کامپوزیت اوپالیس opallis

کامپوزیت اوپالیس opallis یا اپالیس برزیل برای ترمیم مستقیم دندان‌های قدامی و خلفی، با خواص نوری و مکانیکی بی‌نظیر، ویسکوزیته عالی و جابجایی و طراحی آسان که پایان عالی و طول عمر ترمیم‌ها را تضمین می‌کند. Opallis همچنین حاوی شیشه Schott، فناوری طلای استاندارد آلمان در دندانپزشکی است و دارای گسترده ترین طیف رنگ ها است.

قیمت کامپوزیت دندان در بهترین کلینیک کامپوزیت دندان از واحدی ۲۹۰ هزار تومان شروع می شود.

پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

همچنین این کامپوزیت در بهترین مرکز کامپوزیت دندان در تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

مطلب پیشنهادی: کامپوزیت دندان اقساطی با سفته

 مزایای کامپوزیت اوپالیس

  • این نسخه جدید درخشندگی بالاتری را به فرمول ارائه می دهد و نتایج را در رنگهای مینا و افکت بهبود می بخشد.
  • قوام کامپوزیت نرم تر است، که امکان کنده کاری بالایی را فراهم می کند.
  • رنگ های مینا و عاج از مقیاس کلاسیک VITA پیروی می کنند.
  • تشخیص آسان رنگ ها از طریق حرف E (مینا)، D (عاج)، T (ترانس شفاف)، O (بسیار مات) و V (مقدار).
  • رنگ های مشخص شده برای دندان های بلیچ شده (E-Bleach L، E-Bleach H، E-Bleach M، D-Bleach).
  • طیف گسترده ای از رنگ ها در درجات مختلف شفافیت برای نیازهای زیبایی شناختی استثنایی (زرد T-آبی، T-نارنجی، T-neutral، VH، VM، VL).
  • خواص مکانیکی از الزامات ترمیم دندان های قدامی و خلفی پیروی می کند.
  • رادیوپاسیتی عالی.
  • اپالسانس واقعی.
  • فلورسانس متعادل با ساختار دندان.
  • سطح تبدیل بالا.
  • زبری سطحی را کاهش می دهد و به حفظ براقیت و طول عمر ترمیم کمک می کند.
  • بسته بندی ارگونومیک، درپوش های نصب شده روی بدنه سرنگ.
  • حساسیت کم به نور.

پیشنهاد می شود مطلب نظرات مردم درباره کامپوزیت دندان را مشاهده کنید و با نظرات واقعی مردم درباره کامپوزیت آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی : بهترین دکتر برای کامپوزیت دندان در تهران

امکانات کامپوزیت opallis

کامپوزت ونیر اوپالیس ویژگی های ایده آلی را برای ترمیم کامل دندان ارائه می دهد:

  • Opalescense.
  • فلورسانس با بافت سخت دندان های طبیعی متعادل شده است.
  • پرداخت عالی.
  • براق کننده سطحی مشابه دندان های طبیعی.
  • انواع رنگ ها.
  • طیف وسیعی از اندیکاسیون ها برای دندان های قدامی و خلفی.
  • کاهش حساسیت به نور.
  • رادیوپاسیتی عالی.
  • خواص فیزیکی عالی.
  • رنگ های مینا و عاج به دقت از راهنمای رنگ کلاسیک VITA پیروی می کنند و توسط اسپکتروفتومتر کنترل می شوند.
  • حروف به راحتی رنگ ها را شناسایی می کنند:
  • E (مینای دندان)
    D (عاج)
    T (شفاف)
    O (بسیار مات)
    V (مقدار)

۱-نیمه شفاف

رنگ T-Blue اثر مادی و شفافیت بالا را بازتولید می کند. کد رنگ T-Orange اثر مات و شفافیت دندان ها و جزئیات واقعی را با رنگدانه بیشتر بازتولید می کند. رنگ T-Yellow مینای دندان، بدون رنگدانه و شفافیت بالا را تولید می کند و کد رنگ T-Neutral مینا و سوم انسیزال را با شفافیت مشابه با رزین های انسیزال موجود در بازار بازتولید می کند.

۲-کاربرد متنوع

جرم ها برای اصلاح ارزش با سطوح مختلف رنگدانه سفید ساخته شده اند تا به عنوان آخرین لایه و با توجه به سن بیمار استفاده شوند: VH برای دندان های کودکان و نوجوانان (سفیدتر، مات تر)، VM برای بزرگسالان و VL برای افراد مسن (کمتر). سفید و شفاف تر).

۳-رنگ های مات فوق العاده کامپوزیت اوپالیس کد ow

رنگ های مات اضافی، کد رنگ کامپوزیت اوپالیس ow سفید مات ، مات مروارید (OP)، B0، ۵ و A0،۵ برای پوشاندن دندان های تیره مفید هستند. لایه های ریز این رزین می تواند قسمت های تاریک را پوشش دهد. موارد معمول ترمیم‌های کلاس III با استفاده از رزین‌های مات اضافی که مانع عبور نور از دندان بیمار می‌شوند، حل می‌شوند. رنگ OW کامپوزیت اوپالیس سطوح بالایی از رنگدانه سفید را نشان می دهد، رنگ OP به همان اندازه مات است، اما مشابه رنگ A2 مقیاس ویتا است، B0، ۵ و A0، ۵ به ترتیب رنگ های روشن تر از رنگ های B1 و A1 با شفافیت بالا هستند. از این دو رنگ می توان برای ترمیم دندان های شیری نیز به دلیل تیرگی بالای این بافت ها استفاده کرد.

۳-رنگ های سفید کننده

رنگ های سفید کننده به طور ویژه برای بازسازی دندان های بلیچ شده ساخته شده اند که رنگ آن نسبت به رنگ های A1 و B1 روشن تر است. Opallis در سه رنگ عاج موجود است که به E-Bleach H، E-Bleach M، E-Bleach L تقسیم می شود. اصطلاحات H، M و L ترتیب رنگی را مشخص می کنند، H به رنگ روشن تر (بالا) و L a اشاره دارد. رنگ با رنگ بالاتر (کم). برای بازتولید عاج، رنگ D-Bleach با شفافیتی مشابه رنگ عاج ساخته شد.
بنابراین ترکیب این خواص نوری، رزین کامپوزیت Opallis را حتی بیشتر شبیه به ساختار دندان می کند و امکان تولید مثل فرم های طبیعی را فراهم می کند. توزیع اندازه ذرات پر کردن کافی رزین را ممکن می‌سازد و به افزایش مقاومت مکانیکی، طیف وسیع‌تری از نشانه‌ها برای ترمیم دندان‌های قدامی و خلفی کمک می‌کند. علیرغم تمام این مزایا، اندازه کوچک ذرات پولیش را آسان می کند و منجر به ترمیم های صاف و براق می شود.

کامپوزیت اوپالیس opallis برای چه مواردی توصیه می شود؟

  • طیف گسترده ای از نشانه ها برای دندان های قدامی و خلفی که امکان بازتولید ویژگی های نوری ساختار دندان را فراهم می کند.
  • ترمیم های اکلوزال، پروگزیمال و اکلوزال- پروگزیمال در اندازه های متوسط ​​و کوچک.
  • ترمیم های کلاس III، IV و V دندان های قدامی.
  • ونیرهای رزین کامپوزیت مستقیم.
  • باندینگ قطعات دندانی.
  • دیاستم را می توان به راحتی کاهش داد و/یا بسته کرد.
  • یک یا چند دندان را می توان اصلاح و/یا تراز کرد.
  • نقایص ساختاری مانند Amelogenesis Imperfecta، هیپوپلازی مینای دندان، ضایعات غیر پوسیدگی دهانه رحم قابل درمان هستند.
  • اصلاح و/یا تغییر ارتفاع و/یا عرض دندان.
  • ترمیم دندان های شیری.
  • اصلاح و/یا تغییر رنگ یک قسمت یا کل دندان.

مراحل کامپوزیت دندان با کامپوزیت اپالیس

۱-انتخاب رنگ کامپوزیت اوپالیس

برای انتخاب رنگ کامپوزیت، باید قبلا یک پروفیلاکسی انجام شود. برای انتخاب مناسب دندان ها باید تمیز و هیدراته و بدون جداسازی باشند زیرا کم آبی ممکن است رنگ را تغییر دهد.

راهنمای رنگ VITA توصیه می شود زیرا معمولاً برای پشتیبانی از انتخاب رنگ استفاده می شود.

ممکن است قسمت کوچکی از رزین کامپوزیت بر روی سطح صورت دندان قرار داده شود تا ترمیم شود (بدون حالت دادن و یا اعمال سیستم چسب)، سپس باید به مدت ۳۰ ثانیه لایت کیور شود، با بزاق بیمار مرطوب شده و مشاهده شود. این مرحله ممکن است برای تایید رنگ رزین کامپوزیت انجام شود.

در موارد چالش برانگیزتر، متخصص ابتدا باید یک نقشه رنگی از دندان تهیه کند. نقشه کروماتیک شامل تمام اطلاعات دقیق در مورد ویژگی های دندان های فرد است.

طراحی دندان یا کامپوزیت اپالیس

 

مرحله ۱

از آنجایی که مینا و عاج دارای سطوح تیرگی متفاوتی هستند، برای بازیابی کامل ساختار دندان از دست رفته، به مینا و توده های عاج مانند شفاف برای کار بر روی نواحی انسیزال و مات برای کار بر روی عاج اسکلروتیک نیاز است.

 مرحله ۲

حفره را برای اجرای ترمیم های چسب مستقیم آماده کنید.

 مرحله ۳

اسید اچینگ (CONDAC 37%) را ابتدا روی حاشیه مینا و سپس داخل حفره انجام دهید. زمان اسید اچ ۱۵ ثانیه است. پس از آن، با آب فراوان بشویید، تمام اسید را از ساختار دندان خارج کنید و عاج را بدون کم آبی خشک کنید.

 مرحله ۴

سیستم چسب را طبق دستورالعمل سازنده اعمال کنید.

 مرحله ۵

درج و لایت کیورینگ رزین کامپوزیت: • ما تکنیک درج و لایت کیور با افزایش را توصیه می کنیم. برای لایه های رزین تا ۱٫۵ میلی متر از زمان توضیح داده شده در جدول ۱ پیروی کنید.
حفره را مطابق رنگ(های) انتخاب شده با اعمال لایه های کوچک اوپالیس (حداکثر ضخامت ۲ میلی متر) بازیابی کنید و آنها را با دقت در حفره تطبیق دهید.

 مرحله ۶

برای پرداخت و پرداخت، دیسک های شنی Diamond Pro و دیسک های نمدی Diamond Flex را با کمک خمیرهای پولیش Diamond ACI، ACII و Diamond Excel توصیه می کنیم.

 

نکته مهم :

۱- بررسی انسداد یک عامل بسیار مهم است. ترمیم های سوپرا اکلوژن باعث ایجاد فشار زیادی بر روی دندان/ترمیم می شود که می تواند منجر به درد شود. اجازه ندهید آنها در اینفرا انسداد قرار گیرند.

سوالات متداول درباره کامپوزیت اوپالیس

چرا کامپوزیت ونیر اوپالیس دارای ۴ سطح شفافیت رنگ است؟

از آنجایی که مینا و عاج سطوح مختلفی از کدورت دارند، بنابراین برای بازیابی کامل ساختار دندان از دست رفته، نیاز به کامپوزیت های شفاف برای کار بر روی نواحی انسیزال و کامپوزیت های مات برای کار بر روی عاج اسکلروتیک وجود دارد.

فلورسانس چیست؟

فلورسانس ظرفیت دندان برای جذب اشعه ماوراء بنفش (نور سیاه) و ساطع تابش به منظور قابل رویت کردن طیف و ایجاد یک جنبه آبی است.

چرا فلورسانس بودن کامپوزیت ونیر مهم است؟

برای ترمیم دندان از دست رفته، بازتولید تمام خواص طبیعی دندان طبیعی ضروری است. رزین های غیر فلورسانس زمانی که در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرند به عنوان یک ناحیه تاریک شناسایی می شوند.

اپالسانس چیست؟

این خاصیت نوری مینای دندان است که قادر به انتقال امواج طولانی نور طبیعی و انعکاس امواج کوتاه است. اپالسانس را می توان در ناحیه انسیزال دندان که فقط مینای دندان وجود دارد مشاهده کرد. مینای دندان به دلیل شفافیت خود قادر به بازتاب امواج نور آبی و عبور نور نارنجی است.

قدرت فوتوپلیمر در فعال سازی عکس ونیر های کامپوزیت چقدر مهم است؟

برای دستیابی به نتایج بهتر، توان ۴۵۰ میلی‌وات بر سانتی‌متر مربع، رسیدن به پلیمریزاسیون عکس مناسب، کاهش تغییر سایه‌ها، نفوذ و نفوذ توصیه می‌شود. برای اطمینان از کیفیت ترمیم، لازم است قدرت چگالی پلیمریزاسیون عکس به صورت دوره ای ارزیابی شود. تعمیر و نگهداری لامپ باید هر زمان که لازم باشد انجام شود.

رزین های ریز ذرات به صورت سطحی برای تولید مثل مینا و بهبود کیفیت پرداخت استفاده می شوند. آیا کامپوزیت اوپالیس (میکرو هیبرید) قادر به پرداخت خوب است؟

در یک مطالعه اخیر (Ardu e Krejci، Quintessence Int، ۲۰۰۶)، نتیجه تکنیک پوشش مجدد با ونیر میکروذره پس از ۲۰ سال توسعه بالینی مورد ارزیابی قرار گرفت. نویسندگان تاکید کرده‌اند که رزین‌های ریز ذرات برای استفاده در حجم‌های زیاد ضد شکستگی نیستند و به این نتیجه رسیده‌اند که «استفاده از تکنیک‌ها و مواد مناسب منجر به نتایج زیبایی شناختی عالی برای ترمیم‌های معیوب کوچک و متوسط ​​می‌شود که قبلاً با رزین‌های کامپوزیت مستقیم انجام شده‌اند».

توزیع اندازه ذرات اجازه پر کردن رزین کافی را می دهد و به مقاومت مکانیکی بالای آن کمک می کند، ویژگی های لازم برای ترمیم در دندان های خلفی. اندازه کوچک شده ذرات، صیقل دادن آسانی را فراهم می کند که منجر به یک سطح صاف و بسیار براق می شود، بدون توجه به نیاز به رزین ریز ذرات به عنوان لایه نهایی.

OBS: هرگاه از رزین متفاوت از اوپالیس به عنوان لایه نهایی استفاده شود، می تواند فلورسانس را در ترمیم نهایی تغییر دهد. به عنوان مثال، یک رزین ریز ذره بدون فلورسانس، فلورسانس لایه‌های کامپوزیت اوپالیس را با اندازه متوسط ​​۰٫۵ می‌پوشاند. رزین کامپوزیت اوپالیس یک میکرو هیبرید با توزیع ذرات کافی است.

چگونه می توان ترمیم های کلاس III را با کامپوزیت اوپالیس Opallis انجام داد؟

خط قابل مشاهده بین ساختار دندان و رزین کامپوزیت در مواقعی که با رزین کامپوزیت کم حجم کار می کنید بسیار رایج است. این به دلیل نارسایی پوششی رابط مینا/رزین اتفاق می افتد.

این نقص ناخوشایند را می توان با استفاده از رنگدانه اصلاح کرد (مرحله کلینیک اضافی با سختی زیاد) یا می توان آن را با یک ورق رزین کوچک Opallis انجام داد، در بیشتر موارد سایه مورد استفاده گاهی اوقات یک OP یا OW مات است، تقریباً نیمی از آن را طی می کند. مینای دندان تراشیده شده یا نه، باعث می شود که تیرگی چنین رزینی عیب را بپوشاند.

رزین های فوق مات (Opaque Pearl، Opaque White، A0.5 و B0.5) برای چه مواردی مشخص می شوند؟

Opaque Pearl و Opaque White برای کدورت نواحی تیره (عاج اسکلروتیک، یا عاج لکه دار در دندان های بدون پالپ) هم در دندان های قدامی و هم در دندان های خلفی نشان داده شده اند. آنها همچنین می توانند به عنوان توده های تأثیرگذار برای شبیه سازی مناطق سفید استفاده شوند. لکه های هیپوپلاستیک در برخی موارد انتخاب شده. مات پرل و سفید مات را می توان برای ساخت هاله انسیزال مات استفاده کرد. A0،۵ و b0،۵ رزین هایی هستند که برای دندانپزشکی کودکان ساخته شده اند، مات تر هستند، به دلیل رنگدانه بودن آنها امکان تکثیر کامل دندان های شیری وجود دارد. با این حال، هیچ چیز مانع از استفاده آنها در دندان های بلیچ شده نمی شود، زیرا انتخاب قبلی سایه ها با این گزینه ها مطابقت دارد.

Opalescence در رزین کامپوزیت چقدر اهمیت دارد؟ آیا اوپالیس اپالسانس دارد؟

بله، اوپالیس دارای اپالسانس است. Opalescence یک خاصیت مینای دندان است که عمدتاً در نوک‌های انسیزال و لبه‌ها مشاهده می‌شود و مربوط به توانایی آن در انتقال امواج با طیف بلند است که به مینا رنگی نارنجی می‌دهد. در عین حال امواج کوتاه را منعکس می کند، چیزی که به مینا سایه آبی می دهد. این به یک ویژگی بسیار مهم مربوط می شود زیرا بسته به نور فرودی که منتقل یا منعکس می شود، مواد ترمیم کننده سایه های متفاوتی را نشان می دهد و آنچه را که برای دندان طبیعی اتفاق می افتد شبیه سازی می کند.

سطوح مختلفی از فلورسانس در رزین های کامپوزیتی وجود دارد. چگونه می توانم تشخیص دهم که یک رزین دارای فلورسانس سازگار با ساختار دندان است؟

تولیدکنندگان رزین آزمایش‌های قبلی را روی توده‌های مینای دندان، عاج و اثرات آنها انجام می‌دهند و آنها را با استانداردهای از پیش تعیین‌شده مقایسه می‌کنند. تمام توده های رزین با عاج و مینای طبیعی. چنین مراقبتی فلورسانس کافی را برای استفاده از ترمیم های رزین کامپوزیت تضمین می کند. از نورهای فرابنفش برای این نوع تمایز در ادارات و آزمایشگاه ها استفاده می شود. از آنجایی که دستیابی به چنین ابزاری برای حرفه ای ها چندین برابر هزینه بر است، یک راه خوب رجوع به کتابچه های راهنمای آموزشی، مواد قابل اعتماد و موارد علمی است. مشخصات فنی رزین مورد استفاده خود را بررسی کنید، به دنبال ادبیات با کیفیت باشید و عمدتاً درک کنید که فلورسانس چیست. FGM تمام تجهیزات را برای تأیید کامپوزیت های رزینی خود مانند اسپکتروفتومتر، رئومتر و اشعه ماوراء بنفش در اختیار می گیرد و نه تنها فلورسانس کافی را تضمین می کند.

پوشاندن عاج تیره شده بزرگترین مشکلی است که توسط متخصصان ارائه می شود. بسیاری از کامپوزیت ها دارای کدورت کافی برای پوشاندن موفقیت آمیز تغییر رنگ نیستند.

 آیا کامپوزیت اوپالیس ونیر هایی را برای این منظور تهیه می کند؟

نواحی تیره شده معمولا در مطب ها روزانه دیده می شوند، زیرا اغلب با عاج اسکلروتیک، رنگ شده یا تیره مواجه هستیم. عمدتاً در حفره‌های نوع II، روی دندان‌های خلفی، روکش‌ها و روی دندان‌های دپالپ شده، نیاز به کدورت عاج تیره‌شده را بسیار رایج می‌کند. چنین فرآیندی نیاز به رزین هایی با کدورت زیاد حتی در ضخامت های کوچک دارد، مانند Opallis OW و OP. سایه OW (سفید مات) یک کدورت “سفید” می دهد و ناحیه تیره شده را به “کاغذ سفید” تبدیل می کند که آماده دریافت “سایه”، توده عاج یا مینای رنگارنگ است. سایه OP (Opaque Pearl)، دارای تیرگی با لمس ظریف زرد “مروارید” است، می تواند برای مات کردن یا در صورت نیاز به ایجاد لکه سفید هیپوپلاستیک یا بازسازی هاله انسیزال استفاده شود.

آیا می توان از کامپوزیت اوپالیس برای ترمیم دندان های خلفی و قدامی استفاده کرد؟

بله، هم در دندان های قدامی و هم در دندان های خلفی قابل استفاده است. هر رزین میکرو هیبریدی به دلیل توزیع و اندازه ذرات، مقاومت سایشی خوب (ویژگی های مورد نظر در ترمیم های کلاس I و II) و مقاومت در برابر شکست (برای مثال کلاس IV) دارای این ویژگی ذاتی است. آزمایش‌های آزمایشگاهی رزین Opallis که توسط پروفسورهای Carlos Francci (FOUSP) و Baratieri (UFSC) انجام شده است، نتایج بسیار خوبی را در مقایسه با رزین‌های هم‌صلاحیت نشان می‌دهد. چنین نتایجی را می توان با پیگیری های بالینی ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه رزین Opallis که در چندین دانشگاه در برزیل انجام شده است، اثبات کرد. منابع زیبایی شناسی موجود در کامپوزیت های شفاف و مات، تفاوت های بزرگ Opallis هستند. با استفاده از این متریال می توان ترکیبات و افکت های بی پایانی را توسط افراد حرفه ای در موقعیت های روزمره انجام داد.

عملکرد سایه های A0، ۵ و B0، ۵ چیست؟ آیا می توان از آنها در دندان های بلیچ شده استفاده کرد زیرا رنگ آنها کمتر از سایه A1 است؟

آنچه سایه هایی را که در ترمیم استفاده می شود تعیین می کند، روش “انتخاب سایه” است. اگر پس از بلیچینگ دندان، رزین های اوپالیس A0,5 و B0,5 با سایه دندان سازگار به نظر می رسند، باید از آنها استفاده شود. علیرغم تجویز برای دندان های شیری و داشتن کدورت بالا، هیچ چیز مانع استفاده از آن ها در دندان های دائمی نمی شود.

تفاوت بین سایه های Opallis Bleach (L، M و H) چیست؟ آیا تفاوتی در سطح زرد وجود دارد؟

تفاوت این است که علیرغم اینکه همه آنها دارای سایه های روشن تر از B1 استاندارد VITA Classical هستند، تنوع رنگی کمی در بین این توده ها وجود دارد. سفید کننده H کروم کمتری را نشان می دهد (کمتر زرد). سفید کننده L به دلیل مقادیر بیشتر رنگدانه زرد، رنگ بیشتری را نشان می دهد. Bleach M در یک نرخ متوسط ​​قرار دارد و سطوح زرد را متعادل می کند.

چگونه می توان از رنگ های (T-Neutral، T-Yellow، T-Orange، T-Blue) در ترمیم استفاده کرد؟

ونیر های “T” شفاف تر از ونیر های مینا هستند و شفافیت بالایی دارند (۶۶ تا ۷۹٪). سایه های اضافه شده به این توده های شفاف رزین Opallis این فرصت را برای ایجاد اثراتی مانند آنچه در نواحی انسیزال دندان های جوان، نواحی مایل به آبی یا حتی شفاف تر از جایی که نور می تواند منعکس شود، ایجاد کند.

انتخاب بین خنثی، زرد، نارنجی یا آبی بسیار شخصی است و مستقیماً به هر مورد مرتبط است. مشاهده آنچه مورد نظر است، مهم ترین لحظه انتخاب سایه های “T” برای ترمیم را بازتولید می کند. طبق دستورالعمل، آنها باید در بین فضاهای ایجاد شده توسط عاج در ناحیه انسیزال قرار داده شوند تا فضا برای لبه های انسیزال با لبه های واقعی سازگار باشد. سایه T-Yellow بسیار شفاف و بدون رنگدانه است. می توان از آن به عنوان لایه نهایی برای شبیه سازی مینا استفاده کرد.

سایه T-Neutral شفافیت کمتری نسبت به T-Yellow نشان می دهد، اگرچه نسبت به سایه های مینای معمولی برتر است. برای اکثر موقعیت های بازسازی سوم انسیزال و کام مناسب است.

مزایای اصلی نسخه جدید کامپوزیت اوپالیس opallis چیست؟

ویژگی های پیشرفته بهبود یافته است. توانایی به دست آوردن روشنایی و ویسکوزیته در حال حاضر افزایش یافته است، که در حال حاضر نرم تر است و در عین حال ظرفیت کافی برای مجسمه سازی محصول را حفظ می کند.

 

نحوه نگهداری از کامپوزیت اوپالیس

  • محصول را دور از حرارت نگه دارید
  • همیشه آن را خیلی خوب بسته نگه دارید
  • در صورت تاریخ مصرف گذشته از آن استفاده نکنید
  • آن را دور از نور خورشید نگهداری کنید.

 

تاریخ انقضا

  • سه سال پس از تاریخ تولید. تاریخ ساخت و شماره لات روی سرنگ ها و بسته ها حک شده است.

https://www.medicalexpo.com/prod/fgm-dental-products/product-72194-865390.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.