راهنمای خرید انواع رنگ تاتو

یک سوال متداول که وقتی به فکر انجام آرایش دائمی می‌افتید این است که چه چیزی کیفیت نتایج را تعیین می‌کند. یکی از بزرگترین عواملی که بر طول عمر، رنگ و جذابیت کلی نتایج نهایی تأثیر می گذارد، رنگ تاتو استفاده شده است. به همین دلیل است که برای هر کسی که به تاتو فکر می کند، و همچنین برای هر آرایشگر دائمی، چه مبتدی و چه هنرمند باتجربه، بسیار مهم است که تا حد امکان از انواع رنگ تاتو ، مواد تشکیل دهنده آنها و انتخاب رنگ تاتو مناسب بر اساس پوست مطلع باشند.

رنگ تاتو چیست؟

انواع تاتو با تزریق رنگ به پوست برای دستیابی به اثرات مختلفی انجام می شود: بازسازی و اصلاح ابرو، رژ لب و ، میکروپیگمنتیشن برای پوشاندن جای زخم و تغییر رنگ و غیره. اصطلاح پیگمنت گسترده است و به هر دو ریز اشاره دارد. پودری که به محصولات آرایشی مانند آرایش معمولی و همچنین محلولی که با افزودن این پودرها به ماده ای که در آرایش دائمی استفاده می شود، رنگ می دهد.

رنگ تاتو ترکیبات مایع رنگی هستند که پوست برای مدتی در خود نگه می دارد و بدن در نهایت رنگ تاتو را تجزیه و جذب می کند. این تفاوت اصلی بین رنگ تاتو آرایشی و رنگ خالکوبی است. رنگ خالکوبی تجزیه نمی شود، بنابراین برای همیشه در پوست باقی می ماند، اگرچه رنگ آن ممکن است تغییر کند.

مطلب پیشنهادی : جذب مشتری تاتو

سه نوع اصلی انواع رنگ تاتو

کلی ترین طبقه بندی انواع رنگ تاتو بر اساس منشاء مواد اولیه آنها به سه گروه تقسیم می شوند:

  • پایه اکسید آهن
  • غیر آلی
  •  آلی

انتخاب نوع رنگ تاتو به ترجیح آرایشگر، نوع درمان و نوع پوست مشتری بستگی دارد، اگرچه اخیراً انتخاب اصلی فرمول ترکیبی از انواع رنگ تاتو ارگانیک و غیر آلی بوده است. در واقع، بیش از ۹۵ درصد رنگدانه PMU موجود در بازار حاوی عناصر آلی و معدنی است. به این ترتیب، آرایشگران بهترین ها را از همه نوع به دست می آورند.

اکسیدهای آهن

این گروه پرکاربردترین رنگ تاتو  است. آنها از اکسیدهای آهن مانند گرد و غبار سنگ و زنگ به دست می آیند که آب، گلیسیرین و سایر مواد شیمیایی به عنوان چسب به آن اضافه می شود. آنها اغلب برای رژ لب، سایه چشم و کرم پودر (و بنابراین میکروپیگمنتیشن در هر نقطه از بدن) استفاده می شوند، اما برای تاتو دائمی لب نیز استفاده می شوند . این به دلیل این واقعیت است که طیف رنگی اکسیدهای آهن بسیار گسترده است.

می توان آن را به سه گروه تقسیم کرد – اکسید آهن زرد، کولکوتار قرمز و اکسید آهن سیاه – رنگدانه های میکروبلیدینگ پایه. با مخلوط کردن این رنگ‌های تاتو اصلی در نسبت‌های مختلف، تقریباً می‌توان هر رنگی را که برای تاتو ابرو لازم است ایجاد کرد. به همین دلیل معمولاً برای میکروپیگمنتیشن پوست سر نیز استفاده می شود .

نکات مثبت:

بزرگترین مزیت آنها این است که تقریباً شفافیت کامل را ارائه می دهند.

نکات منفی:

اکسیدهای آهن برای مدتی طولانی در تاتو آرایشی استفاده می‌شد، زیرا پایدارترین گزینه در نظر گرفته می‌شدند، اما هنرمندان PMU توجه را به این واقعیت جلب می‌کنند که اکسیدهای آهن خالص و مخلوط نشده در واقع مستعد تغییر رنگ، محو شدن ناهموار و تغییر رنگ تاتو به ویژه برای مبتدیان مشکل ساز است، زیرا آرایشگران با تجربه ترفندهایی برای جلوگیری از تغییر رنگ تاتو دارند و می توانند پیش بینی کنند که رنگ‌های تاتو پس از تزریق چگونه رفتار خواهند کرد.

به دلیل این تغییرات، محبوبیت رنگ‌های تاتو خالص مبتنی بر اکسید آهن کاهش یافته است. این رنگها همچنین می توانند در صورت انجام MRI باعث  ایجاد ناراحتی شوند  ، اما احتمال واکنش آلرژیک بسیار کم است.

 رنگ تاتو غیر آلی

رنگ‌های معدنی با افزودن عناصر اکسید آهن به مشتقات بیشتر ساخته می شوند. آنها غیرآلی نامیده می شوند زیرا به طور مصنوعی از فلزات (اکسید تیتانیوم، بنفش منگنز، اولترامارین ها، و همچنین کائولینیت معدنی AKA خاک چین) تولید می شوند. از نظر فنی، اکسیدهای آهن نیز به این گروه تعلق دارند، اما استفاده گسترده آنها را از بقیه رنگدانه های معدنی متمایز می کند.

هدف از افزودن اکسیدهای آهن ایجاد رنگ ثابت و شفافیت و همچنین افزایش دامنه سایه است. دی اکسید تیتانیوم در سایه های روشن تر غالب است، در حالی که اکسیدهای آهن در سایه های تیره تر غالب است.

نکات مثبت

آنها غیر سمی، تحت تاثیر نور و نامحلول هستند، که برای جلوگیری از تغییر رنگ مهم است.

نکات منفی

رنگدانه های غیر آلی کمترین احتمال ایجاد واکنش آلرژیک را دارند، به همین دلیل است که بهترین انتخاب برای استفاده در مشتریانی هستند که قبلاً آنها را تجربه کرده اند.

 رنگ تاتو آلی

شرکت‌های نسبتا کمی انواع رنگ تاتو آلی خالص تولید می‌کنند، اگرچه هنوز طیف وسیعی در دسترس است. کربن به طور کلی اساس شیمی آلی است، بنابراین اینها اساساً مشتقات کربن هستند. در گذشته به آنها قطران زغال سنگ یا آنیلین می گفتند و از موجودات گیاهی و حیوانی به دست می آمدند: رنگدانه قهوه ای از آجیل، رنگدانه سبز از کیوی، رنگدانه آبی یا قرمز از توت ها. این ایمن ترین گزینه نیست، زیرا رنگ های گیاهی می توانند باعث واکنش های آلرژیک شدید شوند.

امروزه تمام رنگ های تاتو موجود در آزمایشگاه با ترکیب کربن با مواد مختلف، اغلب نیتروژن، هیدروژن و اکسیژن ساخته می شوند. با تغییر نسبت ها، رنگ ها اصلاح می شوند.

یکی دیگر از ترکیبات رایج رنگدانه های آلی برای تاتو، هیدروکسید آلومینا است . این ماده محلول نیست که به حفظ رنگ کمک می کند و رنگ تاتو را سنگین تر می کند تا بهتر در پوست جا بیفتد.

به طور کلی، رنگ‌های تاتو مورد استفاده برای تاتو رژ لب و همچنین تاتو آرئولا ، به دلیل روشن بودن رنگ، فرمول های ارگانیک هستند.

نکات مثبت:

فرمولاسیون امروزی انواع رنگ تاتو آلی ضد حساسیت است، همچنین به دلیل هیدروکسید آلومینا، که مولکول های رنگدانه را “پوشانده” می کند و از واکنش مستقیم آن با بافت جلوگیری می کند. به آنها دریاچه ها یا رنگدانه های دریاچه ای نیز می گویند  .

نکات منفی:

انواع رنگ تاتو ارگانیک بیشتر از نوع غیر آلی تحت تأثیر نور خورشید قرار می گیرند – آنها سریعتر محو می شوند. مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت از پوست نیز می تواند آسیب بیشتری به این نوع وارد کند، بنابراین توصیه می شود به مراقبت از پوست طبیعی روی آورید. مشکل محو شدن سریع با افزودن دی اکسید تیتانیوم به راحتی حل می شود، اما پس از آن فرمول دیگر کاملاً آلی نیست.

به طور کلی، کیفیت رنگ‌های روشن تر از رنگ‌های تیره بهتر است.

مولکول‌های کربن کوچک‌ترین عنصر مولکول‌های موجود در PMU هستند. این فرمول رنگی مات و سیاه می دهد، بنابراین اغلب برای تاتو خط چشم دائمی استفاده می شود . با این حال، استفاده از رنگ تاتو کربنی برای خط چشم دائمی برای آرایشگران بی‌تجربه توصیه نمی‌شود، زیرا خطر تغییر رنگ، دقیقاً به دلیل اندازه کوچک ذرات، بسیار زیاد است.

به عنوان یک افزودنی نسبتا جدید، رنگ‌های تاتو مبتنی بر آب در بازار ظاهر شده اند. آنچه آنها را از انواع رنگ‌های تاتو ذکر شده متمایز می کند، این واقعیت است که آنها حاوی حدود ۴۵ درصد آب هستند و منشا آنها کاملاً گیاهی و بدون هیچ گونه اکسید آهن است. آنها به طور کلی با قلم های تاتو دیجیتال یا به اصطلاح قلم های آرایش دائمی به جای دستگاه های چرخشی اعمال می شوند.

برخی از هنرمندان PMU ادعا می کنند که این بهترین گزینه برای پوست های چرب است که معمولاً رنگ تاتو را به خوبی حفظ نمی کند و معمولاً نیاز به ترمیم منظم دارد.

حقایق مهمی که باید درباره انواع رنگ تاتو در نظر گرفت

  • رنگ‌های گیاهی

همه برندهای معتبر به تولید رنگدانه های بدون ظلم و دوستدار گیاهخواری روی آورده اند.

  • ماندگاری

ماندگاری بطری رنگ تاتو معمولا ۳ سال است، ۱ سال پس از باز شدن است. بسیار مهم است که هرگز از رنگ‌های تاتو تاریخ مصرف گذشته استفاده نشود.

  • رنگدانه های با کیفیت پایین

استفاده از رنگ تاتو های با کیفیت پایین منجر به محو شدن ناهموار، محو شدن به رنگ نامناسب مانند نارنجی یا آبی/خاکستری و تغییر رنگ می شود. به طور کلی، یک نتیجه درهم و برهم.

 

چگونه رنگ تاتو را برای ابرو انتخاب کنیم

رنگ تاتو ابرو
رنگ تاتو ابرو

رنگ تاتو به اندازه شکل و طراحی ابرو مهم است، شاید هم بیشتر. برای روشن شدن مطلب، چشم ها و ابروها یکی از اولین ویژگی های صورت است که برای دیگران ظاهر می شود. بنابراین هر تغییری در رنگ ابروها می تواند چهره را کاملا متفاوت جلوه دهد.

معمولاً هنگام تاتو کردن ابرو، رنگ طبیعی ابرو بهترین انتخاب است. اما گاهی به خصوص با موهای رنگ شده، تغییر صحیح رنگ ابرو می تواند معجزه کند.

هنگامی که شکل ابروهای خود را با خالکوبی های زیبایی مانند میکروبلیدینگ یا میکروشیدینگ ابرو تغییر می دهید ، رنگ نیز دچار تغییراتی می شود. دقیقاً به همین دلیل است که انتخاب رنگ مناسب برای ابرو یک موضوع ظریف است.

در این مطلب اطلاعات جامعی در مورد نحوه انتخاب رنگ تاتو جمع آوری کرده ایم. بنابراین اگر می خواهید در مورد انتخاب رنگ مناسب برای آرایش دائم ابروهای خود بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید.

روش های انتخاب انواع رنگ مناسب تاتو

انتخاب رنگ مناسب تاتو می تواند ابروهای شما را پرتر و با حجم بیشتر نشان دهد. احتمالاً به همین دلیل است که حتی تاتو با کیفیت بالا و رنگ نادرست می تواند نتیجه وحشتناکی را تحت تأثیر قرار دهد. برای جلوگیری از چنین موقعیتی، قبل از انتخاب رنگ ابرو که مناسب ظاهر صورت شماست، باید عوامل اساسی را در نظر بگیرید.

مقیاس فیتزپاتریک

اگر در تصمیم گیری در مورد نوع پوست یا سایه های رنگی که باید استفاده کنید مشکل دارید، ممکن است از مقیاس فیتزپاتریک استفاده کنید.

Fitzpatrick یک مقیاس علمی بین المللی است که انواع پوست را بر اساس رنگ پوست، مو و چشم طبقه بندی می کند. در دهه ۷۰، هدف اولیه از طراحی این سیستم، جداسازی انواع پوست بر اساس تراکم رنگدانه ها بود. از سوی دیگر، این طبقه بندی می تواند تعیین کند که کدام نوع پوست در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست است یا کدام یک شانس بیشتری برای آفتاب سوختگی دارند.

اگرچه این مقیاس نمی تواند به شما بگوید که کدام رنگ تاتو انتخاب درستی است، اما هنوز هم می توانید با مطالعه نوع پوست خود، مانند کرم پودر و کانسیلر استفاده کنید، کدام رنگ سایه چشم می تواند چشمان شما را برجسته کند و غیره، چیزهای زیادی به دست آورید.

انواع پوست بر اساس مقیاس فیتزپاتریک

مقیاس فیتزپاتریک انواع پوست را از ۱ تا ۶ طبقه بندی می کند، از روشن ترین تا تیره ترین رنگ پوست موجود است.

نوع پوست رنگ مو رنگ چشم رنگ پوست مشخصات فنی
نوع ۱ – قرمز
– خرمایی
– بلوند روشن
– خاکستری روشن
– سبز
روشن – آبی روشن
– عاج و رنگ پریده – به راحتی بسوزانید
– هرگز برنزه نمی شود
– دارای کک و مک های زیادی است
نوع ۲ – طلایی – خاکستری
– سبز
– آبی
– نسبتاً کم رنگ
– صورتی روشن
– به راحتی می
سوزد – به سختی برنزه می شود
– دارای کک و مک در زیر نور مستقیم خورشید است
نوع ۳ – بلوند تیره
– قهوه ای روشن
– قهوه ای فندقی
– سایه های مختلف قهوه ای روشن – طلایی
– بژ
– پس از ساعت‌های طولانی پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب
بسوزد – به خوبی برنزه می‌شود
نوع ۴ – سایه های تیره قهوه ای – مشکی
– قهوه ای تیره
– قهوه ای روشن
– قهوه ای کاراملی
– زیتونی
– به سختی می سوزد
– به راحتی برنزه می شود
– بدون کک و مک
نوع ۵ – مشکی
– قهوه ای تیره
– مشکی
– قهوه ای تیره
– سایه های تیره قهوه ای – بدون کک و مک
– همیشه برنزه
– هرگز نمی سوزد
نوع ۶ – مشکی – مشکی
– قهوه ای تیره
– سایه های تیره ترین قهوه ای – بدون کک و مک
– تیره برنزه
– هرگز نمی سوزد

بنابراین مشخص می شود که هر چه پوست روشن تری داشته باشید، بیشتر در معرض آسیب نور خورشید قرار خواهید داشت و این خطر برای افرادی که تراکم رنگدانه های پوستی بیشتری دارند، به حداقل می رسد.

برای انتخاب رنگ خالکوبی ابرو مناسب، می توانید توصیف طبیعی خود را با مقیاس مطابقت دهید و نوع پوست خود را پیدا کنید. سپس تحقیقات خود را در مورد اینکه کدام آرایش و سایه رنگ برای شما مناسب است، شروع کنید. از این رو نتیجه به شما ابروهایی طبیعی می دهد که بهترین ویژگی های صورت شما را برجسته می کند.

ته رنگ پوست

آنچه در آینه می بینید رنگ پوست شما است که با آن می توانید نوع پوست خود را طبقه بندی کنید. اما ته رنگ پوست شما نیز وجود دارد که باید مراقب آن باشید.

دانستن نوع ته رنگ پوست می تواند به شما در انتخاب سبک و پالت رنگ مناسب آرایش، لباس ها و فونداسیون های نیمه دائمی مانند کرم بی بی و کرم سی سی کمک کند.

سه ته رنگ پوست وجود دارد. دانستن اینکه چه رنگ پوستی دارید، به انتخاب رنگ مناسب برای تاتوی ابرو کمک می کند:

ته رنگ سرد

صرف نظر از نوع پوست و رنگ پوست، افرادی که رنگ صورتی، قرمز یا حتی آبی در قاعده پوست خود دارند، ته رنگ سردی دارند. یکی از راه‌هایی که می‌توان فهمید رنگ پوست شما سرد است یا نه این است که از خود بپرسید که آیا جواهرات نقره‌ای بهتر از طلایی به نظر می‌رسند؟

ته رنگ گرم

افرادی که دارای رنگ های طلایی، زیتونی یا زرد در پوست خود هستند، ته رنگ پوست گرمی دارند. بررسی کنید که آیا رگ های قابل مشاهده در داخل مچ دست شما سبز هستند یا خیر. همچنین به تعیین ته رنگ پوست شما کمک می کند.

رنگ پوست خنثی

اگر هر دو نشانه ته رنگ سرد و گرم را در پوست خود می بینید، احتمالاً ته رنگ پوستی خنثی دارید. افرادی که ته رنگ خنثی دارند، هر دو سایه صورتی و زرد در پوست خود دارند. آنها همچنین می توانند هنگام برنزه شدن زیر نور خورشید بسوزند.

اگر تصمیم گیری هنوز سخت باشد، رنگ سفید می تواند کمک کند. کدام لباس پوست صورت شما را بهتر برجسته می کند: لباس سفید یا سفید؟ سفید به معنای ته رنگ گرم است در حالی که رنگ سفید برای ته رنگ های سرد مناسب است.

در مورد انتخاب رنگ مناسب برای تاتو، باید بدانید که رنگ های سرد ابرو برای افرادی که ته رنگ صورتی دارند مناسب تر است. اما رنگ های گرم روی رنگ های زیتونی یا زرد بهتر به نظر می رسند. و اگر ته رنگ پوست ترکیبی از این دو باشد، هر دو رنگ سرد و گرم انتخاب های خوبی هستند. خوش شانس برای آنها!

رنگ تاتو ابرو بر اساس انواع ته رنگ پوست

نوع موی طبیعی

به غیر از رنگ پوست و ته رنگ، موها نیز نقش مهمی در انتخاب رنگ مناسب تاتو دارند. شکل مو، طول یا نوع به هیچ وجه بر رنگی که برای ابروهای خود انتخاب می کنید تأثیر نمی گذارد. اما رنگ مو متفاوت است.

برای موهای بلوند، رنگ های روشن پیشنهاد کارشناسان است. اکثر مردم بر این باورند که تضاد بین ابروها و موهای بلوند می تواند بهترین جفت را ایجاد کند، اما نتیجه انتخاب عاقلانه ای برای همه نیست. در حالی که رنگ های قهوه ای روشن یا طلایی می توانند به هر بلوندی ظاهر طبیعی زیبایی ببخشند.

همین امر در مورد رنگ موی قهوه ای، قرمز یا نارنجی نیز صدق می کند. تطبیق رنگ تاتو با رنگ موی مشابه نمی تواند نتیجه مد روز داشته باشد. در عوض، سایه های ابروی سرد یا قهوه ای روشن را انتخاب کنید. آنها ظاهری گرم به شما می دهند و تضاد زیبایی با موهای شما ایجاد می کنند.

اگر رنگ قهوه ای با سایه های مختلف دارید، دو تا از تیره ترین سایه های خود را انتخاب کنید و رنگ ابروی خود را از بین آنها انتخاب کنید. رنگ موهای قهوه ای حتی می تواند با رنگ ابروهای تیره تر مطابقت داشته باشد. ابروهای تیره می توانند ظاهری تیز با ویژگی های برجسته به شما بدهند، اما قوانینی برای انتخاب آنها وجود دارد، پس مراقب باشید.

درست مانند موهای بلوند، افرادی که رنگ موی قهوه ای تیره و مشکی دارند نباید رنگی شبیه به رنگ مو انتخاب کنند. اگر موهای شما خیلی تیره یا مشکی است، به سراغ همان رنگ تاتوی ابروهای تیره نروید. درعوض، سایه روشن‌تری مانند قهوه‌ای متوسط، قهوه‌ای شکلاتی یا خاکستری انتخاب کنید.

نوع ابرو طبیعی

با تمام عواملی که در بالا ذکر شد، باید شکل طبیعی ابرو خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر ابروهای شما پر و پرپشت هستند، انتخاب عاقلانه این است که به سراغ رنگ های تیره تر بروید. همین امر در مورد افرادی که خواهان ابروهای پرپشت و پرپشت با میکروبلیدینگ یا نانو ابرو هستند نیز صدق می کند. از طرف دیگر، اگر ابروهای روشن و نازکی دارید و می خواهید آن را در درمان خود حفظ کنید، رنگ های روشن به شدت پیشنهاد می شود.

قبل از انجام تاتو، یک جلسه مشاوره با یک متخصص داشته باشید که چه ابرویی می خواهید و چه فرمی برای شما مناسب است. پس از تصمیم گیری در مورد طرح کلی و نحوه سکته مغزی، می توانید در مورد اینکه کدام رنگ بیشتر به شما می آید صحبت کنید.

بنابراین کدام روش برای شما مناسب است؟

لازم است بدانید که انتخاب رنگ تاتو تنها بر اساس یکی از فاکتورهای بالا، اصلا راه درستی نیست. این بیشتر به این دلیل است که همیشه جایی برای تفسیر نادرست وجود دارد. بنابراین همیشه بهتر است از ترکیبی از بالا استفاده کنید و با تاتو کار مشورت کنید. همچنین فیلتر نهایی خواسته شماست. مهم نیست که مقیاس‌های دیگر چه چیزی را پیشنهاد می‌کنند، همچنان باید رنگ تاتو ابروی خود را با توجه به احساسی که بیشتر از دیگران دارید انتخاب کنید. متخصص و پزشک در کلینیک می توانند بر اساس تجربه خود شما را راهنمایی کنند. به علاوه، با توجه به تمام آنچه که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، راه‌های متعددی برای کمک به شما در انتخاب رنگ مناسب وجود دارد.

برای انتخاب رنگ تاتو ابرو با یک متخصص مشورت کنید

این نکات را نیز در نظر بگیرید:

  • رنگ‌های تیره‌تر ابروها نسبت به سایه‌های روشن‌تر بیشتر می‌مانند.
  • متخصصان و هنرمندان حرفه ای آرایش دائمی تمایل به استفاده از رنگ طبیعی ابرو شما دارند.
  • رنگ میکروبلیدینگ یا تاتو می تواند با گذشت زمان کمرنگ شود. رنگدانه ها به دلیل برخی شرایط به ویژه در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید تغییر می کنند. به همین دلیل است که پس از چند ماه به جلسات لمسی نیاز خواهید داشت.
  • پس از اتمام جلسه، ابروهای شما تیره تر از آنچه می خواستید به نظر می رسند. اما رنگ مناسب بعد از چند روز ظاهر می شود.
  • از رنگ ابروهای دیگران تقلید نکنید. به عبارت دیگر، اگر رنگی برای کسی خوب به نظر می رسد، به این معنی نیست که برای همه انتخاب مناسبی است.

سخن اخر

انتخاب رنگ مناسب برای تاتو می تواند مشکل باشد، اما به خاطر آن به خود استرس ندهید. در آرایش نیمه دائمی همیشه جا برای تنظیم وجود دارد. برای روشن‌تر شدن این موضوع، اگر به احتمال زیاد ظاهر جدید خود را پس از درمان پسند نکردید، می‌توانید آن را در جلسه ترمیم به رنگ دیگری تغییر دهید .

قبل از حضور در مرکز تاتو تحقیق کاملی انجام دهید و کلینیک را عاقلانه انتخاب کنید. مقیاس فیتزپاتریک، ته رنگ پوست، شکل ابرو، نوع پوست و مو می تواند به شما در انتخاب رنگ تاتو  کمک کند، اما اگر هنرمند به اندازه کافی متخصص نباشد، اهمیتی نخواهد داشت. اگر در انتخاب یک کلینیک خوب شک دارید، پیشنهاد می کنیم پست وبلاگ ما را در مورد نحوه انتخاب بهترین کلینیک ابرو در پرث نیز مطالعه کنید .

بهترین رنگها و تجهیزات تاتو موجود در بازار

رنگ تاتو پرمابلند

 

 

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.