آیا افراد دیابتی می توانند تاتو کنند؟

تاتو یک شکل محبوب از هنر آرایش دائمی بدن است که با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن تزریق جوهر به زیر پوست است. تاتو در بین جوانان محبوبیت بیشتری پیدا می کند. اما آیا دیابتی ها می توانند تاتو کنند؟ در ادامه این مقاله به سوالات متداول درباره تاتو برای افراد دیابتی پاسخ داده می شود . برای دانستن بیشتر در مورد دیابت و تاتو به خواندن ادامه دهید.

مطالب پیشنهادی:

وقتی دیابت دارید چه اتفاقی می افتد:

هنگامی که شما دیابت دارید ، بدن شما یا انسولین کافی تولید نمی کند (به دلیل اختلال در عملکرد سلول های بتا پانکراس) یا نمی تواند به طور موثر از انسولین استفاده کند (مقاومت به انسولین). این باعث افزایش سطح گلوکز خون یا قند خون بالا می شود. با گذشت زمان، قند خون بالا می تواند بدن شما را مختل کند و باعث بسیاری از مشکلات سلامتی جدی مانند بیماری قلبی، نوروپاتی، از دست دادن بینایی و بیماری کلیوی شود.

انواع مختلف دیابت چیست؟

سه نوع دیابت وجود دارد:

  • دیابت نوع ۱
  • دیابت نوع ۲
  • دیابت بارداری (مربوط به بارداری)

۱- دیابت نوع ۱:

دیابت نوع ۱ در کودکان و بزرگسالان جوان رخ می دهد. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ می توانند از طریق ترکیبی از انسولین درمانی روزانه، نظارت دقیق، رژیم غذایی سالم و تمرینات بدنی منظم ، زندگی طبیعی و سالمی داشته باشند.

۲- دیابت نوع ۲:

دیابت نوع ۲ شایع ترین نوع دیابت است . معمولا در بزرگسالان رخ می دهد. بسیاری از افراد می توانند از طریق رژیم غذایی سالم و افزایش فعالیت بدنی یا داروهای خوراکی وضعیت خود را مدیریت کنند.

با این حال، اگر آنها نتوانند سطح قند خون خود را تنظیم کنند، پزشکان ممکن است انسولین را در این شرایط تجویز کنند.

۳- دیابت بارداری:

دیابت بارداری در برخی از زنان در دوران بارداری ایجاد می شود. با این حال، بیشتر اوقات، این نوع دیابت پس از تولد نوزاد ناپدید می شود.

با این حال، زنانی که دیابت حاملگی داشتند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت بارداری در بارداری های بعدی و ابتلا به دیابت نوع ۲ در مراحل بعدی زندگی هستند.

دیابت و تاتو – وقتی تاتو می کنید چه اتفاقی برای خون شما می افتد؟

هنرمند تاتو بین ۵۰ تا ۳۰۰۰ بار در دقیقه از طریق دستگاه تاتو پوست را سوراخ می کند تا تاتو کند.

پوست ما سدی است که ما را در برابر عفونت ها محافظت می کند. انجام تاتو این مانع را می شکافد.

تاتو لایه دوم پوست (درم) را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا سلول های درم نسبت به لایه اول (اپیدرم) پایدارتر هستند.

تاتو یا سوراخ کردن پوست در این سطح خطرات جدیدی برای افراد مبتلا به دیابت دارد.

اگر سطح قند خون شما به خوبی کنترل نشود، سیستم ایمنی بدن شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و حتی شما را در معرض خطر بالاتر عفونت و چالش احتمالی برای مبارزه با آن قرار می دهد.

اگر دیابت دارید (دیابت نوع ۱ یا ۲)، ممکن است خطر ابتلا به عفونت پوستی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

سطح بالای قند خون می تواند روند بهبودی را مختل کرده و خطر عفونت را افزایش دهد.

مطلب پیشنهادی : جذب مشتری تاتو

دیابت و تاتو: چرا کنترل قند خون هنگام تاتو برای افراد دیابتی ضروری است؟

آیا افراد دیابتی می توانند تاتو کنند؟ خوب، اطمینان از کنترل خوب سطح قند خون قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو مهم است.

کنترل ضعیف سطح قند خون می تواند باعث عفونت هایی مانند قانقاریا شود، زیرا تاتو به سرعت بهبود نمی یابد و می تواند مشکلات پزشکی دیگری ایجاد کند.

بنابراین لازم است قبل از انجام تاتو برای افراد دیابتی سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید تا از بروز هرگونه عارضه در روند بهبودی جلوگیری کنید.

همچنین ضروری است که قبل از استفاده، متخصص تاتو را در مورد دیابت خود مطلع کنید. سپس، در صورت نیاز، یک جلسه طولانی‌تر ترتیب دهید تا استراحت‌های منظم تقریباً هر ساعت برای آزمایش سطح قند خون در نظر گرفته شود.

آزمایش قند خون اضافی در روزهای بعد حیاتی است. با این حال، اگر اثری بر روی سطح قند خون خود پس از انجام تاتو مشاهده کردید، باید بلافاصله با پزشک خود صحبت کنید.

فشار خون بالا و تاتو :

افراد مبتلا به دیابت نیز باید قبل از انجام تاتو، سطح فشار خون خود را در محدوده هدف پیشنهادی حفظ کنند.

داشتن یک خال کوبی، به خصوص طراحی پیچیده و زمان بر، می تواند تجربه ای دردناک و استرس زا باشد. علاوه بر این، سطح قند خون و فشار خون هر دو می توانند در طول استفاده از تاتو افزایش پیدا کنند.

عوارض یا خطرات تاتو برای افراد دیابتی

آیا افراد دیابتی می توانند تاتو کنند؟ خب، خطرات اصلی انجام تاتو عبارتند از:

۱- واکنش های آلرژیک:

ممکن است به دلیل ماده شیمیایی که متخصصان تاتو در جوهرها و تجهیزات ساخت تاتو استفاده می کنند، دچار واکنش شوید. با این حال، به ندرت یک فرد می تواند واکنش های آلرژیک به تاتو هایی که سال ها داشته است، ایجاد کند.

۲- عفونت پوست – آیا می توانم با دیابت تاتو کنم؟

اگر مرکز تاتو و تجهیزات آن تمیز نباشد یا مراقبت های بعدی مناسب انجام نشود، ممکن است ناحیه تاتو شده پوست عفونی شود.

۳- جای زخم تاتو برای افراد دیابتی :

استفاده از تاتو می تواند باعث ایجاد اسکار به نام کلوئید شود که می تواند تحریک پذیر و کمی دردناک باشد. این مشکل می تواند هر زمان که به پوست خود آسیب وارد کنید رخ دهد.

۴- بیماری های منتقله از راه خون:

اگر یک متخصص تاتو جوهر یا سوزن تاتو را استریل نکرده باشد، می تواند شما را در خطر ابتلا به بیماری های منتقله از راه خون مانند HIV و هپاتیت B یا C قرار دهد.

۵- التیام زخم تاتو برای افراد دیابتی :

سطح غیر طبیعی قند خون بالا می تواند بهبود پوست تاتو شده را به تاخیر بیاندازد و خطر عفونت را افزایش دهد.

۶- تغییر عقیده:

پاک کردن تاتو پس از انجام آن بسیار سخت تر و گران تر از انجام آن است. بنابراین مطمئن شوید که ۱۰۰٪ در مورد تصمیم گیری تاتو خود قبل از ادامه دادن آن مطمئن هستید.

اگر بعد از انجام تاتو احساس ناخوشایندی کردید یا متوجه علائم عفونت شدید، باید فوراً با پزشک خود صحبت کنید.

دیابت و تاتو – در چه قسمتهایی از بدن می توانم تاتو انجام دهم؟

آرایش دائمی بدن یا تاتو را می توان تقریباً در هر قسمت از بدن از جمله صورت، گردن و آرنج اعمال کرد.

آیا افراد دیابتی می توانند تاتو کنند؟ خوب، برای افراد مبتلا به دیابت، مناطق خاصی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنند، از جمله مواردی که گردش خون ضعیفی دارند، مانند:

  • باسن
  • مچ پا
  • ساق پا
  • پا
  • محل های رایج تزریق انسولین مانند ران، شکم و بازوها

انجام تاتو روی این قسمت‌های بدن می‌تواند منجر به عوارضی مانند عفونت شود و تاتو نمی‌تواند بهبود یابد یا معمولاً زمان بیشتری طول می‌کشد تا بهبود یابد.

دیابت و تاتو – کیفیت تاتو مهم است:

قبل از انجام تاتو، برای شما بسیار مهم است که مجوز یا اعتبار مرکز آرایش دائم را بررسی کنید.

برای کاهش خطر عفونت یا هرگونه مشکل ناشی از کاربرد تاتو، می‌توانید در مورد شهرت شرکت و اقدامات بهداشتی و ایمنی تحقیق کنید. هرچه جایگاه این شرکت بیشتر باشد، به احتمال زیاد استانداردهای بهداشتی و اقدامات ایمنی آنها مثال زدنی خواهد بود.

اگر قصد دارید در آینده تاتو کنید، این بررسی ضروری است.

دیابت و تاتو – ایمنی:

پس از در نظر گرفتن خطر، اگر همچنان می‌خواهید یک تاتو ایمن با وجود دیابت داشته باشید، به یاد داشته باشید که مراحل زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا با پزشک خود صحبت کنید:

سوالاتی مانند “آیا دیابتی ها می توانند تاتو کنند؟” باید از پزشک پرسید مهم است که قبل از انجام تاتو با پزشک خود صحبت کنید تا پزشک بتواند خطر شما را به روشی بهتر ارزیابی کند.

درگیر کردن پزشک شما بسیار مهمتر است زیرا انجمن دیابت آمریکا هیچ بیانیه رسمی در مورد تاتو منتشر نکرده است، که به طور کلی راهنمایی ارائه می دهد.

۲- مطمئن شوید که سطح قند خونتان به خوبی کنترل می شود:

اگر دیابت دارید، برای شما ضروری است که سطح قند خون خود را به خوبی کنترل کنید.

این بدان معناست که آزمایش قند خون و آزمایش هموگلوبین A1C باید در محدوده هدف باشد. سطح هموگلوبین A1C شما برای تاتو باید کمتر از ۷ درصد باشد.

۳-تاتو خود را در محلی غیر حساس به عفونت انجام دهید:

اگر دیابتی هستید، قسمتی از بدن که می خواهید تاتو  انجام دهید ، باید ایمن باشد.

پاها، مچ پا، ساق پا، مچ پا و باسن می توانند گردش خون ضعیفی داشته باشند که می تواند آنها را در برابر عفونت آسیب پذیرتر کند.

۴- مطمئن شوید که به یک مکان معتبر می روید:

گاهی اوقات، مشخص نیست که کدام مراکز واقعاً قابل اعتماد و دارای مجوز هستند، به خصوص وقتی تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد.

شما می توانید با درخواست مراجع و بررسی با مقامات محلی برای هر گونه شکایت ثبت شده، مکان خوبی به دست آورید. همچنین نباید از تماس تلفنی با آنها و پرسیدن سؤالات در مورد اقدامات بهداشتی و کیفیت تجهیزات آنها بترسید.

با انجام اقدامات احتیاطی مناسب، می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد تاتو و خطرات ناشی از دیابت بگیرید.

وقت گذاشتن برای تحقیق در سالن تاتو و درگیر کردن پزشک قبل از انجام تاتو می تواند از عوارض دیابت در آینده جلوگیری کند.

با این حال، هنر بدن زیباست، اما بدن سالم زیباتر است.

دیابت و تاتو – مراقبت های بعدی:

مهم ترین قدمی که باید بعد از انجام تاتو انجام دهید این است که تا حد امکان توصیه های تاتوکار خود را انجام دهید.

اگر تمایلی به پیروی دستورات مراقبت های بعدی که به شما می دهند را ندارید، در وهله اول تاتو نکنید. شما باید آماده باشید تا در درازمدت نیز به آن متعهد شوید، زیرا بهبودی افراد مبتلا به دیابت گاهی اوقات دو برابر بیشتر از افراد غیر دیابتی طول می‌کشد.

تاتو و زخمی شدن برخی از اعضای بدن ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا بهبود یابد، که همچنین می تواند باعث عفونت یا افزایش خطر عفونت شود. علاوه بر این، بهتر است از اعضای بدن با گردش خون ضعیف مانند پا، ساق پا و مچ پا خودداری کنید. در نهایت، اگر دیابت نوع ۱ دارید و انسولین تزریق می‌کنید، باید از مناطقی که معمولاً انسولین را در آن‌ها تزریق می‌کنید اجتناب کنید تا هرگونه عفونت در این نواحی ایجاد شود.

در صورت مشاهده هرگونه تغییر در سطح قند خون، همیشه با پزشک یا تیم مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. پزشک شما همچنین می تواند نکاتی را برای بهبودی پس از انجام تاتو به شما ارائه دهد.

هنگام بهبودی حتماً از پزشک خود و توصیه های هنرمند تاتو خود پیروی کنید.

در اینجا برخی از مراحل ضروری مراقبت پس از انجام تاتو وجود دارد:

  • تاتو خود را هر روز با صابون آنتی باکتریال بشویید.
  • به جای حمام دوش بگیرید.
  • تاتو خود را هر بار که با یک فضای غیربهداشتی تماس پیدا کرد، تمیز کنید.
  • هر گونه کرم یا لوسیون را طبق توصیه پزشک یا تاتوکار خود استفاده کنید.
  • سبک زندگی خود را سالم و تمیز نگه دارید – به عنوان مثال، لباس های تازه بپوشید، ملحفه های خود را بشویید و اغلب دوش بگیرید.

نتیجه نهایی تاتو برای افراد دیابتی :

ابتلا به دیابت به این معنی نیست که نمی توانید تاتو کنید، اما باید حالتان خوب باشد و قبل از تصمیم به انجام تاتو از کنترل دیابت خود اطمینان حاصل کنید. همیشه قبل از انجام تاتو با پزشک و تاتوکار خود صحبت کنید. آنها شما را به روشی بهتر در مورد مدیریت قند خون و روند بهبود تاتو راهنمایی می کنند.

اگر آزمایش A1C شما به خوبی تحت کنترل است و مشکل عصبی، بیماری قلبی یا آسیب کلیوی ندارید، انجام تاتو باید ایمن باشد.

در صورت بالا بودن سطح قند خون، تاتو نمی تواند به سرعت بهبود یابد. می تواند عفونی شود که می تواند منجر به قانقاریا و حتی بیماری قلبی شود. امیدواریم تمام سوالات شما در رابطه با “آیا دیابتی ها تاتو کنند؟” تحت پوشش ما هستند. بنابراین، قبل از تاتو کردن، تمام این نکات را در نظر داشته باشید!

سوالات متداول:

۱- آیا با فشار خون بالا می توانم تاتو کنم؟
به طور کلی انجام تاتو با فشار خون بالا توصیه نمی شود. اگر می خواهیدتاتو کنید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. او می تواند به شما کمک کند تا قبل از انجام تاتو فشار خون خود را مدیریت کنید.
۲- آزمون A1c چیست؟
آزمایش HbA1c یک آزمایش خون است. میانگین میزان گلوکز خون را در ۳ ماه گذشته اندازه گیری می کند.

۳- چگونه سطح hba1c را پایین بیاوریم؟
در اینجا ۱۰ راه برای کاهش سطح Hba1c وجود دارد:

  • کربوهیدرات های تصفیه شده و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید
  • ورزش منظم
  • وزن کم کن اگر سنگین وزن هستی
  • غلات کامل مصرف کنید
  • اندازه سهم خود را کاهش دهید
  • از یک رژیم غذایی با فیبر بالا استفاده کنید
  • از مواد غذایی چرب خودداری کنید
  • سیگار و الکل را کنار بگذارید
  • برنامه درمان دیابت خود را دنبال کنید
  • سطح قند خون خود را بیشتر چک کنید

۴- آزمایش خون افراد دیابتی چیست؟
پزشک از شما می خواهد که یک یا چند مورد از آزمایش های خون زیر را برای تایید دیابت انجام دهید:

  • ناشتا / آزمایش قند خون پس از غذا
  • تست تحمل گلوکز خوراکی
  • آزمایش قند خون تصادفی
  • تست A1c

۵- آیا تاتو برای افراد دیابتی بی خطر است؟ آیا افراد دیابتی می توانند تاتو کنند؟
افراد مبتلا به دیابت اگر سطح قند خونشان به خوبی کنترل شود، می توانند تاتو کنند. کنترل ضعیف می تواند منجر به عفونت شود. اگر قصد دارید یک خال کوبی برای آگاهی از دیابت داشته باشید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.