برای مشکلات پوستی برای کسانی که مایل به جراحی نیستند، ارائه می‌دهد. در نتیجه، این روش‌ها به‌عنوان سهولت بزرگی که با پیشرفت‌های تکنولوژیکی برای دنیای لوازم آرایشی فراهم می‌شود، به‌طور گسترده پذیرفته شده‌اند.

بسیاری از این درمان‌ها مانند نوردرمانی صورت بر لایه‌های سطحی پوست تأثیر می‌گذارند. نتایج مثبتی مانند روشنایی، شادابی و کاهش چین و چروک های ریز را می توان روی پوست به دست آورد. با این حال، روشی که بتواند به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کند و بر ساختارهای عمیق‌تر تأثیر بگذارد، برای سفت شدن و کشش پوست مورد نیاز است. در میان روش‌های درمانی ترجیحی، اولتراسوند متمرکز با شدت بالا می‌تواند اثر مورد نظر را ارائه دهد.

مطلب پیشنهادی:  هزینه جراحی افتادگی پلک در بیمارستان فارابی

جوانسازی پوست صورت با هایفوتراپی چگونه انجام میشود؟

جوانسازی پوست صورت با هایفوتراپی یک روش درمانی نوآورانه است که با استفاده از امواج صوتی Ultracel باعث تولید کلاژن در بافت‌های زیر جلدی می‌شود و در نتیجه پوست صورت، گردن و دکلته را سفت و منقبض می‌کند.

در میان روش‌های غیرجراحی جوان‌سازی صورت مانند ترماژ پوست صورت یا ، درمان HI-FU یکی از مؤثرترین و موفق‌ترین روش‌هایی است که قابلیت اطمینان ثابتی دارد. HI-FU از امواج فراصوت به عنوان منبع انرژی استفاده می کند که صدایی با فرکانس بالا است که برای گوش انسان قابل شنیدن نیست.

هایفوتراپی صورت نیازی به بیهوشی ندارد. با لمس پروب اولتراسوند به پوست انجام می شود. سایر روش‌های جوان‌سازی پوست مانند لایه برداری شیمیایی نمی‌توانند عمیق‌تر از لایه سطحی پوست نفوذ کنند، در حالی که هایفوتراپی صورت دسترسی به لایه‌های ۳ تا ۴٫۵ میلی‌متری زیر سطح پوست را ممکن می‌سازد.

چین و چروک های ریز اطراف چشم و لب ها با استفاده از پروب های ۱٫۵ تا ۲ میلی متری، علاوه بر پروب هایی با برد ۳ تا ۴٫۵ میلی متر برای بقیه قسمت های صورت، از بین می روند. افتادگی ناحیه ای در بدن با پروب های ۶-۹-۱۱ و ۱۳ میلی متری برطرف می شود. HI-FU در اعماق مورد نظر به نقاط هدف می رسد و با اثر سونوگرافی تشدید شده متمرکز، بافت همبند زیر جلدی را گرم می کند و باعث تشکیل کلاژن جدید و بازسازی در لایه های زیرین پوست می شود.

در هایفوتراپی پوست از چه امواجی استفاده می شود؟

در این روش از امواج مافوق صوت (اولتراسوند) استفاده می شود . امواج صوتی تولید شده توسط Ultracel بر روی اهداف در اعماق دلخواه در لایه‌های زیرین پوست، چربی زیر جلدی و لایه‌های ماهیچه‌ای غشایی به نام سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) متمرکز می‌شوند تا بدون آسیب رساندن به سطح پوست به آسیب حرارتی برسند. آسیب حرارتی منجر به سفت شدن پوست از طریق سفت شدن SMAS، نازک شدن بافت چربی (چربی) و اثر لیفتینگ روی پوست از طریق لایه کلاژن بازسازی شده می شود.

 

هایفوتراپی پوست برای چه مواردی قابل استفاده است؟

  • کاهش حجم صورت (کاهش پری گونه، تبدیل صورت مربعی شکل به بیضی)،
  • بازگرداندن V شکل صورت.
  • افتادگی و شل شدن پوست اطراف چانه،
  • شل شدن و افتادگی زیر خط فک و چانه،
  • افتادگی گونه ها،
  • افتادگی ابرو و پلک بالا،
  • چین های نازولبیال،
  • کیسه های زیر چشم،
  • چین و چروک دور چشم،
  • پای کلاغ،
  • شل شدن چین های پوست در اطراف گردن،
  • افتادگی پوست دور باسن، بازوها و شکم ناشی از کاهش وزن،
  • چین و چروک و افتادگی پوست روی سینه.

هایفوتراپی پوست برای چه سنی مناسب است؟

سونوگرافی متمرکز را می توان برای هر کسی که می خواهد پوست صورت، گردن و دکلته خود را سفت کند، صرف نظر از سن، استفاده کرد. معمولاً برای افراد بالای ۳۰ سال ترجیح داده می شود.

هایفوتراپی پوست برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • افراد مبتلا به عفونت فعال پوستی در ناحیه مورد نظر،
  • افراد باردار،
  • کسانی که استنت فلزی دارند،
  • بیماران مبتلا به صرع یا دیابت.

مزایای هایفوتراپی چیست؟

  • از آنجایی که هایفوتراپی صورت هیچ عارضه ای ندارد، واکنش منفی یا آسیبی به پوست وارد نمی کند.
  • پس از هایفوتراپی صورت، افراد می توانند به راحتی به کار و فعالیت های روزانه خود بازگردند.
  • از آنجایی که هایفوتراپی صورت باعث تشکیل کلاژن می شود، اثرات آن طولانی مدت است و می تواند بین ۱۲ تا ۱۸ ماه باقی بماند.
  • قابل اجرا در تمام طول سال
  • موفقیت در لیفت صورت بدون مداخلات جراحی یا تزریق را تضمین می کند.
  • مراقبت قبل یا بعد از درمان لازم نیست.
  • انرژی اولتراسوند یک روش قابل اعتماد است که در ۴۰ سال گذشته برای اهداف تشخیصی و درمانی استفاده شده است.

هایفوتراپی خطی صورت چیست؟

هایفوتراپی خطی روشی است که از طریق کاربردهای جانبی کسری انرژی اولتراسوند ارائه می شود و تنها یک ناحیه خاص را به جای کل ناحیه درمان گرم می کند و در نتیجه بافت ها بازسازی می شوند. از سوی دیگر، HI-FU Linear یک روش درمانی است که با گرم کردن کل منطقه درمان به جای یک منطقه خاص، نتایج برجسته‌ای را در زمان کوتاه‌تری با استفاده از انرژی کمتر ارائه می‌دهد.

هنگامی که هایفوتراپی خطی صورت بر روی بافت عمیق اعمال می شود، می توان لیفتی مشابه با روش لیفت با نخ به دست آورد. علاوه بر درمان‌ آر اف پوست صورت، HI-FU Linear را می‌توان با پروب‌هایی که به لایه‌های سطحی نفوذ می‌کنند برای کاهش سفت شدن پوست و اسکارهایی مانند اسکار آکنه استفاده کرد. در مواردی که نمی توان از لیزر درمانی استفاده کرد، به ویژه در ملاسما، جایگزین روش های درمانی است. در کاربرد هایفوتراپی خطی، یک جلسه درمان معمولاً نتیجه می دهد. با این حال، اگر متخصص پوست در ارزیابی انجام شده پس از ۳ ماه لازم بداند، می توان جلسات اضافی را برنامه ریزی کرد. نتایج دائمی پس از ۲ تا ۳ ماه حاصل می شود.

مطلب پیشنهادی: اولتراپی صورت در تهران

جلسه هایفوتراپی صورت چقدر طول می کشد؟

بسته به پهنای ناحیه تحت درمان، استفاده ممکن است حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول بکشد.

هایفوتراپی پوست چند جلسه است؟

هایفوتراپی صورت در یک جلسه برای شلی خفیف تا متوسط ​​پوست و در دو جلسه با فاصله سه ماهه برای افرادی که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده اند استفاده می شود.

آیا هایفوتراپی صورت درد دارد؟

این یک روش دردناک نیست. با این حال، درد خفیف ممکن است در بافت های عمیق تر در طول استفاده احساس شود. در حین استفاده، سطح پوست تحت تأثیر قرار نمی گیرد، فقط قرمزی موقت روی پوست ظاهر می شود. این روش بر فعالیت های روزانه تأثیر نمی گذارد.

چه مدت طول می کشد تا نتایج درمان را مشاهده کرد؟

پس از عمل، فرآیند بازسازی آغاز می شود. بهبود قابل توجهی را می توان از همان لحظه اول مشاهده کرد. با این حال، اثر کامل پس از شروع به بهبود بافت آسیب دیده زیر پوست، که تقریبا ۹۰ روز طول می کشد، مشاهده می شود.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301562922000928

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.